Skadet

479 15 1
                                    

Vilde jeg løp bort til henne å begynte å gråte, jeg ropte at noen måtte ringe sykebilen. Jeg prøvde å få kontakt med henne men hun reagerte ikke;( sykebilen kom å hentet henne,når jeg kom hjem var det kveld den natten sov jeg ikke noe. Neste dag ville jeg ikke dra på skolen så jeg sa til mamma at jeg ville dra til Vilde. Hun kjørte meg til sykehuset å jeg gikk inn til rommet hun lå på. Jeg spurte moren om hun hadde våknet men hun sa ingenting hun var så lei seg. Så kom Sigrid inn, hun gråt så jeg løp til henne å ga henne en klem. Jeg begynte å gråte bare av å se Vilde ligge der siden vi viste ikke om hun kom til å våkne igjen. Vi fikk beskjed om at vi måtte dra nå så vi gikk ut. Jeg så bare ned i bakken da Sigrid sa" vil du komme til meg"
Jeg sa Ok så dro vi hjem til hun. Jeg ringte mamma å sa at jeg kom til å bli her en stund. Sigrid satt bare å så i veggen mens jeg bare tenkte på om det var min feil siden jeg ville jo møte de for å snakke. Hvis jeg ikke hadde sagt det hadde dette aldri skjedd. Jeg å Sigrid sovnet da vi hørte noen hyle utfor huset, det var Kasper broren til Sigrid, han var bare 3 år. Da jeg var på tur hjem følte jeg ikke med hvor jeg gikk siden tenk om Vilde aldri våkner, hun er jo min beste venn.
Jeg gikk inn i huset å så ut av vinduet der var Marcus og Martinus. De så inn i vinduet så jeg lukket gardinene. Det banket på døra etterpå så jeg gikk for å åpne. Det var Martinus han sa at han hadde hørt at Vilde hadde havnet på sykehuset. Jeg sto bare der siden jeg ikke viste hva jeg skulle si. Han sa at hvis jeg ville snakke med noen kunne jeg bare komme bort til de. Jeg sa bare Ok å lukket døra. Egentlig ville jeg ikke snakke med noen lengre jeg hadde bare lyst at alt skulle være over at Vilde ble bra igjen at ingen var sure på hverandre å at Marcus og Martinus bare dro hjem igjen..

Det hadde gått noen timer så jeg gikk ut for å gå meg en tur så jeg kanskje kunne tenke på noe annet, jeg gikk en sti opp mot skogen så fant jeg en benk så jeg satte meg på når jeg var på tur hjem igjen snublet jeg å datt ned stien. Så kom en gjeng fra klassen forbi å flirte jeg løp kjempe fort inn i huset å lukket døra. Jeg tok av meg skoene så gikk jeg på rommet å la meg i segna. Jeg tok fram telefonen å prøvde å ringe Sigrid men hun svarte ikke Typisk. Jeg la telefonen i fra meg så la jeg meg til å sove.

Neste dag ringte vekkerklokken min så jeg hoppet opp av senga. Jeg gikk på badet for å ordne meg, jeg satte håret i en heste hale å tok på meg en bukse å en hettegenser. Så gikk jeg i stuen å hentet sekken min for jeg skulle legge mate min oppi. Jeg tok på meg skoene å gikk til skolen. Når jeg kom i skole gården sto en gjeng å flirte av meg. Hun ene sa pass deg for steinen så du ikke faller mens de andre lo. Jeg gikk bare forbi dem da Hanne fra klassen kom bort til meg. Hun sa ikke bry deg om dem de er bare teit. Jeg sa ikke noe tilbake, det ringte inn å hun spurte om vi skulle finne på noe i friminuttet jeg sa ja. Når jeg kom i klasserommet var ikke læreren der så det var masse bråk, jeg gikk bare å satt meg å leste i en bok. Når læreren kom sa han at vi skulle på konsert med skolen " kjedelig" vi gikk i gymsalen å de som hadde konsert var et teit boyband. Etter konserten gikk vi ut å Hanne kom bort til meg. Hun var ganske hyggelig å snakke med så jeg spurte om vi skulle finne på noe senere.
___________________________
I den neste delen kommer Kaja å Hanne til å gå til et spøkelse hus i Skogen. Hvis du vil vite hva som skjer følg med i den neste delen😉

Hemmeligheten|Marcus og MartinusWhere stories live. Discover now