Kap 9. Varför ställer jag alltid till det?

183 10 8
                                    

(Skys perspektiv)

Jag öppnade försiktigt ögonen och tryckte på OFF på min väckarklocka. Klockan var runt sex på morgonen och jag satte mig trött upp.

"Godmorgon Sky, är det bättre?" Viskade Molly från sin säng bredvid min. Det var bara jag, hon och Johanna.

"Godmorgon hörni. Nja jag vet inte..." mumlade jag och blinkade sömnen ur ögonen.

"Godmorgon" mumlade Johanna trött men med ett leende.

"Hoppas det blir bättre iallafall hjärtat, det är hemskt att se dig må dåligt"

Jag log smått. "Tack Johanna. Det hjälper helt ärligt bara att ni bryr er. Kärlek betyder väl bara drama för min del tror jag. Hur mår Lexi?"

Dem såg över mot Lexis säng och jag gick försiktigt fram till henne.

"Vakna Lexi" sa jag lugnt. Hon öppnade försiktigt ögonen och satte sig upp.

"Va?" Mumlade hon. "Sky förlåt"

"Det är lugnt, jag lovar" sa jag ärligt och drog håret ur ansiktet.

"Du ville det ju inte så jag antar att det är lugnt"

Hon nickade. "Förlåt ändå"

"Du gjorde inget fel. Okej klockan är sex på morgonen, UPP OCH HOPPA ALLIHOP!"

Resten av sovsalen vaknade direkt och blinkade trött sömnen ur ögonen.

"Idag är en jättebra dag tycker jag!" Sa jag glatt och gjorde några piruetter på stället.

"Well för att aldrig ha gått på balett är du väldigt duktig på det där" sa Molly med ett leende. Jag log tillbaka.

"Tack" sa jag och drog blygt håret bakom öronen. "Förlåt, klä på er annars får vi väl samma utskällning av Binns som förra veckan"

Alla började skratta men bytte om till sina skolklädnader. Jag gjorde likadant, borstade håret, lämnade ansiktet osminkat och hoppade på ett ben ut ur sovsalen medan jag snörade min andra sko. En bok, Hogwarts Historia för att vara noggrann, hade jag under ena armen.

"Behöver du hjälp?" Undrade Rose lugnt. Jag kollade upp på henne med ett leende då hon är längre än mig.

"Nej tack, men tack för frågan iallafall" log jag och gjorde klart rosetten.

"Mm okej, inga problem" sa hon lugnt med ett snabbt leende och sprang ner för trappan med Alice strax bakom sig. Olivia skyndade fram till mig med ett stort leende.

"Godmorgon, kan du hjälpa mig med en sak idag?" Undrade hon glatt och satte upp min lugg med ett hårspänne. Jag skrattade till.

"Javisst, vadå?"

Vi gick ner för trappan och ner i uppehållsrummet.

"Jo alltså jag vill verkligen få Alice att förstå att Logan inte är självisk och elak. Han är väldigt trevlig, han gillar henne också och därför vet han inte hur han ska bete sig direkt"

Jag nickade.

"Visst, under frukosten kanske inte men...jag kan snacka med Logan iallafall"

Hon nickade glatt och jag log.
"Dåså"

"Kom Olivia" log Molly som dykt upp bredvid mig på min andra sida. "Apropå boken jag lånade av dig Sky...den ligger på din säng"
Jag nickade och hon och Olivia skyndade iväg mot porträtthålet.
Logan och Frank gick ner från sin sovsal som dem delade med Scorpius och...Al...
Frank skrattade så mycket att han blev helt röd i ansiktet och öronen åt något som Logan hade sagt. Jag gick direkt fram till dem.

True Love||The Next Generation 2 Where stories live. Discover now