Bab 21

10.3K 456 25
                                    

" Mamaaaa ! Papaaaaa ! " jeritku sebaik sahaja sampai dirumah . lama jugak lah aku shopping tadi . nak pulak dengan Feyza , ha memang berejam lah !

" Ya Allah budak ni . Cuba bagi salam ni tidak jerit je kejee . " balas Dato' Syamsul .

" hehe sorry pa . Hm pa , thats for you ! " aku menghulurkan beg kertas jenama LV kepada papa .

" apa ni sayang ? " tanya papa . Alah tengok la sendirii . brr

" bukak lah sendirii . And this for you , mom " aku menghulurkan beg kertas jenama Carlo Rino kepada mama lalu aku mencium pipi mamaa .

" thankyouu sayang ! " jawab mama and papa serentak . Goddd ! Kenapa tetiba rasa nak nangis ni hmps .

🐸

Penatnyaaaaa ! Nasib sebab Mya tau . Kalau bukan sebab Mya memang aku dah blah dah tadi . perempuan kalau shopping memang berejam eh ? brr kejang kaki akuu .

Aku menghempaskan badanku di atas katil dengan aircond bilik aku tak pernah tutup . Hahah sejuk weh . Baru nak terlelap , tiba tiba Love yourself pulak memekak . sape tah yang call . angkat jugak even ngantuk nak mampus .

" Hello "

" Izarel Asyraf ! Yow haha . How are you ? fine ? " jawab orang disana . Aik macam pernah dengar suara ni .

" kau siapa ? Apa kau nak ? " balasku dengan suara yang tinggi .

" hey bro ! Ni aku lah Adrian . remember me huh ? Aku just nak cakap thankyou je dekat kau sebab dah langsaikan hutang arwah ayah aku . Thats all ." Jawabnya . Oh Ad . Macam dah berubah je mamat ni .

" oh ha pleasured . Kbye " aku mematikan panggilan . Ngantuk weh ! Kacau je mamat tu .

Pusing sana , pusing sini tak boleh jugak tidur . Ni lah masalahnya kalau orang kacau tidur aku . eee elak aku smackdown je . em dah lama tak buka whatsapp group musketeer . Pe berita terkini eh ?

Irham - weh , bosan sial em

Imran - sama em . Futsal jom weh !

Izwan - ha boleh gak . Jom ah . Pkol 10malam . Sharp ! Lambat tak yah main . HAHAHAHAH .

Yun - ok boek .

Izarel - on aje . Weh , Adrian was back ! tengok perangai biasa jewp .

Irham - oh kesah ?

Yun - kuaja lah sial Am ni . 😂

Izarel - blah ah kau . SILA MENINGGAL

Irham - Ah bodoh sentap .

" ee bodoh jelah mamat ni geram pulak ." Kataku seorang . Now baru pukul 9 em mandi jap . Pastu pergi futsal .

🐸

" 10pm ! Sharp ! akhirnya dapat jugak aku tepati masa . fuh hahah . " kata Yun . Memang selalunya dia je yang lambat . Bersiap pun macam perempuan !

" nasib je tu . " balas Irham sambil membuat muka meluat . Aduh dia ni saja lah tu nk cari gaduh .

" haih dah . Ha ni lupa nak bagitahu . Aku ada ajak satu team ni , tkde ah power mana . Aku ajak lawan . Japg smpai ah tu " kata Imran .

" ha boek jugak . boleh tunjuk skill ni . Heheh " balas Izwan

" acah " balasku .

Tepat pukul 11pm tamat perlawanan antara musketeer vs blackhole . 6 - 4 . Musketeer menang ! ofcourse ! berlagak jap !

" lama tak buat projek do . Bila lagi ? " tanya Imran .

" sooner " jawabku .

" kenekan cikgu pulak . Aku mentel ni dengan cikgu Raizah . boleh dia baling buku aku haritu . Bana dia . keje aku lengkap sial . Dia tak selak muka surat belakang . Pastu tak mintak maaf haih " sampuk Izwan Naqib . hahah tabah bro !

" ha cantek gak . Aku pon tak puas hati dengan cikgu tu . " sambung Yun . Hai memasing tak puas hati ni pecita . Lek ah hahah .

Cikgu Raizah . Yah one of the teacher yang kiteorang benci gila nak mati . Cikgu ni ajar kiteorang sains . Madah asyik dengan lipstick and makeup dia je . Sikit sikit touchup . Kalau lawa tkpe , ni menggelebeh je pipi . Opss sorry terngumpat . cikgu tahu cari salah group musketeer je . Orang lain tknk pulak aduhmak . Aku ni pon kekadang mentel gak tapi sabar . Baikkan aku ? Ha dah stop .

" esok tkde subjek sains . So maybe lusa . Esok plan , lusa jalan . Dah aku cau duluu byee " kataku lalu start enjin motor 500cc dan pecut meninggalkan yang lain . Ha see ? Pergi futsal pon bawak motor besau . Hahaha nama lagi motor kesayangan !

To be continuee ..

Hai readers ! janganlah diam ajo , comment lah apa apa . Kalau bosan or else comment je . sis tkde idea . Yang mintak dipromote tu , nanti sis promote okey ? Thankyou gais ! Abaikan typo!

Senior Paling Kejam .Where stories live. Discover now