74

1.5K 50 13
                                    

*röstmeddelande av kontakten Oscar klockan 06:45*

"Hej Malin. Det är jag, Oscar. Jag vet att du inte svarar för att du är arg, besviken och ledsen på mig, det är jag också. Du kanske inte svarar men jag är fullt förstående till varför du inte pratar med mig och varför du ignorerat mig den senaste veckan. Jag förstår varför du gjorde abort och jag önskar att jag varit tydligare med att visa hur glad jag blev. Ett barn är som mamma skrev ett stort ansvar. Men det är just det ansvaret jag vill ta ha med dig.

Jag vill att du ska vara mamman till mina barn. Jag vill att du ska vara personen som står framme vid altaret i en vacker klänning med vackert uppsatt hår och att du ska ska säga ja. Sen jag träffade dig för första gången fastnade jag direkt. Det var någonting med ditt vackra utseende som gjorde att min första reaktion av dig var "vilken brud" ungefär. Du stack ut i mängden och var inte som alla andra, betedde dig inte som alla andra, resonerande inte som alla andra, klädde dig inte som alla andra. Du var en stark tjej som vågade vara annorlunda.

Jag är glad att vi de första åren var väldigt tajta. Redan då så började mina känslor byggas upp och jag visste redan då att det var dig jag ville ha. Sedan började Hampus  i våran klass.

*röstmeddelande av kontakten Oscar klockan 06:47*

Eftersom att han var så "cool" enligt oss killar fick han över alla. Tillslut övergick det till att du blev mobbad. I den klassen så kan jag erkänna att du var bland de större i våran klass, men jag tyckte om dig ändå.

Hampus retade dig för allt, han retade dig för att du var enligt honom tjock, ful, åt för "mycket" mat, åt för "lite" mat, du klädde dig fel, ditt leende var äckligt, ditt hår var fult. Allt han kunde komma på. Jag fattar inte idag hur jag kunde vara bland dem som endast stod och skratta när han slog dig eller varje gång han sa något åt dig. Jag ångrar allt jag gjort med Hampus idag och vill ta tillbaka allt jag sagt och gjort.

Efter att jag slutade i Hampus gäng så bestämde jag mig för att du skulle bli min flickvän. Det ända jag tänkte på var att få dig att tycka om din mobbare Oscar Molander. Jag hade tur. Du föll men jag fångade dig inte.
Istället så kom det fram att jag lekt med dina känslor, vilket jag tänkte göra det året vi började trakassera dig.

*röstmeddelande av kontakten Oscar klockan 06:49*

Det ända jag vill säga är att du är min själsfrände, mitt allt! Jag älskar dig så otroligt mycket att jag inte v-vet v-vad j-jag s-ska ta m-mig t-till. F-förlåt M-Malin. F-förlåt att j-jag ä-är en s-så d-dålig p-p-pojkvän. J-jag ä-älskar d-dig M-Malin. H-hejdå M-Malin. J-jag ä-älskar d-dig"

Malins tårar rinner ur hennes rödgråtna ögon och ner för hennes röda svullna kinder. Hon slår in Oscars nummer som går direkt till röstbrevlådan.

*röstmeddelande till kontakten Oscar klockan 07:56*

"J-jag ä-älskar d-dig o-också O-O-Oscar"

Spelar hon in och lägger sedan på.

När vill ni ha upp svaren till min Q & A???

Spyr| MolanderWhere stories live. Discover now