"Terima kasih kerana menjemput kami makan Mak Cik." - Kata Andrea kepada ibu Hye Ri. "Kamsahabnida!" -Ujar ahli VIXX, "Sama-sama" -kata ibu Hye Ri. Selpas mereka menyuapkan sudu pertama Stew Kimchi itu, Hye Ri pun turun sambil memimpin Hye Ryung dan Hye Jin yang masih mamai. "Kakak, adik bermimpi ke? Kenape adik nampak ahli kumpulan VIXX dekat rumah kita?" -Tanya Hye Ryung. "Annyeong, awak adik Hye Ri ye.." - tegur Leo. "Leo oppa baru lepas cakap dengan sayalah kakak." -Ujar Hye Ryung.
Hye Ri pun menampar muka adiknya dengan perlahan supaya dia sedar akan realiti. "Kakak. Memang dorang ade dekat sini." - dengan mulut terlopong Hye Ryung terkejut. "Kakak, Hye Jin nak duduk mana?"- Tanya Hye Jin. "Duduklah sebelah Hongbin.."-jawab Hye Ri. "Marilah duduk dengan abang." -ajak Hongbin. Hye Jin pun duduk disebelah abang Hongbin. "Hye Ryung boleh duduk dekat sebelah abang Leo "- kata Hye Ri lagi..
"Kakak boleh tak abang handsome ni dstang selalu?" - tanya Hye Jin. Mereka semua ternganga dengan pengakuan Hye Jin yang mengatakan mereka handsome (author's mind : doraaaaang memang handsome pun.. hehe^...^). "Siapa paling handsome?" -tanya Hongbin. "Abang yang pakai cekak tu." -Jawab Hye Jin. Ken yang sedang memakai cekak berwarna hijau berasa terharu. "Terima Kasih.."-ujar Ken, "Kecik-kecik dah pandai nilai rupa.."-tegur ibunya. "Haruslah, Hye Jin dah 9 tahun.." -jawab Hye Jin. "Alaa, dah besar lah sangat bila suruh makan sayur taknak."-perli Hye Ryung.
Mereka pun ketawa sambil melihat gelagat kedua-dua adik Hye Ri yang dari tadi bergaduh dari tadi. Setelah selesai makan tengah hari, "Omma, dorang nak sewa rumah sebelah.. Boleh tak kalau Hye Ri nak kontrak tu? Nak tunjuk dekat CEO dorang". "Korang dah habis makan? Jom balik agensi. Kata nak minta CEO hantarkan deposit.." - Kata Andrea, "Mak Cik terima kasih sebab jemput kami makan bersama.." -ujar N. "Sama-sama"-jawab ibu Hye Ri, "Jangan lupa datang lagi!" - jerit Hye Ryung. "Abang-abang handsome! Nanti jangan lupa main dengan Hye Jin!"-jerit Hye Jin.
Mereka pun pulang ke agensi mereka iaitu Jellyfish, untuk berbincang dengan CEO tentang rumah yang ingin disewa oleh mereka. "Andrea, awak pergilah jumpa dengan CEO dulu. Saya nak pergi tandas sekejap.." - Kata Hye Ri, "Baiklah, jangan lama-lama. Nanti CEO marah sebab buat dia menunggu lama-lama."-tegur Andrea. "Okay, Andrea. I will make it as fast as usual." -Jawab Hye Ri.
#Author dah taknak buat bape views bape like dahlah. Bukannye cerita author ni best pun. Yang baca ngan vote pun geng2 author je. Lepas ni kalau cerita author tak best jujur lah. Biar author delete je cerita ni
YOU ARE READING
..VIXX Next Door.. [[PT3:Hiatus]]
FanficCerita ni macam EXO Next Door, tapi Author tukar tajuk, Jalan cerita and artistnya. ^_^ Sinopsis : Di kawasan kediaman Hye Ri, rumah sebelahnya sudah lama kosong.. Jadi Hye Ri bertanya kepada Maknya yang merupakan ejen hartanah kawasan tersebut.. Ru...