Chapter 6

181 25 1
                                    

"aku janji akan cari siapa yang lakukan semuani"Jinjin menumbuk dinding Bilik mayat itu.

Sakit hatinya melihat mayat eunwoo Yang Hangus terbakar.Dia Berjanji akan membalas demdam bagi pihak eunwoo.

"Siapa yang buat semua ni?Kejam!!! Memang kejam"Rocky juga mula hilang sabar.

selepas saja mendengar berita yang disampaikan oleh hyeong Mereka Berlima bergegas ke hospital selepas Habis waktu sekolah.

"Aku Akan menuntut bela di atas kematian eunwoo"Janji moonbin pula sambil mengengam penumbuknya.

"Hyung Rasa ni kerja siapa?"Tanya sanha pada MJ yang sedari tadi mendiamkan diri.

"Molla"Jawap MJ malas.ya dia malas mahu berfikir sekarang ni apa yang dia tahu dia kena siasat siapa yang lakukan semua ini.

"Hasil dari bedah siasat yang di Jalankan menunjukkan Bahawa mangsa di bakar dengan mengunakan Arak yang berAlkohol tinggi"Kata doktor Joongki.dia yang di tugaskan untuk menjalankan Pembedahan terhadap mayat eunwoo pagi tadi.

"Alkohol?"kata mereka Berlima serentak.

"Tak Guna!!!!"Kini jinjin makin hilang kawalan habis barang barang yang berada di atas meja bedah itu di lemparnya.

"Jinjin berhenti tindak bodoh boleh tak!!!"teriak MJ tangannya mengunci pergerakan jinjin sebelum dia makin menjadi agrasif.

"Aku Akan bunuh siapa yang lakukan semua ni!!!!"jerit jinjin yang masih lagi meronta ronta minta MJ melepaskannya.

"Hyung tolong lah jangan buat masalah.ini hospital bukan rumah tolong hormat sikit boleh tak"kata sanha Cuba menyedarkan jinjin yang dia tidak patut bertindak sedemikian.

jinjin tidak memperdulikan kata kata rakannya dia menolak MJ dengan kasar lalu berlalu pergi meningalkan bilik mayat itu.

S
K
I
P

"Yoongi betul kamu tak terlibat?"Tanya Tuan min pada yoongi.Dia terkejut selepas membaca akbar pagi tadi.Takut dia jika semua ini adalah kerja Suga.

"Appa tak pecayakan yoongi ke?"soalan appanya tidak di jawap malah dia membalas dengan soalan.(Mian ayat bangla)

"Appa pecayakan kamu sebab kamu anak appa tapi...."

"Tapi appa tak pecayakan suga hyung"celah yoongi

"Yoongi!!!"Tuan min kini meninggikan suaranya.

"Sampai bila kamu nak jadi macam ni"tuan min makin tidak tahan dengan sikap yoongi sekarang.

"Jadi macam apa?"Tanya Yoongi kasar.

"Kamu kena terima hakikat yang Hyung kamu MIN SUGA dah lama mati"Kata tuan min.nama suga sengaja ditekannya.

"Bagi appa Hyung memang dah mati.tapi tak bagi yoongi."suara nya dipelankan sedikit.

"Hyung masih ada dalam diri yoongi.Appa dah lupa ke Hati yang ada dalam badan yoongi ni Milik Siapa?Appa dah lupa ke Hyung sangup korbankan nyawanya hanya untuk memastikan yoongi masih boleh terus bernafas di muka bumi ni?
Appa dah lupa ke?"Begitu Banyak soalan yang dilemparkan yoongi pada tuan min sebelum dia beredar meninggalkan ruang tamu itu.

tuan min tidak menjawap.Mana mungkin dia lupa.sedetik pun dia tidak lupa.
Kalau bukan sebab suga Mungkin Yoongi takkan ada lagi di dunia ini.

Jujur dia sangat sedih bila mengingat kembali detik itu.Itu adalah kenangan terpahit dalam hidupnya.

Suga sangup membunuh diri untuk memastikan adiknya dapat teruskan hidup.dia siap meningalkan wasiat agar hatinya segera di dermakan pada yoongi.
Min suga memang seorang Abang yang sangup melakukan apa saja demi adiknya.

Tuan min sungguh kecewa dengan tindakan anak sulungnya.baginya itu adalah tindakan yang paling bodoh.

akhirnya tuan min menangis.dia sangat rindukan anak sulungnya Walau pun Suga Dan yoongi adik beradik kembar tapi perwatakan mereka sangat berbeza.

Suga memiliki sifat yang suka melindungi.dia sangat kuat Dan berani.
kadang kala suga akan bertindak tanpa berfikir.

Yoongi pula seorang yang lemah.pendiam Dan penakut. Mungkin sebab inilah suga sentiasa Cuba melindunginya.

Yoongi di sahkan menghidap kanser Hati Tahap 3 sewaktu berusia 13 tahun Dan yoongi perlu menjalani pemindahan hati secepat mungkin namun pihak hospital belum mendapatkan penderma hati yang sesuai untuk Yoongi.

Yoongi terpaksa menungu selama 3bulan lebih.Suga tidak sangup melihat keadaan adiknya yang semakin hari semakin Parah.Jadi dia pun membuat keputusan yang bodoh.

Tanpa berfikir panjang Suga Terjun dari Bagunan hospital itu.Tangannya mengengam sepucuk Surat dan Surat itu merupakan wasiat agar yoongi segera menjalankan pemindahan hati.Suga mendermakan Hatinya untuk Yoongi.

Dan sejak dari itulah Yoongi mula membawa Watak suga dalam hidupnya.Pada awalnya Tuan min menyangka Yoongi terlalu rindukan hyungnya namun sangkaannya jauh terpesong.

bermacam cara yang Tuan min lakukan untuk memulihkan kembali anaknya itu namun semuanya sia-sia.

Banyak doktor pakar dari seluruh Negara yang Tuan min jemput untuk merawat penyakit anaknya namun semuanya menemui jalan buntu.

Tuan min juga mula berputus asa.Semua usahanya langsung tak berkesan. selama 5tahun dia berusaha namun semuanya sia sia.

entah dengan siapa lagi dia perlu meminta pertolongan.Tiada siapa yang Mampu membantunya sekarang ini.

Tuan Min hanya mampu berdoa Dan berserah pada takdir.Semoga keajaiban Muncul Dan membantunya menyelesaikan Masalah Yoongi.

TBC😴
story ni makin mengarut!!!!!!!!
aq dah x da idea ni....

#Abaikan typo

#Vote&Comments

Glasses Boy[Suga]Where stories live. Discover now