info en proloog

158 20 16
                                    

I N F O R M A T I E !

Luke Robert Hemmings, of terwijl Luke Hemmings. Luke is 17 jaar en doet een stage bij een Skate store. Luke houd erg veel van Skaten en Bands dus dit is de goede plek om zijn stage te doen.

Luke werd vroeger altijd gepest door zijn seksuele voorkeur. Hij valt op mannen in plaats van vrouwen. Wat je vaak wel verwacht bij mannen.

Michael Gorden Clifford, of terwijl Michael Clifford. Michael is 18 jaar en is erg fan van bands: Green day, All time low etc.

P R O L O O G !

Luke Hemmings

Zenuwachtig loop ik door het huis heen. Ik heb vandaag mijn eerste stage dag in mijn favoriete skate store. Moet ik nou wel of niet mijn Green day shirt aan doen. Ik besluit mijn green day shirt toch maar aan te doen naar vijf minuten te twijfelen tussen twee shirts.

Straks vinden ze me niet aardig op de zaak. Oh dat zou echt de ergste 3 weken van mijn leven zijn als ze me niet mogen. Straks doe ik mijn werk niet goed. Of ik laat alles vallen door de zenuwen. Ik zie het al voor me alle collega's gaan me dan uit lachen. Iemand kan het ook natuurlijk hebben gefilmd! en die zet hem dan op internet en dan is alles maar ook echt alles verneukt om het hard en grof te zeggen. Ik ga zeker vallen met een of ander duur skateboard in mijn hand en dat ik er dan op val. Ik wil er niet aan denken!

Of mensen van mijn oude school die daar komen. Vooral de gene die mij hebben gepest. Ik heb ze nog nooit gezien daar. We zien wel.

Bang kijk ik de zwartige zaak rond. Isaac de baas komt naar me toegelopen. 'Hey luke! Je bent vroeg man' Lacht hij en trekt me in een mannelijke knuffel. Ik knuffel hem ongemakkelijk terug. 'Ja weet ik, wou niet te laat komen' lach ik. Hij knikt. 'Luke jij mag vandaag achter de toonbank werken. Weet je hoe het werkt?' vraagt hij. Ik knik en ga achter de toonbank staan. De winkel gaat over 3 minuten over het is nu 8:57.

Er komt een jongen naast me staan. 'Hey ik ben Brock, ik werk hier ook. Anders ben ik hier nu niet. Oke ik overdrijf. Jij bent die stagiaire toch?' vraagt hij uit eindelijk. Ik knik. 'Ja ik ben Luke' glimlach ik en geef hem een hand.

Ik zie Isaac de deuren open doen. Ik neem een diepe zucht en naar vijf minuten komt de eerste klant binnen, maar gaat ook best snel weg.

Het is nu een uur, al heel veel klanten gehad. Ik wil net me omdraaien om mijn lunch te pakken tot er iemand op mijn rug tikt. Ik draai me om. Mijn adem stokt in mijn keel maar laat het niet merken aan de persoon voor mij.

Ik reken het Green day shirt af, toevallig de zelfde die ik aan heb.

'Hey ken ik jou niet ergens van?' vraagt de jongen

'Micheal' glimlacht hij. Kleine blosjes ontstaan op zijn wangen. 'Luke, zie je toch hier op mijn borst of niet?' zeg ik nors. Hij lijkt te schrikken van mijn norsheid.

Hij herkent mij niet meer.

Skate store [MUKE] #WATTYS2016Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu