(Mackenzies perspektiv)
"Goddag miss Finnigan, Mr Potter" sa McGonagall samtidigt som hon skrev under sitt namn på ett brev och fäste det vid en uggla som flög ut genom fönstret.
"Hejsan" sa jag smått irriterat.
"Albus Potter, är han här?"
McGonagall nickade fundersamt."Han befinner sig i uppehållsrummet just nu, hurså?"
Jag nickade utan att svara och stormade ut ur kontoret och ner för trappan. James rusade efter mig och jag stannade framför porträttet av den tjocka damen."Lösenord?" Sa hon lugnt.
"Krusbärste" sa någon bakom mig. Jag vände mig om och mötte min systers tårfyllda ögon.
"Oh god Sky mår du bra?" Sa jag oroligt och drog in henne i en kram.
Hon skakade på huvudet och kramade mig tillbaka medan tårar tyst rullade ner för hennes kinder igen.
"Jag ska prata med honom, okej?" Mumlade jag mot hennes hårbotten."Mm...tack, jag ska vara med Alice och Rose. Johanna, Molly och Olivia skulle iväg nånstans och Lexi...ja jag vet inte riktigt...och Lex är med Frank och Logan och...Al är väl i sin sovsal"
"Hoppas det blir bättre iallafall, jag ska prata med honom. James ska inte få banka honom jag lovar""Nej bra..."
"Ursäkta?" Sa James förorättat. Jag himlade bara med ögonen.
"Men vi ses, okej?" Sa jag lugnt och torkade bort tårarna från hennes kinder.
"Mm" sa hon och drog håret bakom axlarna. "Hälsa honom att snälla sluta knacka på dörren för jag vill faktiskt inte prata med honom just nu"
Jag nickade och hon sprang iväg.Jag och James gick upp för trapporna till sovsalarna och gick in i Als sovsal. Jag var beredd på att James skulle bli rasande eller något och det var fel, iallafall för mig. Sky skulle inte vilja det heller. Men det var totalt omöjligt att vara arg på Al. Han satt på sin säng med ansiktet begravt i en kudde.
Han kollade upp på oss med rödgråtna ögon när han hörde oss gå in.
"Vad?""Varför kysste du Le-vänta hur mår du?" Undrade James, först argt men sen ganska oroligt.
"Jag mår inte bra över huvud taget. Hur mår Sky?"
"Hon mår lika dåligt som du tror jag. Om inte värre. Det du gjorde sårade henne verkligen. Lexi är hennes bästa vän" sa jag och satte mig bredvid honom.
"Det var liksom inte...meningen. Jag trodde hon gick bakom ryggen på mig med Zack Lee och det var liksom...alltså jag tänkte inte direkt och Lexi skulle vara den som kunna såra henne mest trodde jag och det var inte smart gjort och Lexi har ignorerat mig totalt sen dess men jag ville bara säga förlåt till henne men hon lyssnade inte...Scorpius och Logan lyssnar iallafall på mig. Och Frank. Men jag tänkte inte ens när jag gjorde det och det var inte meningen" sa han panikslaget.
"Det blir okej Al, jag lovar. Vill du ha en kram?" Undrade jag lugnande. Han nickade med tårar i ögonen. Jag la armarna runt honom och han kramade mig tillbaka. "Alltså Al, det är bara att hon känner sig inte tillräcklig när du inte litar på henne. Speciellt inte när du och Zack är bästa vänner och du trodde att dem gick bakom ryggen på dig. Dem har aldrig gjort det. Visst fine, han gillar väl henne litegrann men ni är bästa vänner och han skulle aldrig göra så mot dig. Och hon älskar dig så sjukt mycket, det måste du förstå. Att du kysste hennes bästa vän måste ha krossat henne totalt och wow jag måste verkligen vara tyst för jag peppar inte direkt nån nu, ska jag testa med salt kanske?"
Han började skratta mot min axel."Tack Kenzie, men nej. Du ska inte hålla dig till pepptalk, det är verkligen inte din grej" skrattade han.
"Jag vill också vara med ju..." mumlade James surt. Jag kollade upp på honom med ett flin.
"Var med då, kom hit"
Han gick fram till oss och jag la en arm om honom också. Så här satt vi och gruppkramades för att hjälpa två människor hitta rätt i livet och hitta varandra igen utan varken salt eller peppar. Wow hur ska jag kunna klara av detta?
HEEEEJ! WOW OKEJ DETTA VAR SÅÅÅÅÅ LÄNGE SEN, JAG UPPDATERADE SENASTE GÅNGEN I FEBRUARI?!! DET ÄR SEPTEMBER! HERREGUD! Men om nån har kvar denna i sitt bibliotek vill jag bara säga ATT DU ÄR SÅÅÅÅÅ BÄST OCG JAG ÄLSKAR DIG! PUSS OCH KRAM PÅ DIG❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Men vi hörs!
//Maja💗
KAMU SEDANG MEMBACA
True Love||The Next Generation 2
Fiksi PenggemarJames, Mackenzie, Maggie, Molly, Jackie, Saphire och Fredrik har gått ut sitt sjunde och sista år på Hogwarts. Deras liv i vuxenvärlden har precis startat men det blir kaos, drama, kärlek, hat och en hel del bråk som väntar dem precis innanför dörre...