"Shit." Hoor ik hem mompelen. "Fuck." Een hele tirade van scheldwoorden volgt. Ik hoor hem snikken, en bijna doe ik mijn ogen open zodat hij weet dat ik nog leef. Bijna. Hij verdient een straf, hij heeft me geslagen. Ik ben boos, en dat mag ik zijn. "Idrai.. Alsjeblieft.. Niet doodgaan. Ik hou van je, zo ontzettend veel. Alsjeblieft. Verlaat me niet." Ik hoor hem nog wat schelden en door de telefoon schreeuwen dat hij geen hartslag kan vinden en dat de dokter zo snel mogelijk moet komen anders doet hij de dokter wat aan.
Ik besluit niet meer boos te zijn en doe mijn ogen open. "Alec." zeg ik schor. Met een ruk draait hij zich om. Zijn wangen nat van de tranen. "Idrai!" Hij laat de telefoon op het zachte, roodgekleurde tapijt vallen en omhelst me, wat me een kreun van pijn bezorgt. Hij laat me meteen los en kijkt me bezorgd aan. "N-Net voelde ik geen hartslag. Ik was bang dat je.." Hij laat het einde van de zin in de lucht hangen. Ik weet toch al wat hij wilt zeggen.
Ik ben moe, ik heb pijn en eigenlijk wil ik gewoon dood, maar het enige wat ik kan is mijn ogen sluiten. Ik sluit me af van de wereld en hoor Alec bang naar me schreeuwen. Weer voel ik zijn oor tegen mijn borstkas, die hij daarop laat rusten. "Alec.." begin ik. Ik hoor hem naar adem happen. "Je hart klopt niet. Je hoort dood te zijn, Idrai." snikt hij. Het voelt als een beschuldiging, en meteen ben ik dan ook weer stil.
Ik hoor de deur openvliegen en voel Alec zijn hoofd van mijn borstkas af halen. Hij spreekt een paar woorden tegen de dokter, zie meteen bij me neerknielt. Ik zie niets meer, voel niets meer, ik hoor ze alleen nog maar praten.
"Hoe lang klopt haar hart al niet?"
"Al misschien wel tien minuten."
"Alpha.. Dat is niet menselijk."
"Wat geef ik daar nou weer fucking om! Vijf minuten geleden praatte ze zonder dat haar hart klopte! Dat is toch ook niet menselijk?!"
"Mmhm."
Stilte.
"Alpha.. Ik denk dat ze geen normaal meisje is."
"Dat is ze zeker niet! Ze is een weerwolf, weet je nog?!"
"Nee.. Ik bedoel.. Ze is geen normale weerwolf."
Stilte.
"Wat bedoel je?"
"Ik bedoel, dat ze naast het feit dat ze een weerwolf is, iets bovennatuurlijks is. Ik weet niet wat.. Ik heb dit nog nooit gezien."
Stilte.
"Alsjeblieft, lap haar op. Doe alles wat je kunt. Ik kan haar niet verliezen."
Stilte.
"Ik zal het proberen, alpha. Ik moet u wel verzekeren dat ik dit nog nooit heb behandeld, en dat ze een vreemd geval is."
Zucht.
Stilte.
"Wat denk je dat ze is? Weet je enige soorten die kunnen veranderen in een wolf en hun hart niet klopt?"
"Nou.. Ik heb wel een vermoeden."
"Nou?"
"Alpha, dat is een domme theorie, ik-"
"NOU?!"
"I-Ik.. Ik dacht dat ze wel een hybride kan zijn."
Stilte.
"Hybride tussen welke twee soorten?"
"Nou.. Ik dacht.."
"Ik heb niet de hele dag de tijd. En trouwens, jij ook niet."
JE LEEST
Moonlight
Werewolf[wordt misschien langzaam en uiteraard onregelmatig geupdate.. upgedate.. dinges] Ik haal mijn schouders op. "Ach, er is niet zo veel te vertellen." mompel ik vaag. Alec fronst. "Het probleem is.. Jij ruikt vreemd. Jij zou naar een eenzame moeten ru...