Episode 3

152 18 0
                                    

"Aku ade cadangan! Apa kate kita cari rumah dekat Incheon.."-ujar Ken, "Incheon?" -tanya Andrea. "Nak ke? Nanti saya tanya omma saya.." -kata Hye Ri. "Kenape nak tanya ibu awak?" -tanya Leo. "Lupa plak, mak Hye Ri ejen hartanah dekat Incheon" - jawab Andrea. "Ouh..." -jawab kesemua ahli VIXX. Mereka pun berbincang untuk mencari rumah di Incheon.

Keesokkan harinya, Hye Ri mengajak Andrea dan ahli kumpulan VIXX pergi ke pejabat hartanah dimana ibu Hye Ri bekerja. "Omma, kiteorang datang nak cari rumah!" - kata Hye Ri. "Mak Cik ada tak rumah yang beralamat ni?" - kata Ken. "Ouh.. rumah ni sebelah rumah mak cik je.. Rumah tu dah lama kena tinggal sejak pemilik lama meninggal" -cerita Ibu Hye Ri. "Rumah sebelah Mak Cik?!" -terkejut Ken.

"Omma, nak kunci rumah sebelah. Nak tunjuk dorang dalam rumah tu macam mana.." -kata Hye Ri. "Okay, nah. Ajaklah dorang datang rumah. Omma balik awal harini. Omma nak masak Kimchi Stew" - Pesan Ibu Hye Ri sambil menhukurkan segelung kunci. "Arraseo Omma. Saranghae!" - Kata Hye Ri sambil membuat bentuk hati yang besar menggunakan tangannya..

Hye Ri membuka pintu rumah sebelahnya yang sudah lama ditinggalkan dan menjemput semua masuk untuk melihat sekeliling rumah tersebut.. "Besarnya rumah ni!" - Tegur Hyuk. "Rumah ni kalau hias mesti lagi cantik." -Ujar Leo. "Teringat kenangan lama.." - puji Ken. "Kenangan ape?" -tegur N, "Takde pape."-jawab Ken. Selepas melihat sekeliling rumah tersebut, mereka pun bersetuju untuk menyewa rumah itu.

"Laparlah.." - Ravi merungut sambil memegang perutnya. "Hye Ri, ibu awak pesan suruh ajak kita datang rumah awak kan.." -ujar Andrea.. "Haahlah, jom. Kita pergi rumah sebelah." -Kata Hye Ri sambil menunjukkan rumahnya yang berada di sebelah itu..

Hye Ri pun menjemput mereka masuk. "Omma! Kami dah sampai!" -Jerit Hye Ri, "Omma dekat dapur! Ajaklah mereka duduk di meja makan, lepastu pergi panggil Hye Jin dengan Hye Ryung." -Pesan ibunya. Maka, Hye Ri pun menjemput mereka duduk dimeja makan lalu pergi ke tingkat atas rumahnya untuk memanggil adik-adiknya yang tidur untuk turun makan.

"Hye Ryung, Hye Jin. Bangun adikku taknak makan ke? Kita ade tetamu dekat bawah tu.." -dengan suara lemah lembut Hye Ri mengejutkan adik-adiknya. "Kakak dah balik? Awalnya.." -dalam keadaan mamai, Hye Ryung menjawab. "Kakak Hye Ri, dukung Hye Jin" - permintaan Hye Jin apabila melihat kakaknya yang memakai baju seakan-akan baru lepas dari temuduga.

"Kakak balik sekejap je, lepas ni kakak nak kerja balik. Kamu tu dah besar Hye Jin. "-kata Hye Ri ."Jom basuh muka" - ujar Hye Ri. "Baiklah" - mengeluh Hye Ryung dan Hye Jin. Mereka pun turun ke meja makan selepas membasuh muka..

#Kali ni Author nak target 15 views dan 10 vote. Jangan kecam Author.. ^0^

..VIXX Next Door.. [[PT3:Hiatus]]Where stories live. Discover now