#Hai, akak @ adik ade buat cerita baru.. Akak @ Adik rasa sedihlah, sebab cerita yang saya buat tak banyak views atau vote pun.. Jadi, tolonglah saya yee..#
Author nak menceritakan tentang watak utama cerita ini iaitu Hye Ri (15), dan VIXX (nak tahu biodata VIXX dalam cerita Diary... tu ade profile). Hye Ri merupakan anak sulung daripada 3 orang adik-beradik. Hye Ri juga seorang yang pendiam, rajin membantu ibunya iaitu seorang ejen hartanah di kawasan perumahannya. Hye Ri tidak mempunyai rakan di sekolah akibat tahap pemalunya sangat teruk. Tetapi, seorang lelaki yang bernama Lee Jae Hwan ingin berkawan dengannya. Selepas beberapa bulan, mereka menjadi rakan baik.
Pada suatu hari, Hye Ri berasa curiga dengan jiran sebelah rumahnya kerana pemilik rumah itu adalah seorang nenek yang tua tetapi sudah meninggal. Hye Ri juga rindu akan cucu kepada nenek itu yang sebaya dengannya bernama Lee Jae Hwan, mereka sudah berkawan sejak kecil tetapi Lee Jae Hwan sudah berpindah ke bandar Seoul sejak umurnya 12 tahun.
Keesokkan harinya, Hye Ri ingin mencari rakannya yang dahulunya pindah ke bandar Seoul. Maka, Hye Ri meminta bantuan polis untuk mencari rakannya itu. Tetapi polis gagal menjejaki lelaki itu kerana sewaktu dia ingin mencari rakannya itu, lelaki tersebut berada di luar negara Korea.
Selepas beberapa bulan cuba mencari rakannya Lee Jae Hwan, Hye Ri pun berputus asa mencarinya. Pada usia 16, Hye Ri belajar dan bermain berseorangan. Pada usia 19, Hye Ri sudah tamat sekolah dengan cemerlang. Hye Ri juga mendapat lulusan bidang kesasteraan dan bahasa Inggeris.
Pada suatu hari pada umurnya 22, Hye Ryung iaitu adik keduanya yang suka bemanja dengannya bertanya "Bila akak nak cari kerja?". Hye Ri menjawab " Akak tak tahu nak kerja apa..". "Akak carilah kerja yang dapat banyak gaji, akak cemerlang dekat sekolah menengah dulu.." jawab adiknya lagi.. "Nanti akak fikirkan.." jawab Hye Ri. Maka, Adiknya masuk ke bilik kerana ingin mengulangkaji matapelajaran History.
Hye Ri nampak Hye Jin (adik bongsunya) yang sedang asyik menonton rancangan Oh My Baby.. "Adik, tengok ape tu?" tanya Hye Ri. "Tengah tengok Oh My Baby, kan best kalau ade adik macam Tae Oh dengan Tae Rin.." jawabnya.. "Untunglah kau tu anak bongsu. Manja dengan ibu je kejenya. Kerja sekolah tak buat.." kata Hye Ri. "Alaa, lepas Oh My Baby buatlah.. Akak dah dengar lagu VIXX tak?" tanya Hye Jin. "Kumpulan ape tu? Akak tak pernah dengar.." -Hye Ri, "Group tu baru nak naik.."-Hye Jin. "Nantilah akak dengar, akak nak pergi temuduga kerja ni. Jangan lupa tolong Hye Ryung kemas rumah, nanti ibu balik." kata-kata Hye Ri sebelum keluar rumah dan pergi ke tempat temuduga..
#Episode ni kalau dapat 10 views dan 5 votes baru author update.. Jadi ajaklah kawan baca buku author.. Sorry kalau rasa Author ni kejam sangat.. tapi 10 views tak susah pun.. Korang mesti ada ramai kawan guna wattpad..
YOU ARE READING
..VIXX Next Door.. [[PT3:Hiatus]]
FanfictionCerita ni macam EXO Next Door, tapi Author tukar tajuk, Jalan cerita and artistnya. ^_^ Sinopsis : Di kawasan kediaman Hye Ri, rumah sebelahnya sudah lama kosong.. Jadi Hye Ri bertanya kepada Maknya yang merupakan ejen hartanah kawasan tersebut.. Ru...