(Skys perspektiv)
"Åh, hej Sky!" Sa Zack glatt. Jag svarade inte.
"Men Sky, du gråter. Vad har hänt?" Undrade han oroligt. Jag snörvlade till och berättade allt.
Han kramade snabbt om mig."Hon är inte värd dig, Nellie Beck är en idiot" sa han lugnande. Helt plötsligt släppte han på kramen snabbt. Sedan kollade han skrämt mot ena sidan av korridoren och skyndade därifrån.
Jag kollade förvirrat på honom och kollade sedan åt samma håll han kollat på tidigare. Där såg jag Albus stå med knutna nävar, spända armar rakt ner och ett ursinnigt ansiktsuttryck."Vad är det?" Undrade jag förvånat. Han blängde på mig. Sedan började han prata argt.
"Du kan fan inte bara gå omkring och krama olika killar utan att jag ska märka det, Sky!" Sa han argt. Nu började jag bli arg.
"Så du menar att jag inte får krama min bästa vän?! Är det det du menar va?!" Sa jag kallt. Han såg utforskande på mig.
"Tror du inte att jag fattar?" Sa han surt. Jag såg argt på honom.
"Fattar vaddå?" Undrade jag hårt med en brännande blick.
"Att du gillar Zack Lee såklart!" Sa han och lät riktigt sårad. Jag kände hur mina ögon blixtrade till.
"Hur kan du anklaga mig för det?! Du vet att jag älskar dig, tror du att jag gillar Zack va?! Är det det du tror om mig?! Fan vilken bra syn du har på mig, Albus Severus Potter!" Sa jag argt. Han såg ursäktande på mig.
"Förlåt" mumlade han. Jag suckade.
"Det gör inget, men är det verkligen så du ser på mig? Isånnafall, så kanske du hittar en bättre än mig" sa jag och vände på klacken för att sen dra därifrån.
"Sky! Sky!" Hörde jag Albus ropa långt bakom mig men jag brydde mig inte. Om det är den synen han har på mig, kanske inte jag är den rätta för honom.
"Sky förlåt!" Hörde jag honom säga bedjande.
"Du sa det själv, du tror att jag..." Började jag men blev avbruten av att han kysste mig passionerat. Jag kysste chockat tillbaka.
"Sky förlåt" sa han när han släppt på kyssen. Sedan gick han därifrån med mig förvånad kvar på samma plats.
"Al!" Ropade jag efter honom. Han stannade, snurrade runt ett halvt varv på ena foten och kollade på mig.
"Du är en bra pojkvän ska du veta" sa jag och vände mig om för att gå.
"Sky!" Hörde jag bakom mig.
Jag snurrade ett halvt varv på ena foten som Al hade gjort och tittade på honom."Du är bra du med" sa han med ett leende som smittade av sig på mig. Sedan sprang jag fram till honom, gav honom en lätt kram som han besvarade och sedan gick vi ut genom korridoren och upp för en av alla hundratals trappor.
"Åh! Det är Mr-Urgullig-Potter!" Hörde jag en person från kanske femte årskursen. Hennes vänner fnittrade förtjust. Jag surnade till smått då jag verkligen hatar personen sim sagt det. För denna personen var då Mindy Tyler. Lindsey Tylers lillasyster. Ugh hon är tillsammans med Roses bästa vän Ethan Addison men han verkar inte gilla henne utan typ tvingar sig själv att vara med henne. Konstigt, men det är antagligen för att Ethan inte vill att Rose ska bli skadad av Mindy och Lindsey.
"Åh! Det är Miss-Jag-Gör-Aldrig-Fel-Även-Fast-Jag-Flörtar-Med-Andra-Samtidigt-Som-Jag-Har-En-Pojkvän!" Sa jag tyst och sarkastiskt. Albus började skratta hysteriskt och kysste mig.
"Säg inte att han..."
"Du skojar..."
"Kysste han Finnigan?!"
"Du driver med mig..."
"Försöker hon sno min man?!" Hörde jag den högsta rösten säga högfärdigt. Mindy stormade fram till oss och drog isär oss.
"Albus Potter! Du är min! Inte hennes! Och du Finnigan, håller dig borta från min man innan det händer dåliga saker för dig och din familj!" Väste hon argt. Hon pratade med avsmak mot mig och med smått irriterad röst mot Albus. "Men Albus sötis! Du är ju ändå inte kär i Finnigan så då kan ju liksom bara dumpa henne så..." Sa Mindy sött riktat mot Albus som avbröt henne tvärt.
"Ursäkta mig Mindy, men tjejen du snackar skit om råkar vara min flickvän! Så håll käften för du ska inte snacka nåt dåligt om henne om du inte vill att Ethan ska veta att du flörtar med andra killar samtidigt som du är ihop med honom!" Sa Albus argt. Mindy muttrade något argt.
"Om jag vore du så skulle jag inte prata med den tonen mot mig, Albus, för min familj kan göra så att du hamnar i klistret för många trollkarlsfamiljer" väste Mindy argt.
"Åh, om jag vore du så skulle jag inte vända mig om nu" fräste jag och siktade in det jag sa mot killen bakom Mindy. Mindy stelnade till mitt i rörelsen och vände sig sakta om. Ethan stod där och tittade på Mindy med en tom blick.
"För den du är Mindy, för vem du än var, så trodde jag faktiskt aldrig såhär om dig" mumlade Ethan argt och stormade sedan därifrån med Mindy som sprang efter.
"Vad hände med Ethan?" Undrade en rödhårig individ bakom oss.
"Jag behöver bara säga tre ord Rose. Mindys ego förstörde." Mumlade jag.
(Lilys perspektiv)
Nån dag senare
"Behöver jag verkligen ha den där?" Mumlade jag och kollade konstigt på Ella som höll upp en rosa/lila/blå/vit klänning till knäna och ett vit hårband till...och värst av allt...klackskor! Och dem var lila!
"Men du ska ju på dejt med Scorpius..." Började hon protestera men jag avbröt henne.
"Det är inte nån dejt!" Sa jag generat. Ella flinade.
"Han bjöd ut dig! Visst fine, på Tre Kvastar men det är ändå sjuuuuuuukt sött!" Sa hon drömmande. Jag gav mig själv en facepalm innan jag tog klänningen och allt annat Ella höll fram.
"Och förresten, hoppas du får det kul med Hugo! Ni ska ju gå ut på dejt idag!" Flinade jag innan jag låste dörren till toaletten och bytte snabbt om.
"Ska vi inte aaalls!" Hörde jag Ella säga tjurigt.
"Ska ni viiisst!" Svarade jag skrattandes och gick ut från toaletten. Sedan sprang jag ner för trapporna och såg Scorpius sitta i en av fåtöljerna.
"Ska vi gå?" Undrade jag och klappade honom på axeln.
Han nickade och tillsammans började vi gå ut från uppehållsrummet.Hello! Hur mår ni? Jag mår bra.
Okej jag vill bara säga en sak: Helt okej att man lånar ideér med böcker av mig, bara man säger till och ger cred för det man lånat (t.ex handling eller titel). Men nu till det viktiga: Ni kan inte kopiera hela boken! Okej jag vet att det där lät taskigt len jag bara blir så trött på det!
Förlåt för ett hemskt kapitel men jaja... Btw ja pausen är över om nån läser denna urusla bok haha...
//Maja🍫
BINABASA MO ANG
True Love||The Next Generation 2
FanfictionJames, Mackenzie, Maggie, Molly, Jackie, Saphire och Fredrik har gått ut sitt sjunde och sista år på Hogwarts. Deras liv i vuxenvärlden har precis startat men det blir kaos, drama, kärlek, hat och en hel del bråk som väntar dem precis innanför dörre...