Maaike, sammy en ik liepen in het park. En Maaike rende naar de speeltuin toe. 'Doe voorzichtig' riep ik aangezien ze heel onhandig aan het doen was. Sammy en ik liepen er achter aan en gingen vlakbij op een bankje zitten. Terwijl ik met hem aan het praten was zag ik dat er 2 jongetjes met een bal naar Maaike toe liepen. Ze gingen met z'n 3e voetballen. Echt schattig hoe snel ze vrienden maakt. Opeens begon Sammy weer over Matthew te praten, dit was nou echt een slecht moment om het daarover te hebben. Ik reageerde op Sammy en ging helemaal op in het gesprek. zo erg dat ik niet doorhad dat de bal de straat op was gerold en dat Maaike er achter aan was gerent tot ik opeens een knal en een gil hoorde. Ik draaide me om en zag Maaike liggen, op de grond met veel bloed. Een paar meter verder stond een auto en ik zag een oude vrouw snel uitstappen. Ik en Sammy rende er snel naar toe. Ik al in tranen en Sammy belde de ambulance. Maaike reageerde niet, ik was bang dat ze dood was. De oude vrouw begon opeens helemaal hysterisch te doen. Eerst dacht ik van 'wat doe je nou, dit is toch echt mijn kindje' maar daarna besefte ik me hoe erg dit ook voor haar moest zijn. Alles gebeurde zo snel en ik wist niet wat ik moest doen. Na een tijdje kwamen de ouders van de jongetjes er ook bij staan en stond er opeens een hele groep mensen. Toen de ambulance kwam legde ze Maaike op en brancard en deden haar in de ambulance. Ik ging ook mee, maar Sammy mocht niet. Ik zou hem in het ziekenhuis zien en hij zou wat informatie uitwisselen met de oude vrouw die later door de politie werd opgehaald voor verhoor. Het is vreselijk om je dochtertje er zo bij te zien liggen, niet wetend wat er gaat gebeuren en of ze het überhaupt wel gaat overleven.
Toen we in het ziekenhuis waren rende ik de doctoren achterna. Die gelijk allemaal tests gingen doen. Ik mocht er niet bijzijn en moest op de gang wachten. Na een tijdje kwam Sammy ook het ziekenhuis binnen rennen. 'Hoe is het met haar?!' Roept hij bezorgd. 'Ik weet het niet' zei ik bang 'ze willen me niks vertellen!' Net toen ik dat zei kwam er een dokter naar ons toe. 'We doen alles wat we kunnen' zei hij 'maar ze heeft de bloedgroep AB negatief en dat hebben we hier nu niet, ze heeft heel veel bloed verloren en heeft meer nodig anders overleefd ze het niet'. Die woorden bleven een tijdje in m'n hoofd spoken en toen herinnerde ik me opeens iets. 'Matthew, Matthew heeft AB negatief!' Roep ik. Sammy stond gelijk op om hem te bellen. Ik begon bijna hoop te krijgen maar Matthew nam niet op. Toen begon ik te bellen en weer nam hij niet op. Ik sprak de voicemail in 'Matthew het gaat om Maaike neem op alsjeblieft!' Zei ik snikkend
JE LEEST
Our future Ft. Magcon
FanfictionLet op: dit is een vervolg van mijn eerste boek 'our life ft. magcon' voordat je dit boek gaat lezen is het misschien handiger als je het andere boek eerst leest, om verwarring te voorkomen. Als je hem al hebt gelezen dan weet je ongeveer al waar d...