Bab 1

32.9K 1K 39
                                    

" Oh god ! Dah lambattttt ! " kelam - kabut aku bangun dari katil dan bergegas ke bilik air untuk mandi . Harini merupakan first day sekolahh . Huh sekolah baruuuu . Bencinyaaa !

Setelah siap memakai baju sekolah , aku mengemaskan lagi ikatan rambutku . Sempat aku menilik mukaku di hadapan cermin .

" ok dah lawa . Perfect ! " kataku sebelum turun ke tingkat bawah untuk sarapan . Ade lagi setengah jam . Hm lambat lagi . Hahahaha .

" Morning mama ! Kenapa tak kejut Mya ? Nasib baik Mya tersedar tau . Ish mama ni ." Rengekku . Da biasa dah manja manja ngan mama . " Papa mana ma ? Tak nampak pun ?" Sambungku lagi . Tak nampak langsung kelibat papa di meja makan selalunya ade je . Haih busy kerja lah tu .

" Kamu tengok sekarang dah pukul berapa ? Dah pukul 9:30 pagi dik oi . Papa dah lama dah pergi kerja ." Balas mama . Oh lupa harini hari isnin patutlah papa pergi awal . Hahaa .

Selesai sarapan . Aku menyalam tangan mama dan mengambil kunci keretaku lalu memecut laju kereta Audi kesayanganku untuk ke sekolah . Memang kereta tu je aku selalu bawa ke sekolah .

Tepat pukul 10 pagi aku dah terpacak di hadapan pagar SMK Method Mercedes . Ha ni lah sekolah aku . Sekolah swasta sebabtu aku bebas nak bawa kereta ke apa . Mataku meliar mencari parking . Hampir 15 minit jugalah baru jumpa parking . Budak sekolah sini memang suka bawak kenderaan masing masing .

Aku melihat jam di tangan . " Ahhh dah lambatttt ! Habislah ." Aku berlari menuju ke kelas ku yang terletak dihujung bangunan blok B . Sedang aku berlari tiba tiba ..

Gedebuk !

" aduh ! Sorry sorry . Saya nak cepat . Saya dah lambat . Bye !" Kataku lalu terus berlari menuju ke kelasku . Sempat aku mendengar jeritan lelaki itu .

" Kau standby . Aku akan buat kau menyesal langgar aku perempuan !" Katanyaa namun aku buat pekak sahaja .

------------------
" hai bro . Asal baju kau tu . Takkan lah baru first day baju dah kotor kot . Tak macho ah . Hahahahaha ." Kata Imran Hakim yang merupakan salah satu daripada group musketeer sambil sambung dengan gelak ketawa dibelakang percakapannya itu .

" tadi ade budak mana tah langgar aku . Buta agaknya budak tu . Tunggulah nanti aku kerjakan dia cukup cukup . haih dah ah aku nak balik . Nak tukar baju ." Kataku lantas meninggalkan kelas itu . Aku berlari menuju ke motor 500 cc kesayanganku .

" weh bro ! Jangan lupa datang balik ! Ade benda aku nak share dengan kau !" Teriak Izwan Naqib yang merupakan member yang paling suka bergosip didalam group musketeer mereka .

Aku membuat jari 'ok' bagi menandakan aku akan pulang ke sekolah semula .

------------------
Aku memilih tempat ditengah tengah dimana ia berada di bawah kipas . Ha tempat aku mesti kene bawah kipas . Peduli apa aku tempat tu dah ade orang cop ke apa . Bukan ade nama dia pon .

" siapa yang aku langgar tadi tu eh ? Kenapa dia cakap aku akan menyesal langgar dia ? Besar sangat ke pangkat dia ? Ah ! Lantak lah . Ingat aku kesah ?" Leter hatiku .

Tepat pukul 4 petang . Aku pulang ke rumah . Dalam perjalanan aku hendak ke kereta , aku terdengar ade orang jerit memanggilku . Suaranya sama seperti suara lelaki yang aku langgar pagi tadi .

" Ah sudah ! Baik aku blah cepat cepat ." Aku mempercepatkan langkah ku . Dan terus masuk ke perut kereta . Terus aku memecut lajuu untuk pulang ke rumah .

" aduh apa dia nak buat kat aku niii . Haih matilah aku macam nii . Mama help meeeee ! " kataku seorang diri di dalam keretaa .

To be continuee ..

Ok gaiss . How first chapter ? Sorry agak bosan sedikit . But chapter yang tengah tengah nanti . I will makesure its best ! Ok ? Jangan lupa voteeee . If nak komen , komen je ..

Senior Paling Kejam .Where stories live. Discover now