87

1.2K 48 8
                                    

2 månader senare
"Oscar!" Ropar jag över lägenheten vi befinner oss i. Oscar som under några timmar suttit och ritat lägger ifrån sig pennan och kollar upp från pappret. "Ja hjärtat?! Ropar han tillbaka med en frågande ton. "Kan du komma lite?" Frågar jag. Jag sitter lutad mot soffan med ena handen på magen och den andra på dynan. När Oscar kommer ut till det lilla vardagsrummet så sätter han sig framför mig.

"Vad var det hjärtat?" Frågar han. Jag drar handen jag haft på dynan i genom håret. Oscar kryper snabbt över till mig och förflyttar min kropp så att den lutar emot hans. "Jag pratade med min läkare igår och de sa att chansen för att jag skulle kunna bli gravid har höjts, vi är uppe i snart 90% chans Oscar" säger jag glatt och låter även känna ett par tårar på min axel.

Jag vänder mig om och kollar på Oscar. Han har ansiktet i händerna och gråter högljutt. "Oscar är du inte glad?" Frågar jag honom oroligt. Han skakar på huvudet. Sedan lägger han sina händer på dynan och kollar in i mina ögon med ett leende på läpparna. "Jag är mer än glad Malin" svarar han mig sedan och jag kramar om honom.

Han lyfter upp mig i hans famn och går sedan in med mig till sovrummet. "Nu kommer det gå hett till älskling" säger han och blinkar med ena ögat. Jag skrattar löst men pressar sedan mina läppar mot hans.

Spyr| MolanderWhere stories live. Discover now