Luke Hemmings
'W-wat?' stotter ik. Ashton draait zich nu ook om. 'Ja je hoort het goed! Michael ligt in het ziekenhuis, en door wie?' vraagt hij dwingend, door mij natuurlijk. 'Ja goed gezegt, door Luke focking Hemmings! Ik ben mijn beste vriend kwijt, hij herinnert niks meer van mij, onze leuke momenten alles weg.' dat laatste zegt hij met met tranen in zijn ogen. 'Ik pak je Hemmings' tranen rollen nu over zijn wangen. Calum loopt weer weg
Ik voel me schuldig. Ik wil niet dat ze zich zo voelen door mij. Het meeste heb ik te doen met Michael. Alles is hij vergeten. Ik ga vanavond wel naar het ziekenhuis. 'A-ash' ik bijt op mijn lip. Ik hoop dat hij me niet haat. 'Zullen we veder gaan' ik slik mijn tranen weg en loop richting Ashton. Hij knikt.
Heel de weg zeggen we niks. Totdat we op een heel rustig stukje van het park komen. Er is hier niemand maar het is hier zo mooi! Er ligt een mooi meer voor ons neus en heel veel bomen en bloemen. Ik ga in het gras zitten en maak een bloemen kroon van madeliefjes.
Ashton is nog steeds stil. 'Sorry' zeg ik om de stilte te verbreken. Hij slikt even 'Geen probleem ik mocht Michael al niet' grinnikt hij. 'Ik mag hem ook niet hoor' zeg ik. Maar toch is er iets mis, mag ik hem wel ook al pest hij me? Ik ga maar veder aan mijn bloemen kroon. Ashton zet wat 'Populaire' muziek op. 'geef je telefoon eens dit is geen bal aan' lach ik en hij geeft zijn telefoon. Ik zoek op Youtube Green Day en zet een playlist op. Boulevard of broken dreams, galmt door de speakers van Ashtons telefoon. Hij glimlacht. 'Vind je dit leuk?' glimlacht hij. Ik knik, 'favorite band' glimlacht hij. 'Mijne ook!' zegt hij enthousiast.
We hebben wel erg veel gemeen. Lachend zet ik mijn bloemen kroon op zijn hoofd. Hij glimlacht naar me. 'Hey hoe laat is het?' vraag ik. 'oh shit al zes uur! Ik zou al thuis moeten gaan kunnen we gaan?' zegt hij paniekerig. Ik schud mijn hoofd. 'bel maar dat je bij mij eet' zeg ik. Hij knikt en loopt weg om zijn moeder te bellen. Ik pak mijn telefoon en app mijn moeder dat ik niet mee eet.
Ashton komt terug. 'Zullen we naar jouw huis gaan dan?' vraagt hij. Ik schud mijn hoofd. 'We gaan naar de stad. Ik betaal' glimlach ik. Hij knikt en we lopen samen naar de stad. 'Waar wil je eten?' vraag ik als we midden in de stad zijn. 'Daar?' hij wijst de mc donalds aan. Ik knik en we lopen naar binnen. Ik bedenk alvast wat ik wil.
'Een cheeseburger en een medium cola.' zeg ik en kijk Ashton aan. 'En voor mij een Hamburger en een medium Fanta' glimlacht hij vriendelijk. De medewerker knikt. Dat wordt dan acht euro en vijf cent. Ik knik en pak mijn portemonnee en betaal. We krijgen al snel ons eten. Ashton zoekt een plekje uit. Bij het raam. Heerlijk naar mensen kijken die voorbij lopen. Ik kan er wel uren naar staren. 'Dankje Luke' glimlacht hij 'Geen probleem Ash' lach ik terug en begin aan mijn cheeseburger.
Nadat we alles op hebben lopen we nog door de stad. 'hoe laat moet je thuis zijn?" vraag ik. 'eumh ik heb gezegt dat ik bij jou bleef, kan dat?' vraagt hij onschuldig. Ik knik en kijk op mijn telefoon acht uur. Het is al donker. We lopen door de steeg om een snellere route te nemen. De zelfde steeg als gister.
'Wil je je goed voelen?' vraag ik aan Ashton. 'Hoe bedoel je?' 'Als in alles vergeten' lach ik en tik op zijn neus. Zijn wangen kleuren langzaam rood. 'Ja, graag' glimlacht hij. Als we iets veder in de steeg zijn klop ik op de deur. De zelfde man doet de deur open. 'Wat moet je' zegt hij met zijn Mexicaans accent. 'Ik wil een ponypack, en 4 XTC pillen' fluister ik in zijn oor. Hij knikt en doet de deur weer dicht. Ashton kijkt me aan. Ik geef hem een geruststellend knikje. De deur gaat weer open en hij geeft me de drugs. 'honderd euro' zegt hij. 'Ook nog van gister' knipoogt hij. Ik knik en geef hem twee briefjes van vijftig. Hij doet de deur weer dicht.
'We gaan ons zo goed voelen Ashton' glimlach ik. Ik geef hem de drugs, 'hou vast' Ik ren naar de dicht bijzijnde winkel en haal een fles drank. Deze man kent mijn ouders en ik kom hier vaker voor mijn ouders. Ik krijg het vaak mee. Ik reken de fles drank af en ren weer terug naar Ashton die met grote ogen naar de drugs kijkt. 'D-drugs?' stottert hij. Ik knik. Ik maak de fles drugs open en leg een XTC pil op mijn tong. Ik zet de fles aan mijn mijn mond en laat de drank ik mijn mond glijden en slik de pil door.
Ashton kijkt me aan. 'ach boeie, geef me die fles' roept hij en pakt een pil en doet het in zijn mond en drinkt een slok drank. We lopen een eindje totdat het het werk. Na een half uur begint het al te werken en begin te lachen.
'Ashii knuffel' zeg ik met puppy ogen en knuffel hem. Hij knuffelt me terug en we beginnen te springen. 'Naar de nachtclub gaan' schreeuw ik. 'JA!' roept hij. En we rennen naar de club. We rennen langs de bewaker en bestellen meteen een drankje. We drinken hem in een slok op, en beginnen te dansen.
Dit wordt de beste nacht van mijn leven!
JE LEEST
Skate store [MUKE] #WATTYS2016
Fanfic'Hey ken ik jou niet ergens van?' vraagt de jongen 'Micheal' glimlacht hij. Kleine blosjes ontstaan op zijn wangen. 'Luke, zie je toch hier op mijn borst of niet?' zeg ik nors. Hij lijkt te schrikken van mijn norsheid. Hij herkent mij niet meer.