" Rel , aku dah ada dah budak untuk join kita nanti . Adalah dalam 20 orang . Amacam ? Okey tak ? " kata Irham kepadaku . 20 je ? Hm okeylah tu daripada takde en . Hahaha .
" boleh lah tu daripada takde kan . Ha kau Yun ada tak bahannya ? Jangan cakap takde eh . Kalau takde , aku sepak kau ." Ha yang ni nak kene selalu ingatkan . Dia ni kan nyanyok sikit . Huh !
" ada lah . Alamak kau ni lek je dah ah . Ha ni , Mya dah balik belum ? Bila nak jalankan plan ?" Tanya Yun sambil sebok bermain dengan iphone 6 nya . menyampah pulak aku tengok dia ni . Tak abis abis dengan handphone . Sah ni ade awek baru .
" tah dia . Imran dengan Izwan takde chat aku pon . Belum balik lagi lah tu . Rehat jelah kita jalankan ." Kataku . Kami semua seboj bermain dengan handphone masing masing . Cikgu takde . Rilek je sudah lah !
----------------
" Mya , jom balik sekolah . Dah lambat ni . " ajaknya . Aku hanya mengangguk tanda aku setuju untuk pulang ke sekolah . Penat . Dah lenguh dah kaki aku round satu mall ni . Okey gais , harini I pergi sekolah pakai baju bebas . Hahaha . Cikgu nak marah ? Hey ! Berani ke ? Sekolah swasta kan ,sukati aku lah nak buat apa pun . Huh !Adrian tolong membukakan pintu sebelah pemandu untukku . Macam biasa gentleman kan ? Hahaha . Aku hanya diam sepanjang perjalanan . Entah penat sangat agaknya . Huhu .
" Mya , ok ke tak ni , hmm ? Diam je dari tadi ? " tanyanya . Haish aku tak boleh lah dengar suara diaaa . Melting dohh .
" eh I okey je . Kenapa nampak tak ok ke ? Hahaha " kataku sambil melepaskan ketawa dibelakang ayat . Tiba tiba terlintas bayang Izarel dalam otak ni . Haih . Aku rindu Izarel ke ? Huh tak mungkin !
" haah . You diam je dari tadi . Risau I tahu tak ? Lepasni jangan diam je ye . " Aku tersenyum mendengar ayatnya . Tiba tiba terasa ada tangan yang mengusap rambutku . Sungguh aku rindu belaian ini . Hm Izarel ..
---------------
Telefon Izarel berbunyi menandakan ade mesej masuk daripada whatsapp . Izarel dengan segera membuka password iphonenya dan membuka aplikasi whatsapp untuk melihat siapa yang mesejnya .From : GayIzwan .
Rel , Mya dah balik . Lawa gila weh dia . Tak yah lah Rel buat plan kau tu . Tak pasal pasal kotor baju dia .From : Izarel .
Hotakkau lah . Kau ingat aku kesah ke dia lawa ke tidakkk . Aku tetap nak jalankan jugak plan aku . Rehat ni standby .From : GayIzwan .
Yelah sayang up to youu . Bye muah .From : Izarel .
Erghhh geli mat . Haha kk bye .Eeeeuuu nak termuntah aku rasa . Kau ingat aku gay ke apa ha ? Bodoh punya Izwan . Nasib membe dari kecik kalau tak haih tak tahulah . Hahaha .
-------------
Rehat rehatt rehattt ." yeah akhirnya tiba jugak masa rehat .dah tak sabar ni . Okey gais , ready ? " tanyaku kepada ahli kumpulan musketeer yang tercinta lagi disayangi . Puih ! Hahah .
" dah lama dah Rel . Jap eh aku nak g panggil dak dak tu . " kata Am dan berlalu bersama Imran untuk memanggil budak yang mereka upah .
" ha aku nak g amik barang kat motor jap eh . " kata Yun pula . Aku hanya angguk bagi mengiyakan apa yang dikata oleh yun tadi .
" aku pula nak panggil Mya . Heheh . " haih dia ni dari tadi tak abis abis duduk cakap pasal Mya . Dah gila bayang agaknya . Haih Mya aku punya okey !
Hampir 20 minit juga baru mereka semua tiba di dewan terbuka yang berada di hadapan kantin . Saja pilih port situ , baru ramai yang tengok . Biar dia malu sikit !
" satu ! "
" dua ! "
" tiga ! "
Bushhh !
------------
what the ?" Hey ! Bodoh ke apa pergi baling tepung kat aku ? Lancau betol lah !" Teriakku . Habis putih badan aku ! Apa cibai sangat sia pergi baling tepung kat akuu . Bukan setakat tepung je , telur sekali ! Kalau satu takpe , ni banyak ! Eee gila ah dorang ni !
" hahahahahahaha . Eh ada langsuir lah kat sini . " teriak sekumpulan manusia yang aku sangat kenal suara tu . Memang nak kene ah dorang ni . Tak tahan sia akuu . Sorry lah ya Izarel , aku sebenarnya dah lama ingat kau . Cuma nak tahu sejauh mana cinta kau tu kat aku . Rupanya hampeh !
" babi eh korang ni ! Apa yang aku dah buat kat korang sampai korang buat aku macam ni ? Ha kau ! Aku labggar sikit je pun masa firstday tu , yang nak balas kejam macam ni sekali pahal ? Kau jangan ingat aku akan suka kau lah sial ! " teriakku sudah tak tahan sakit hati . Bodoh semua jantan ni . Ish sakit sial hati aku ! Blah ah sia !
" eh cik adik , kau dengar sini eh . Kau banyak hutang tau dengan aku ! Sekali aku tak puas marahkan kau . Selagi tu lah aku akan siksa kau ! " jeritnya . bodoh ke apa jantan macam ni ? Bangang . Nasib esok cuti , takde lah aku nak hadap muka jantan ni lagi .
" yang lain buat apa lagi kat sini ? Berambus ah ! Semak ! " teriakku dan terus ke tandas untuk mencuci muka dan menukar pakaian . Nasib baik beli baju tadi . Kalau tak busuklah akuuu . Haih .
-----------
" hahahaha padan muka dia ! Kelakar sia muka dia tadii . " kata Imran . kami semua ketawa terbahak bahak apabila melihat muka Mya yang cuak akibat kena baling tepung .Tiba tiba ketawa kami semua terhenti dan membuat muka masam . Entah apa yang badmood pun aku tak tahu lah .
" esok cuti ah weh . Bosan doh duduk rumah . Lepak jom . " kata Imran . Mereka semua dah tersenyum apabila Imran mengatakan ayat ' lepak ' . Hahaha .
" jom . Lepak umah Rel ah . Macam biasa . " aduh rumah aku lagi . Ni yabg malas ni . Hahaha. Mentang mentang rumah aku ade port main bola . Sedap ehh korang .
" ha datang lah rumah aku . Pukul 12 tgh hari sampai esok pagi je eh . " kataku . Dorang ni memang dah biasa tido umah aku . Siap buat rumah tu macam rumah dorang sendiri .
" ok . Dah ah . Jom chaw . " kata izwan . Kami semua pulang ke rumah masing masing dengan menaiki motor 500 cc milik masing masing . Nak tahu warna apa ? Hahaha meh sini nak bagitau .
Yun : merah hitam .
Izwan : merah putih .
Imran : putih .
Irham : merah .
Akuu : hitam .Aku memang suka warna hitam . Semua jenama BMW . Chill gais . Kiteorang semua suka warna yang samaaa . Ok aku tak sabar nak tunggu esok . Aku dah ada plan aku sendiri nak kene dorang !
To be continue ..
YOU ARE READING
Senior Paling Kejam .
Ficção AdolescenteIZAREL ASYRAF DATO' ZAIDIN . Seorang yang bergaya dan angkuh serta kejam dimata seseorang pelajar perempuan kerana suka membuli pelajar disekolahnya . Mempunyai kumpulan yang 'hot' dan package yang lengkap untuk memikat pelajar perempuan . Namun tid...