Episode 7

108 10 4
                                    

Setelah 2 hari berlalu, keadaan amat kelam kabut bagi Andrea kerana dia diberitahu oleh Setiausaha Do iaitu pada minggu hadapan, VIXX perlu menghadiri 'fan meeting' di Gangnam dan Seoul. Tanpa Hye Ri bersama, Andrea mengalami masalah komunikasi dengan rancangan realiti terkenal iaitu 'Happy Together' (promote 'Happy Together' plakk..) kerana ingin menjemput mereka muncul dalam episod tersebut dan akan membuat persembahan mengejut di Busan High School. Maka, jemputan itu harus tertangguh untuk sementara waktu kerana masalah bertuturan Andrea dalam bahasa Korea.

Rancangan VIXX pada minggu hadapan :-

15.08.2016 :- VIXX akan ke 'fan meeting' di Gangnam.
16.08.2016 :- Jemputan VIXX ke rancangan Happy Together.
17.08.2016 :- Persembahan mengejut VIXX di Busan High School
18.08.2016 :- VIXX akan ke 'fan meeting' di Seoul.
19.08.2016 :- Ahli VIXX perlu ke babak terakhir muzical 'Matahari'
untuk menyokong Leo.
20.08.2016 :- Makan malam syarikat bersama CEO, Artist dan
manager.

(Banyakkan, hehe saja bagi dorang penat.. muahahaha *gelak jahat*)

Andrea cuba untuk menelifon Hye Ri untuk kali pertama, tetapi tidak dijawab. Akhirnya, Andrea menunggu selama 5 minit dan cuba menghubungi Hye Ri. Maka, Hye Ri pun menjawab telifon dan berbual

(Dalam talian)

Hye Ri : Yoboseyo? Haa, Andrea macam mana keadaan?
Andrea : Bukan ke saya yang patut tanya awak? I'm good but,
next week we have a full schedual. When will you come
back?
Hye Ri : Well, I'm okay. Sorry, mesti awak penat sebab saya
takde.
Andrea : Memang pun. Datanglah jenguk sekejap ke, rumah
awak bukannya jauh sangat pun. Sebelah je kott.
Hye Ri : Ermm. Nak saya datang tolong masak tengah hari?
Andrea : Boleh jugak. Datanglah, they all missed you.
Hye Ri : Kejap yea. Nanti saya datang..
Andrea : Okay~

(Tutup talian)

Maka, perbualan antara Andrea dan Hye Ri tamat. Setelah 10 minit Andrea menunggu di ruang tamu, Hye Ri muncul di hadapan Andrea. Hyuk dan Hongbin yang ternampak kelibat Hye Ri menegur, "Okay ke? Takziah atas pemergian Pak Cik kau" -Kata Hyuk sambil menarik tangan Hongbin, "Kesian kau, baru mula bekerja dan ahli keluarga meninggal. " - Kata Hongbin sambil diseret oleh Hyuk, Hye Ri pun tersenyum "Aku lagi kesian Hongbin diseret oleh maknae." -Kata Hye Ri sambil gelak. "Dah, jom masak. Nanti budak-budak ni kebulur." - Kata Andrea sambil memegang tangan Hye Ri.

"Hoi! Budak kau panggil aku? Aku 'Oppa' tau!" - Tegur Hyuk dengan ganas. "Kau meh sini! Kau pun kurang ajar dengan hyung jugak Hyuk" - Kata Hongbin sambil menarik telinga Hyuk masuk kebilik mereka. "Kita nak masak apa?" - Tanya Andrea. "Kita masak tteobokki nak?" - Tanya Hye Ri, "Boleh jugak, kimchi semalam ade lagi" -Jawab Andrea.

Maka, mereka masaklah untuk ahli VIXX yang lain (kecuali Leo, sebab dia kan buat muzikal 'Matahari') dan ahli VIXX memakan makanan yang dimasak oleh Andrea dan Hye Ri. Selepas mereka selesai makan tengah hari, Hye Ri pun pulang ke rumahnya untuk menyambung cuti yang diberi oleh CEO mereka.

# Author ingin minta maaf jika readers menunggu sambungan cerita ni, harap maklumlah lagi 13 hari lagi nak PT3. Tapi, Author cuba untuk aktif wattpad lepas PT3 nanti. Doakan author yang terbaik dan semoga result author lulus. Aminnn.. Hwaiting!

..VIXX Next Door.. [[PT3:Hiatus]]Where stories live. Discover now