1.11

29 2 2
                                    

Perlahan-lahan aku memusingkan badanku untuk melihat 'benda' apa yg menggangguku tadi.

"Hai~~...."

"Arghhhhh!!!!"

"Hahahaha,padan muka kau.hahaha"

Ian ketawa mengekek melihat afrina yg lari meninggalkannya.dia membuka rambut palsu yg dipakainya.

"Padan muka kau.dh lama aku teringin nk buat mcm ni akhirnya dapat jugak.hahaha,tak boleh blah btol muka dia.adoi tak rugi aku--"

Kata-katanya terhenti apabila merasakan angin sejuk menyapa tubuh badannya.bulu romanya mulai menegak.setelah itu dia mendengar bunyi tapak kaki yg sedang jalan menuju ke arahnya.semakin lama semakin laju.

'Tap..tap..tap..tap"

Peluh dingin mulai jatuh berjujuran didahinya.perasaan takut mulai menyelubungi dirinya.

"Dik~...."

Dengan automatiknya ian terus melarikan dirinya.

"Ishh,apa benda tu"kata pak guard yg pelik melihat ian yg sedang melarikan dirinya.

Korang bayangkan,klau ian pakai jubah putih mcm pontianak tu pastu lari sambil tangan kirinya mengangkat sedikit kain jubah putih yg labuh sehingga ke bawah kaki manakala tangan kanannya pegang rambut palsunya.

Bayangkan~~~

Sebab tulah pak guard tu pelik tengok ian.tapi tulah jgn sesekali knakan org,nanti kna batang hidung sendiri.😂🔫

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Skip dalam kelas~~

afrina hanya mendiamkan semasa di dalam kelas.tidak seperti selalu,selalunya orang tanya sepatah perkataan dia jawab berpuluh-puluh patah perkataan ini tidak org tanya sepatah dia jawab sepatah .klau waktu terluang pula semestinya dia akan berkaraoke dengan rakan-rakannya tapi kali ini dia hanya termenung.rakan-rakannya pelik melihatnya,penat mereka bertanya tapi dia tetap jawab 'aku tak papelah'
Lepastu tersenyum nipis.

Ian pula hanya berlagak seperti biasa.seperti tiada apa yg yg berlaku.
Tapi kalini dia tidak berani mengganggu afrina.

"Weih korang tahu tak ada khabar angin kata pak guard nampak hantu pagi tadi"

"Seriusly??"

Afrina tertarik tentang cerita tu jadi dia memasang telinganya untuk mendengar.

"Tapi,pak guard tu nampak hantu tu lari pegang kain ngan rambut dia.aku rasa sah, org tu nk prank pak guard tu."

'Aku bkn nk prank pak guard tulah😂
Aku nk prank afrina.ehh,jap maknanya tadi tu pak guard lah.adohhh,mati-mati tadi aku ingat hantu.tapi takpa janji rancangan aku dengan mak afrina dh berjalan dengan lancar😂.'-getus hati ian

Sebenarnya tu rancangan mak afrina.mak afrina yg suroh ian bt benda tu sebab afrina ni suka sangat tengok cerita hantu malam-malam.
Pastu dia kata teringin sangat nk nampak hantu.sebab tulah mak afrina rancang benda ni.dh nampak tu mestilah afrina trauma

'Maknanya tu manusialah bkn hantu.bangang!.aku punyalah takot sampai nk pengsan tadi.rupa-rupanya hantu.tak guna btol sapa yg prank aku tu.tapi klau dipikir balik...takkan hantu nk kata 'hai' kan??-_-".tapi aku mmg dh serik.aku mmg takkan tengok dh cerita hantu.'-getus hati afrina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Di meja makan

"Papa tahu tak tadi kn ina kna prank.ada bdk ni kn dia berlakon jadi hantu"kataku sambil membuat muka pout.'nk mengacum arr tu -_-'

"Ish-ish sapalah yg berani bt anak papa mcm tu ehh.kesian ina"kata encik faizal sambil tangan kirinya mengusapa rambut afrina lembut dengan penuh kasih sayang.


"Baguslah,takde lah kamu tu tiap-tiap malam tengok cerita hantu kn.Dan tak delah kamu cakap benda pelik-pelik mcm nk nampak hantulah apalah."

"Ishh apa mama ni.tak kesian ke kt anak mama yg Cantik Lagikan Ayu ni"
Aku sengaja menekan perkataan 'cantik lagikan ayu'.yelah bkn selalu nk perahsantan kn.😂🔫

"Yelah-yelah"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Sekolah~~

"Okey kelas,minggu depan sekolah kita akan adakan hari keusahawanan.jadi saya nk kelas kita turut serta mcm tahun lepas.tahun lepas kita dh bukak carwash.So,sapa-sapa ada cadangan tahun ni kita nk bukak kedai apa."

"Cikgu,saya rasa tahun ni kita bukak kafe nk"

"Saya pon rasa mcm tu cikgu"

"Hmm,sapa setuju kalau kita bukak kafe tahun ni angkat tangan."

Aku mengangkat tangan tanda bersetuju dengan cadangan itu.aku lihat keseluruhan kelasku mengangkat tangan juga

"Okey,semua org dh setuju jadi kita bukak kafe masa hari keusahawanan nanti."



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Heiyoo~~






































































































































































Kkbye

Bad Boy VS Happy Virus Girl (HIATUS)Where stories live. Discover now