Säger bara att detta kapitlet blir kort i jämförelse med alla andra, och att kapitlet kanske innehåller en hel del stavfel då jag är för lat att kolla igenom kapitlet...
(Hoppar fram några veckor, bara så att ni vet!)
(Lilys perspektiv)
"Lily! Lily följer du med till Hogsmeade? Det är en sån utflykt imorgon"undrade Ella när jag ställde mig bredvid henne i kön till Slughorns lektion. Jag nickade tveksamt.
"Ja gärna, men vi har ju en massa läxor och du vet vad som hände förra gången! Jag har fortfarande brännmärken på min slips"suckade jag. Hon nickade men Hugo avbröt henne med en kyss på kinden och att han sedan började prata med oss. Ellas kinder lyste som stoppljus."Men Lindsey får inte åka till Hogsmeade för att hon bröt mot hälften av reglerna. Man får inte framkalla eld som inte försvinner med vatten. Ditt hår såg iallafall inte så hemskt ut då den elden inte brände någonting utan bara skrämde folk. Ditt hår såg bara ut som att det var elektriskt"sa han. Jag antar att det var menat som nåt snällt MEN HALLÅ!! SER MITT HÅR UT SOM EN ELDSVÅDA ELLER?!?!?!?!
"Hallå!"sa jag anklagande. Han höll upp händerna i en oskyldig gest.
Efter lektionen
"Lily! Hey, Lily!"hörde jag en välbekant röst ropa i ena änden av korridoren. Jag vände mig on och såg Scorpius med ett stort leende på läpparna.
"Hej!"ropade jag och sprang fram till honom. Jag slog armarna om honom och han gjorde detsamma mot mig.
"SCORPIUS HYPERION MALFOY!!"hörde jag en röst skrika irriterat. Jag sneglade bakåt och såg Melanie dras ifrån mig och Scorpius av Molly. Melanie fäktade argt med armar och ben och fräste mot honom.
"Eh, vad händer här?"undrade jag oroligt då jag vet hur Melanie blir när hon är arg.
"Åh, Melanie är arg för att jag inte låter henne va med den där killen Beck"suckade Scorpius. Jag såg på honom med en seriös blick.
"Du menar väl inte att du har förbjudit henne va?"undrade jag med en brännande blick. Han nickade oförstående. Jag suckade.
"Du vet ju att det är samma sak som James gör mot oss va?"undrade jag. Scorpius bleknade. Sedan skakade han på huvudet.
"Men jag är inte som Graiblin eller Beck och är players, dem leker med tjejers hjärtan och det vet du"sa han och jag nickade.
"Jag vet, men dem gillar varandra"sa jag anklagande.
"Du börjar låta som Sky"
"Negativt eller?"
"Ja"
"Nej"
"Ja"
"Nej"
"Ja"
"Nej"
"Ja"
"Nej"
"Ja"
"Nej"
"Ja"
"Nej"
"Ja"
"Nej"
"Ja"
"Nej"
"Ja"
"Nej"
"Okej vad håller vi på med?"
"Jag vet inte, men Score, låt dem ha ett privatliv iallafall." Han nickade surmulet men jag visste att han ändå inte skulle låta dem vara.
ESTÁS LEYENDO
True Love||The Next Generation 2
FanficJames, Mackenzie, Maggie, Molly, Jackie, Saphire och Fredrik har gått ut sitt sjunde och sista år på Hogwarts. Deras liv i vuxenvärlden har precis startat men det blir kaos, drama, kärlek, hat och en hel del bråk som väntar dem precis innanför dörre...