Episode 10

94 8 11
                                    

Di dewan Pusat Perdangangan 'S'

     Peminat 'Starlight' sedang memenuhi ruang dewan tersebut sambil memegang barang-barangan VIXX seperti album, poster setiap ahli dan lain-lain. Apabila nombor pendaftaran mereka bertuah, mereka akan dapat tandatangan setiap ahli VIXX. (Seperti yang korang tahu kalau ada fanmeeting)

     Manager Hye Ri dan Andrea perlu tolong artist menyediakan pen marker, letakkan hadiah dari peminat dekat belakang, beri minuman dan bermacam lagi. "Hye Ri, boleh tukar marker pen tak? Macam takde dakwat je pen ni"- Kata Leo kepada Hye Ri, "Takde dakwat? Kejap eh....... Nah"- Kata Hye Ri sambil menghulur marker pen.

     "Awak perempuan yang pengsan dekat cafe tadi kan?" Tegur seorang lelaki menegur Hye Ri yang sedang mengalihkan barangan dalam kotak. Maka, Hye Ri berpaling ke belakang unutk mengetahui siapakah yang menegurnya itu. Rupa-rupanya, Kim Tae Woo (ingat tak lelaki episode 9), "Ouh ye, Kim Tae Woo kan.."- Sapa Hye Ri.
  
     "Berat tak kotak tu? Nak saya angkatkan?"- Tanya Kim Tae Woo kepada Hye Ri, "Taklah, berat sikit je."- Jawab Hye Ri, "Mana boleh perempuan macam awak bawak kotak berat-berat ni, mehla saya bawakkan"- Kata Kim Tae Woo lalu mengambil kotak yang berada ditangan Hye Ri. Maka, Hye Ri mengikut jejak langkah Kim Tae Woo dari belakang ke tempat letak kereta.

     Secara kebetulan, Ken ternampak Hye Ri mengikut Kim Tae Woo ke tempat letak kereta dan memberitahu kepada N yang duduk disebelahnya. "N hyung, Hye Ri ikut Kim Tae Woo kenape?"- Tanya Ken kepada N, "Kim Tae Woo tolong angkatkan barang kot, mungkin dia risau Hye Ri pengsan lagi. Kenape? Jealous ke?"- Kata N sambil menepuk bahu Ken.

     "Mana ada, diakan manager kita."- Kata Ken dengan muka masam, "Ken, jangan buat muka masam. Peminat sedang memerhati, nah susu pisang"- Mencelah Andrea yang sedang memberikan susu pisang (banana uyu) kepada semua ahli VIXX yang sibuk menandatangan album dan poster dari peminat.

     Setelah 2 jam berlalu, akhirnya fan meeting VIXX di Gangnam tamat. Ahli VIXX dan staff bergerak pergi ke hotel yang disediakan oleh syarikat dengan menaiki kereta dan van masing-masing. "Mana Hye Ri ni? Lambatnya dia ni."- Kata Andrea sambil memegang telifon.

     Selepas 5 minit mereka menunggu, Hye Ri pun muncul dengan muka yang sungguh lesu. "Maaf lambat, tolong dorang kemaskan dewan tadi."- Kata Hye Ri sambil tercunggap-cunggap, "Teruknya muka kau Hye Ri"- Tegur Andrea sambil menunjukkan jam pada Hye Ri. "Mianhae, mesti korang lapar. Nak makan ape?"- Tanya Hye Ri kepada Andrea dan ahli VIXX.

     "Kenape? Nak belanja ke?"- Tanya N, "Hurmm, yelah."- Jawab Hye Ri. "Pizza!"- Jerit Hyuk sambil berlari akibat dikejar Hongbin, "Jangan nak berlarilah, nanti jatuh"- Tegur Andrea, "Oklah, kiteorang hantar korang balik hotel dulu, lepastu order pizza. Ok?"- Tanya Hye Ri. "Oklah, cepat sikit! Ngantuk ni!"- Merungut Leo yang dari tadi melayan telifonnya.

     Maka mereka pulang ke hotel dan memesan pizza dan tidur tidur semula.

..VIXX Next Door.. [[PT3:Hiatus]]Where stories live. Discover now