Her sorumun tam karşılığını veren, çok iyi bir yazarımız. Çok da iyi bir sohbetimiz oldu.
-Teklifiniz için çok teşekkür ederim :) Röportajınıza katılmaktan memnuniyet duyarım :)
+Ilk önce iffet hakkında konuşalım eğer sizde kabul ederseniz
-Tabi
+İffeti ilk başta oluştururken nasıl bir beklentiniz vardı?
-Şu hayatta canımı yakan en önemli konulardan biri, aşkın edebiyat sayfalarından silinmis olmasıydı. Kimse bunun farkında değil. Çünkü aşk diye dayatıp özendirdikleri zinayı, hepimiz yadırgamadan kabullendik. Zinayı izliyor, okuyor ve hatta hayatımızın baş köşesine oturtarak aşkı, bu vahşetin arkasına gizliyoruz. Mecnun'dan, Züleyha'dan öğrendiğimiz manevi muhabbeti, böyle bir iğrençlikle bütünleştiriyoruz. Ama çoğumuz farkında değiliz bunun. İffeti yazarken tek isteğim zinayı bir kenara çekip, arkasına gizlediğimiz aşkı tekrar baş tacı etmekti. Ve okuyucularımın da bunu anlayacağını umut etmiştim. Tek beklentim de buydu aslında. Vermek istediğim mesajın birileri tarafından doğru anlaşılmış olduğunu bilmekti. Ve bu beklentim olumlu bir şekilde sonuçlandı çok şükür. Mü'minler olarak adını "sadakat" koyduğumuz o güzel duyguyu insanlara hissettirmeyi başarmış olmaktı tek beklentim. Ve görüyorum ki, az da olsa bunu başarabilmişim, sizlerin sayesinde :)
+Gerçekten de öyle, aşk denilince artık zina anlıyorlar. Ama sizlerin sayesinde bunun yanlış bir düşünce olduğunu anlayabiliyoruz. Peki kurguyu nasıl oluşturdunuz? Sizi destekleyen arkadaşınız, kardeşiniz, akrabanız var mıydı?
-Aslında başta bir kurgu yoktu kafamda. Sadece karakterin nasıl biri olacağını hayal ettim. İlk bölümü yazdıktan sonra da kurguyu kafamda kurmaya başladım. Kurguda yardımcıdan ziyade, danışmanlarım var diyebiliriz. Hatta arkadaşlarımdan birine yazın sabahlara kadar kafamdaki kurguyu anlatmışlığım vardır. Okulda da arkadaşlarımın beyinlerini kemiriyorum bu kurgu fikirlerimle. Sıkıldıklarından eminim ama seslerini çıkarmıyorlar. :) Kurguyu anlattıktan sonra fikirlerini alıyorum. "Güzel" ya da "Geliştirilmeli." tarzında eleştiri ve düşüncelerini belirterek sağolsunlar iyi birer danışman oluyorlar benim için.
+Hmm bu yüzden şanslısınız. Peki en dikkat çeken karakter Aleyna oldu. Onun Allahü Teala için değilde Deniz için kapanması gerçekten de çok tepkiye maruz kaldı. Peki Neden son anlarda Deniz ile kendisinin süreli birlikte olacağını söyledi? Ve bu kadar kesin bir şekilde?
-Cevabım saçma olacak ama aslında onun için kafamda farklı kurgular vardı ve bu ayrıntıyı okuyucuların hayal gücüne bırakmayı tercih ettim sonuç olarak. İster Aleyna'nın İffet'e algı operasyonu yaptığını düşünün, isterseniz de Aleyna'nın uydurduğu bir iftira üzerine gerçekten Deniz'i elde edebileceğini düşündüğünü farzedin. Fakat şimdi ben, kendi kafamda oluşturduğum kurguyu yazarsam, okuyucuların hayal ettiği Aleyna-Deniz ilişkisi bir yıkıma uğrayabilir. Bence bu sorunun cevabını yine hikayenin takipçileri versin :)
+Anlıyorum. Peki Deniz İffete ne zaman aşık oldu?
-Sorulariniz baya güzel :) Şöyle açıklayayım, her hikayede her kahraman bir duyguyu ya da durumu simgeler. Deniz bu hikayede gizemi simgeliyor ama yine de ben yazarken hayal ettiğimi burada söyleyeceğim :) Deniz, çeşmeye bıraktığı o notu yazdığı gün aslında İffet'e aşık olduğunun farkındaydı. Fakat bunu İffet, gerçek aşkı bulana kadar saklamak için and içmişti Deniz. Yani, İffet'in asıl aşkı bulduğu gün, Deniz de İffet ile hayatını birleştirmek istediğini söyleyecekti ona. İffet, asıl sevdanın sadakat olduğunu ve isminin aslında aşkı ifade ettiğini öğrendiğinde Deniz de artık beklemenin yersiz olduğunu düşünerek sürpriz bir ziyaretle nişanı gerçekleştirdi. :)
+Teşekkür ederim... Gerçekten açıklamalarınız sorularımızın tamamına karşılık geliyor. Ayrıca o anda da çok cesaretliydi. Peki ben şunu merak ediyorum. İffet'in kapanmasında etkili olan, neydi?
-Aleyna ve Aleyna gibi İslam'ı gelenek dini olarak gören müslümanlardı İffet'i tesettüre ve İslam'a yaklaştıran. İnsanın zaten fıtratında vardır bir şeye inanmak ve o inandığı şey uğruna mücadele ederek gereken her şeyi yapmak... Yalnızca fıtratı bozuk olanlar kaçarlar inanmak ve teslim olmaktan. İffet'in de bir teslimiyete ihtiyacı vardı. Bu teslimiyeti Allah'ta buldu. İlk namazını aslında sadece annesiyle vakit geçirmek için kılmıştı. Fakat o huzurun tadını alınca bırakabilir miydi hiç? Yıllardır hasret kaldığı huzuru namazda bulduğu için, o namazın kaynağını araştırdı kalbi ve Allah'ı buldu. Sadece inanmaktan öteye gidememiş olan İslam, artık onun için bir teslimiyet ve de huzur kaynağıydı. Bir ana kucağı işlevi görmüştü aslında İslam onun için. Zaten o teslimiyetin tadına varan bir daha unutamaz ki. Allah'ı düşündükçe daha bir bağlanır O'na kalp. İnsan bu kadar bağlandığı, bu kadar aşık olduğu bir varlığın emrini nasıl yerine getirmez ki? İffet'in tesettürü kabullenişinin tek sebebi buydu. Yıllardır aradığı teslimiyet kapısını böyle dar bir zamanda bulmuş olması...
+Doğru söylüyorsunuz. O ferahlığı tadan bir daha bırakamaz dediğiniz gibi. Peki buradan okuyucularınıza seslenmek istediğiniz şeyler nedir?
-İffet'i bu kadar aceleye getirip okuyucularımın beklentilerini karşılayamadığım için üzgünüm. İnşallah haklarını helal ederler. Eğer Allah izin verirse seneye farklı satırlarda da olsa güzel bir hikayede tekrar buluşacağız. İnşallah şimdilik dualarda buluşalım :)
+Son olarak; özel bölüm yapacak mısınız?
-Denedim ama başaramadım. Sanırım paylaşmayacağım ama hiç belli de olmaz :) Her an Deniz ve İffet için balayından bir kesit paylaşabilirim. :)
+Katılımınız için çook teşekkürler. Allah razı olsun. Hakkınızı helal edin. Sağlıcakla...
-Allah cümlemizden razı olsun. Böyle hayırlı bir çalışma başlattığınız için ben teşekkür ederim. Selametle : )
Bu hoş sohbet için tekrar teşekkür ederim yagmuryurekli ye, bana yardımcı olduğu içinde çok minnettarım. Bir sonra ki sohbetimizde görüşmek dileğiyle...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İSLAMİ YAZARLAR İLE...
AléatoireŞöyle bir baktım da, wattpad; günahlar, haram aşkların olduğu kitaplarla dolu. Peki hiç yok mu en büyük hakikat olan İslam'ın yolundan giden kitaplar? İşte bu yazarlar, tüm o haramları bir kenara atıp, helal sevdaları, dinimizce uygun sevgileri anla...