1.5

67 3 0
                                    

Keesokan harinya aku tidak datang kesekolah.traumalah katakn.tapi dekat mama aku bagitahu aku demam jer.takkan nk bagitahu hal kelmarin.klau bagitahu mati aku kna bebel dengan mama.

Macam mna ian eh,dia pergi sekolah tak.luka dia tu teruk ker.erghh!!.kenapa nk risau tentang dia plk.lantak dia lah.sekarang aku nk sambong tido.tadi bangun hanya untuk mandi,solat dan breakfast.now time to sleeping beauty.hohoho.nasib mama kluar pergi kerja.

Situasi Ian

Aku berjalan menuju ke kelas.hari ni aku datang lewat sebab bangun lewat.maklumlah letih kelmarin bergusti dengan org mabuk.

Aku masok ke klas.aku toleh memandang ke arah tempat afrina.kosong.dia x datang kot.

"Yow,wazzap"
Tegur Raiyan sambil membuat gaya yg lelaki selalu buat tu (author x pasti tu org panggil gaya apa.korang faham-faham jelah ehh.)

"Weih kau dh siap homework yg cikgu shatirah bagi kelmarin tu."

"Siap,asal??"
Tanyaku sambil memandangnya pelik.

Raiyan hanya tersengih.

Gila ke apa mamat ni.sengih-sengih.tumbok karang.
Beberapa ketika baru aku paham maksod raiyan.

"Owhh~
Ok,aku blh bagi kau tiru tapi dengan satu syarat."
Kataku sambil mengakat jari telunjukku sebagai tanda 1.

"Apa syarat dia?"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Situasi afrina

Haih~
Bosannya.menyesal aku tak pergi sekolah.sekarang aku hanya blh berguling atas katil tidak tahu nk buat apa.nk layan cerita korea kt TV x de mood.aku memusingkan badanku ke posisi meniarap.dan berfikir.kna perah jugak otak walaupun otak n dh kram.bosan tahap babun.

"Ermmm...."
Tangan kananku aku letakkan diatas katil dan jari telunjukku mengetuk cadar katil(ala-ala org tengah berfikir gitu).

"Hah!!"
Aku memetik jari tanda sudah mendapat idea.

Aku membuka TV dan menekan ke arah punat 393.baru aku teringat sekarang waktu ulangan Running Man.jangkaan aku tepat.aku mula berfangirling apabila BTS muncul.

"Yey!!!BTS!!"aku melompat-lompat di atas katil.

"Aishh,jongkook n jahat lah.kesian kat suga dan kookie aku.ishh.geramnye"

Mcm-mcm komen yg kluar dari mulutku.tambah-tambah bila part suga.meroyan aku.hahahaha.nasib mama x de,klau tak.mesti kna bebel.
Sudahlah bilik mcm tonkang pecah.plastik makanan ada merata-rata tempat.

Aku mengeluh.terpaksa kemaslah jugak.klau tidak nanti mama marah.

Setelah selesai mengemas,aku menghempaskn badanku di atas katil.sedang seronok berguling di atas katil.tiba-tiba bunyi chat masok pada telefon.dengan malasnya aku mencapai iphone6+ aku.aku membaca chat yg dihantar oleh seseorang.

In chat

Hai,kau dh sihat
From 017++++++

Hai,saya sihat.ni
Siapa.

Perlu ke kau tahu
siapa aku

Dia chat aku pastu x nk bagitahu sapa dia plk.ishh malas lah layan org annoyying mcm n. Aku terus menutup fon aku.aku turun kebawah untuk masak.

Situasi Ian

Aku menunggu lama untu dia membalas chat yg aku hantar.apa lama sangat minah ni nak balas.aku bangun dari pembaringanku untuk mencapai fonku.

Bad Boy VS Happy Virus Girl (HIATUS)Where stories live. Discover now