אני משתדלת לעקוב אחרי בת' לאורך השוק בזמן שהיא מתמקחת עם המוכרים ובוחנת בדקדקנות את הסחורה המוצעת, אבל למרות שהשוק הרועש והצבעוני היה מסקרן אותי בכל יום אחר, היום אני פשוט לא מצליחה להתרכז במראות הסובבים אותי.
אני צריכה להיות בארמון. למצוא את אריק. לגלות מה הוא יודע.
לחפש את החדר המלא בספרים ששחף סיפר עליו. בטוח אמצא שם מידע שימושי.
ובמקום זאת אני כאן, נגררת אחרי בת' בחיפוש אחר הירק המושלם.
השוק מתמשך אל תוך העיר, ואת הדוכנים מחליפות חנויות- בתי אבן נמוכים של שתי קומות, שרעפים אדומים מקשטים את גגן.
שלטי עץ מעוקמים מכריזים על המוצע, ואת עיני תופס שלט אחד חבוט, שנמצא במרחק מה מהחוף.
חנות ספרים.
אני מעיפה מבט לאחור, אל עבר בת', אבל היא עסוקה בהתמקחות עם אחד המוכרים, וכלל לא מבחינה בי בשעה שאני חומקת בין קהל האנשים ונכנסת אל החנות הקטנה.
צלצול פעמון עדין מכריז על כניסתי לחנות, וריח של אבק ונייר עולה באפי, גורם לי להתעטש פעמיים.
אני מביטה סביבי מוקסמת, עיני סורקות את המדפים העמוסים לעייפה ואת ערימות הספרים שמסודרות בחנות כמו מבוך מכשולים.
איש לא עומד ליד הדלפק, ואני מרגישה בנוח להסתובב בחנות ולבחון את הספרים. הם לא חדשים, ורובם אף מתחילים להצהיב. אבל הם לא מאובקים, וניכר כי הושקע זמן בשמירתם במצב טוב. הכריכות נראות מתוקנות, והדפים נשתמרו היטב למרות היותם ישנים.
אני עוברת על שדרות הספרים שבמדף לידי.
"אני יכול לעזור לך?" אני אפילו לא מבחינה בגבר המזדקן שיוצא מהחדר האחורי עד שהוא פונה אליי ישירות.
אני מסתובבת לעברו, והוא שולח לעברי חיוך חביב. הוא בערך בשנות השישים לחייו, ויש לו מטופח ולבן לחלוטין וחיוך חמים של סב.
אני מנידה בראשי לשלילה, אבל מתלבטת. האם אני יכולה לחשוף את מטרתי בפני אדם זר? אבל החנות מלאה בספרים, ואין סיכוי שאמצא את מה שאני צריכה לבד. מה גם שאם ארכוש כאן ספר הוא ידע על כך בכל מקרה. אני מתחרטת ומהנהנת, שולפת במהירות את הפתק מכיסי.
יש לך ספרים על אטלנטיס?
הוא מביט בי בפליאה. "עיר בני הים האגדית?"
אני מהנהנת.
"אני חושב שיש לי כמה ספרים מאחור. אפשר לדעת מדוע את כה מתעניינת בנושא?"
סקרנות, אני כותבת על הדף, מקווה שהוא לא ידחק בי מעבר לכך.
הוא לא. הוא רק מהנהן ומסמן לי לעקוב אחריו אל נבכי החנות. אנחנו עוברים דרך פתח שמכוסה בגדילים עדינים אל תוך מחסן ספרים נוסף, מלא אף יותר בספרים.
YOU ARE READING
כוחה של אטלנטיס
Fantasyמזה שנים שאטלנטיס מנותקת לחלוטין מהיבשה, וכל קשר לא מתנהל בין הממלכה הימית הנסתרת ובין הממלכה שבאיים הסמוכים. הדייגים המקומים מספרים על אטלנטיס כאילו הייתה רק אגדה, וזכרה של העיר המרהיבה הולך ונעלם בין דפי ההיסטוריה. כמעט. כשסכנה מרחפת על הממלכה הנש...