Hari yg dinanti-nantikan telah tiba.semua pelajar bertungkus-lumus menyediakan persiapan hari keusahawanan.setelah beberapa minit selepas itu terdapat pelaggan yg mula masuk ke dalam kafe mereka.semakin lama semakin ramai pelanggan yg datang.
Afrina dan ian mengambil tugas sebagai pelayan.
"Ting~~"
Bunyi loceng(?) tanda pesanan sudah siap.afrina bergelut untuk menhantar pesanan."Meja 5"afrina membaca kertas yg ditulis tempat pesanan.
(Maafkn aye ye,aye x reti nk ayat)Matanya meliar mencari meja 5.akhirnya terjumpa jugak.tapi....
Tu Meja Crush dia.Adzin and the geng. O.o'Kuatkan semangat afrina,kau boleh......
bismillahhirruahmanirruahhim,ya allah ya tuhanku kau kuatkn lah aku.jgn lah sampai aku jatuh tersembam kt depan dia.kau makbulkanlah doaku ini ya allah~~amin~~'Aku mula berjalan ke arah mejanya.aku meletakkan air yg dipesan oleh dengan berhati-hati.
'Mintak-mintaklah diorang tak perasan tangan aku tengah menggeletar sekarang ni.' (T_T)
Setelah itu aku tersenyum manis kepada mereka dan mengangguk tanda meminta diri.
"Fuhh~~selamat~~"keluhku
"Asal kau ni"suara seseorang membuatkn ku terkejut dan menyebabkan bahuku terhenjut.
"Ishh!! Kau ni mmg tak reti bagi salam dulu kn"
"Hmm ok, Assalamualaikom cik afrina.saya nk tanya kenapa tadi cik afrina mengeluh kenapa?ada masaalah ke?"
"-_-, waalaikommussalam.adelah, kau nk tahu asal"kataku sambil menjelingnya.
"Alarhh,share lah weih.kitakn kwn"
"Ehh,kita kawan ehh.tak tahu plk aku yg kita ni sebenarnya kawan.aku ingat kau ni Musuh Abadi aku"
"Ok,takpe kau tak mengaku aku kawan kau."
"Alarhh lex arr wei"
'Mampoih aku.adumak yg mulut ni pon laser sangat asal.aishh,aku bukannya pandai sangat nk pujuk ni''Nk tak nak terpaksa jugak bagitahu
(╥╯θ╰╥)'
"Ok,aku bagitahu kau."Ian tersenyum menampakkan gigi putihnya yg tersusun rapi lalu mengangkat keningnya berkali-kali.
'Comel\(>o<)/'"Kau nampak laki yg pakai topi LA tu"
"Mana??"matanya yg meliar mencari seseorang yg dikatakn afrina.
"Alarhh,yg tempat dia dekat dengan whiteboard tulah"kataku
"Owhh,yg topi LA colour merah tu ehh."
"A'ah,ishh kau jgn lah tengok dia sangat nanti dia perasan mcm mna"
"Ishh,yelah.hah cerita cepat kenapa ngan dia."
"Dia tu crush aku.dh lama aku suka dia weih.dia hansem ann"
"Hmm,bolehlah"jawab ian acuh tak acuh.
"Klau lah dia tahu perasaan aku ni.kau rasa dia terima aku ke weih."
"Hmm,ntahlah.aku nk pergi hantar pesanan jap"
"Owhh,ok"
'Ishh,minah ni suka sangat buat aku sakit hati.sabar jelah.hansem apa sangat ntah mamat tu.baik aku hansem lagi 😒.'
Pelanggan mula berkurangan.jadi aku aku boleh berehat.aku mengeluarkan laptop ygku bawa tadi.
'Masa untuk layan music video(^.^)/'
Masa aku tengah seronok melayan music video ada plk makhluk yg mengganggu ketenteraman aku.
Ni yg geram ni.Bila aku tengok siapakah manusia yg bertuah mengganggu ketenteraman aku ni......aku nampak.....aku nampak.......Adzin!!!!!
Adzin ada kt depan aku woi!!!!!
Masyaallah adakah aku mimpi.klau aku mimpi jgn la bagi aku terjaga dari mimpi ni.('∀')"Hai~~"sapanya dengan senyuman manis
"Hai"aku membalas sapaannya.aku dapat rasakn yg pipiku sedang memerah.jgn la dia perasan yg aku tengah blushing sekarang ni⊙▽⊙.
"Hahaha,cute"
"Hah??"
"Tu pipi asal merah 😂"
"Hehehe"aku memegang ke dua belah pipiku.kenapa jadi begini.(┯_┯)
Adzin tak habis-habis ketawakn aku.stoplah encik Adzin saya tak tahan dh ni(T ^ T)
"Ishh,dh-dh la ketawa tu"kataku geram
"Okey-okey.tapi awak nampak cutelah.nama awak apa"
Dia kata apa??cute??ulang sekali lagi CUTE??seriusly??aku tak pekakkan??
yuwhuuuu!!!!(*≧▽≦)
Crush kata cute (*≧▽≦)
Yey!!yey!!yey!!\(^o^)/\(^o^)/"Saya afrina"kataku sambil memberi senyuman paling manis bak sugar~~
"Owhh,cantik nama.mcm tuan dia"katanya sambil tersenyum.
Ehh,jap.asal dia blushing??asal weih.
"Asal muka awak merah ni.awak ok tak."tanyaku risau.
"Ok lah.Cu-cuma panas je.hehehe"
"Panas??sekarang ni reduplah.nk hujan.tak raseke angin kuat ni.awak kata panas.hahahaha,kelakarlah awak ni.saya punyalah sejuk awak kata panas 😂😂"
"Owhh,awak sejuk ehh.nk saya panaskn.saya blh tlg.saya tlg pelokkan bagi awak panas.nk??"katanya sambil tersengih nakal
"Cubalah kalau awak rasa lapar penumbuk saya ni"kataku sambil menunjukkan penumbukku.
"Elerhh,kechiknya penumbok.ni baru penumbuk sebenar"katanya sambil menunjukkan penumbuknya
"Eh-eh,walaupun penumbok ni memang kechik tapi dia berbisa tau.jgn pandang sebelah mata ehh"
"Hahaha,yelah-yelah.awak saya tanya awak sesuatu ni.tupon kalau awak tak keberatan lah"
"Owhh,tanyalah.saya tak kesah pon"
"Ermm,awak ada boyfreind tak?"
"Boyfreind??"
Tanyaku tak percaya.adzin mengangguk berkali."Hahahaha,saya takde boyfreind dan untuk pengetahuan awak.saya tak pernah couple.bagi saya couple is trouble.dan couple is not ma style"
"Owhh,maknanya saya takde chance lah ni?"
"Hah??"
"Xde papelah.tapi saya boleh kawan ngan awak kn."
"Ya,semestinya"kataku sambil tersenyum manis.
"Ermm,blh saya mintak nombor fon awak tak.nanti kita boleh chat.blh tak??"
"Owhh,sure.saya bagi ehh."
"Ok"
"017-***-****.dh dapat tak??"
"Dh,nanti kita chat ehh.saya pergi dulu.bye~~"
"Bye~~"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~