Part 5

17 1 0
                                    

Ljuštura od mame i ljuštura od tate,ljušture od roditelja ručaju.

Mljac,mljac.

‚‚Kako je bilo u školi?"

‚‚U školi je bilo dobro,tata."

‚‚Kako je bilo na času plesa?"

‚‚Na plesu je bilo dobro,mama."

I onda je vreme da odem u sobu,gde me čeka onaj glavonja.

‚‚Šta je bilo za ručak?",pita.

‚‚Krmenadle," odgovaram.

‚‚Krmenadle",kaže, ‚‚nisam baš bio lud za njima."

Sedim i radim domaći.

Čitao bi časopis,samo što ne može da ga prelistava.Htela bih da izvučem portabl televizor,ali se plašim da će ga to samo navesti da ostane.Dugo sedi na simsu i posmatra ulicu ispod sebe.Obaveštava me o tome šta rade komšije,kao da me to zanima.

‚‚Kako to izgleda?",pitam ga malo kasnije.

Treba mu malo vremena da mi odgovori,kao da zna šta sledi i pokušava da sredi misli.

‚‚Šta kako izgleda?"

‚‚Pa to.Raj i pakao.Zagrobni život.Da li postoji bisernobela kapija?A starac s belom bradom?Kako to izgleda?"

‚‚Šta kako izgleda?"

‚‚Pa to.Biti mrtav."

Razmišlja na trenutak.

‚‚Ne znam",kaže.Onda zaćuti. ‚‚Usamljen sam",dodaje.

‚‚Šta je sa ostalim mrtvacima?"

‚‚Da budem iskren,malo su zatvoreni.Možda moraš da se potrudiš da bi te primili u društvo.Ali i dalje mogu da posmatram ovaj svet,bar tako mislim."

‚‚Zašto kod mene?",pitam ga. ‚‚Zašto dolaziš kod mene?Možeš li da se pojavljuješ kod koga god želiš?"

‚‚Pretpostavljam da mogu.Ti si jedina s kojom sam probao.Mama i tata nedostaju mi stvarno."

‚‚I meni."

‚‚Nedostaje mi škola."

‚‚Škola? U školi si bio beznadežan slučaj."

Dok govori gleda ponovo kroz prozor.Nedostaju mu drugari.Nedostaju mu društvo,svi ljudi,buka.Nedostaju mu nastavnici,čak i oni kojima je bio trn u oku. Zaista mu nedostaje ragbi.

‚‚A slava?"

‚‚Možda."

‚‚Obožavateljke?"

‚‚Pomalo."

‚‚Sve one velike gorile koje leže na tebi u blatu?Udarac po zadnjici svaki put kad izađeš iz tuš-kabine?"

‚‚Nedostaje mi poštovanje",kaže. ‚‚Sada sam pametniji nego što sam bio pre smrti.Da li si primetila?"

‚‚Pa,krenuo si prilično niskog stupnja.Možda samo umeš bolje da procenjuješ sve oko sebe,sudeći po onome što ti najviše nedostaje."

On pukne prstima,samo što se to,naravno,ne čuje,i pokaže u mene.

‚‚Tako je! Znaš,sve ono što povezuješ sa uspehom u sportu:slava,devojke,dodala pehara na školskim priredbama.Nije to ono što mi stvarno nedostaje.Postoji nešto drugo."

‚‚Šta?"

‚‚Kada uđeš u svlačionicu.Igra se važna utakmica i ti ulaziš,a tvoji saigrači su tu, gledaju te i misle: Bože,drago mi je što ulazi u moju svlačionicu,što je u našem timu .Ko najbolje pleše u tvojoj školi,na primer?"

Dancing in the Dark-P.R.PrendergastWhere stories live. Discover now