Episode 5

126 9 1
                                    

     Setiausaha Do menjemput mereka duduk di kerusi menunggu di dalam bilik CEO. "Sekarang CEO tengah mesyuarat jadi korang boleh tunggu dalam 5 minit tak?" -Tanya Setiausaha DO, "Baiklah" -kata Andrea. Selepas 5 minit, CEO datang ke biliknya selepas selesai mesyuarat tadi. "Korang dah jumpa rumah ke?" -Tanya CEO kepada mereka. "Kami sudah menjumpai sebuah rumah tetapi..." Ayat-ayat Hye Ri tergantung. CEO juga mencuriga apakah masalahnya. "... rumah itu bersebelahan dari rumah saya" - sambung kata-kata Hye Ri.

     CEO mereka pun berfikir panjang kerana pengesahan perlu dibuat olehnya kerana CEO yang akan membayar pendahuluan dan bulanannya. Maka, "Baiklah, senang juga kalau suruh mak Hye Ri masak." - Jawab CEO dengan penuh yakin. "Bila kami boleh berpindah masuk? Mak Hye Ri berkata kalau boleh biarlah awal kerana risau ada seseorang ingin membeli rumah tersebut." -Jawab Andrea yang dari tadi cuba memahami situasi kerana bahasa Koreanya masih tidak mahir (harap maklum dari US kn..)

     "Kamu akan berpindah esok, saya akan bayar pendahuluan pada awak (Hye Ri)" -kata CEO syarikat itu.. "Okay, We're moving tommorrow right?" -Tanya Andrea. "Yes, you will Andrea" - Jawab Hye Ri. "Andrea, I think you should improve your korean. Okay?" -Tanya CEO pada Andrea yang mengalami masalah komunikasi bersama yang lain. "Arraseoyo sajjangnim (baiklah tuan)" - Jawab Andrea dengan lemah. Maka, mereka pun beredar dari bilik Tuan CEO dan pergi memberitahu artist jagaan mereka.

     "Kami dah balik!" - Jerit Andrea. Mereka ternampak N yang sedang menonton televisyen, "N oppa (harap maklum Hye Ri kan 22 Tahun), tolong panggilkan semua orang berkumpul di ruang tamu dalam masa 5 minit boleh?" -Tanya Hye Ri dengan sopan. "Baiklah.." -jawab N lalu pergi ke bilik tidur setiap ahli.. Maka, selepas 5 minit mereka semua berkumpul di ruang tamu seperti yang disuruh dengan perasaan yang mencurigakan.

     "Nak buat apa berkumpul ni?" - Tanya Hyuk yang separa tidur, "Esok, kamu perlu berpindah dan keluar dari dorm ni." - Jawab Andrea dengan teruja. "Oh my god, bila?" - Tanya Ravi, "Esok kita akan berpindah." - Jawab Hye Ri. "Kalau macam tu, dekat mana? Rumah yang sebelah rumah awak ke Hye Ri?" - Tanya Leo, "Yup!" - Jawab Hye Ri. "Bolehlah jumpa adik awak hehehe" - Kata Ken sambil gelak kecil, "Aikk? My dongsaeng pun ada hatikah?" - Tanya Hye Ri. "Gurau jelah, kalau boleh nak ..." - kata-kata Ken tersangkut apabila Hong bin merungut "nak makan,lapar".

     "Jom makan dekat rumah Hye Ri.." - Kata Hongbin yang sedang lapar, "Banyaklah cantik, hari-hari naak masak untuk korang" - Jawab Hye Ri. "Don't worry. I will cook for you guys" - Jawab Andrea lalu menuju ke dapur, "I will help you, Andrea" -Kata Hye Ri sambil mengikut langkah Andrea ke dapur. Mereka yang menunggu pun berfikir apakah perbualan mereka tadi kerana tidak mahir memahami bahasa inggeris. Selepas itu, mereka pun berkemas untuk memasuki rumah baru mereka...

..VIXX Next Door.. [[PT3:Hiatus]]Where stories live. Discover now