روان و وردة انطلقوا و راحوا شهر العسل.
الفريق كان في اجازة و شوية منهم كانوا مع المنتخب.بمناسبة اننا كنا في اجازة انا و سارة و سعد و حسين و صالح و رمضان، قررنا نطلع الجونة. اهوا نغير جو.
-
النهاردة كنا مسافرين الجونة.
انا و سارة كنا بنجهز الشنط، حاتينا كل حاجة حنحتاجها.
كنا حنسافر ب عربيتي ال Range Rover عشان هي الوحيدة الي حتكفينا كلنا. فنزلنا انا و سارة ركبنا عشان نعادي علي الشباب.
لقيت سارة بتركب جمبي.
"انتي بتعملي ايه يا اختشي؟؟ سيبي المكان ده لحسين و اتلقحي ورا."
"يا باردة يا ريتا." نازلت و ركبت وارا.
عاديت علي حسين و و سعد و صالح و رمضان و كان معاه خطيبته الي قال لي عليها نور. و بدأنا الطريق الي الجونة 🔥
______
وصلنا اخيراً الفندق، نزلنا و اخدنا مفاتيح اوضنا. انا و نور و سارة كنا في اوضة و حسين و سعد في اوضة و صالح و رمضان في اوضة.
اتفقنا اننا كنا حنروح البحر.
انا و سارة و نور لبسنا مايهوتنا و ضبطنا احوالنا.
لبست ده فوق المايوه.طلعنا و قابلناهم في ال lobby.
حسين جاه عليا و بصلي من فوق لتحت.
"يلا بينا...ايه الحلاوة ديه كلها.."
"اقل حاجة عندي اصلاً."
"حتشوفي نفسك علينا عشان حلوة بقي؟؟ يلا انجري قدامي."
روحنا البحر نزلنا حبة و بعدين ركبنا jetski.اقنعت حسين بالعافية اصلاً انه يركب معايا. سوقت انا و هو كان مكلبش في وسطي جامد من قبل ما نتحرك. شغلت البتاعة و بدأنا نتحرك و اخدنا كام موجة حلوين بصراحة. حسين ياعيني كان خايف.
"نزلونيييييي يا ولاد الكلب!!! و نبي نزليني من ام البتاعة ديه يا ريتا!! نازيلينيييييي!!! يلعن ابو الي اخترع البتاعة ديه.!!"
كنت مايتة من الضحك، بس هو صعب عليا فنزلته.
"ايوه يا حسين انت كنت لازم تتصور كان شكلك مسخرة" نور قالت له و ضحكت.
"نزلونييييي!!" قعدت اقلده و اضحك.
كلنا زيطنا علي حسين لحد ما صعب علينا.
كملنا باقي اليوم علي البحر و بعدين روحنا الفندق و غيرنا عشان كنا خارجين.
_______
قعدنا اسبوع حلو في الجونة و رجعنا القاهرة تاني عشان اجازتنا كانت خلصت.
روان كمان رجعت القاهرة و وردة راح للمنتخب في تنزانيا.
انهاردة كان عندنا تمرين في النادي، عشان عندنا ماتش يوم الخميس. خلصنا التمرين و كنت رايحة اركب عربيتي و اراوح لقيت صالح جالي.
"ايه يا صالح في حاجة؟؟"
"لا لا انا بس كنت عاوز اكلمك في حاجة ينفع نتقابل انهاردة؟؟"
"امممم..اكيد تعالي لي البيت الساعة ٧"
"اوك، سلام."
"سلام."
غريبة اوي يا تري عاوزني في ايه؟
____
روحت و نمت و صحييت علي ٦:٣٠، لبست و استنيت صالح يجي.
جت ٧ و الجرس رن، كان صالح. دخل و عملتيله حاجة يشربها و قعدنا.
"ايه بقي يا زميلي."
"بصي بصراحة كده يا ريتا..انا معجب بيكي...لا انا بحبك، و بحبك اوي كمان و مش حاقدر اعيش من غيرك مش متخيل حياتي من غيرك يا ريتا..انا بعشقك."
"صالح..انا مش عارفة اقولك ايه بس انا للاسف شايفاك كاخ مش اكتر ولا اقل...و خلاص انا و حسين كلها كام يوم و حنتخطب.."
"تتخطبوا؟!"
"اه هو انت متعرفش؟"
مردش عليا و قام و هو متعصب و مشي.
الجرس رن و كانت نور. "ماله الاخ ؟" سألتني و حكيتلها الي حصل.
"يعني هو بروح امه مش شايف ازاي انت بتعملي حسين و ازاي هحسين بيعاملك؟؟؟ اي حد يشوفكم حيعرف انكم بتحبوا بعض مش محتاجة لا سحر ولا شعوذة."
"مش عارفة بقي..المهم انا اتصرفت صح؟"
"اتصرفتي صح و صح الصح كمان."
"طيب كويس"
"اه!! انا و حسين اتفقنا علي يوم الخطوبة..حتبقي الجمعة انشاء الله يكون كله رجع من تنزانيا."
"اشطا تمام"______
عدت الايام و جاه اليوم الي كنت مستانيه..يوم الخطوبة!!
صحيت و لقيت عمتي و ساره مش في البيت، اكيد راحوا يظبطوا القاعة وكده. كلمت سعد يجي يقعد معايا عقبال ما الكوافير يجي و بالمرة احكيله علي الي حصل مع صالح الاسبوع الي فات.
الساعة كانت ١٠:٣٠ قولت اكلم سحس عشان كنت زهقانة.
📞
"سحسووو"
"ريتاااا"
"اخيراً يا سحسو حا--"
لقيت حد جاه من ورايا و كان مغطي وشه و اخد تليفوني و رماني علي الارض. صرخت جامد.
"انتي بتاعتي انا بس و عمري ما حسيبك تكوني لحد تاني"
حاولت اجري منه و لكن فشلت مسكني و حاول يقلعني التي شيرت..ذكرايات زمان رجعت في ذهني و قعدت اعيط و اضربه جامد. سمعت صوت عربية تحت و لقيت الي فوقيا اختفي من عليا.
مقدرتش و اغمي عليا.
_____
*سعد*
وصلت بيت ريتا و دخلت، سمعت صريخ، ببص لقيت واحد لابس اسود بيجري اختفي من قدامي بس طلعت من البيت جري عشان احاول امسكه بس فشلت.
_____
*حسين*
كنت بكلم ريتا و فجاءة سمعت صوت صريخ.
"ريتا..ريتا!!! الو!!!"
قومت من علي السرير و جريت علي العربية. حمدت ربنا ان ريتا ساكنة قريب مني. طِرت علي بيتها.
و صلت ولقيت سعد طالع جري من البيت اول اما وصلت.
طلعت لقيت ريتا مغمي عليه و مرمية علي الارض.
اخدتها و جريت عليها علي المستشفي.
استنيت حبة لحد مالدكتور كشف عليها. شوية و لقيته طالع من اوضتها. جريت عليه "خير يا دكتور؟؟"
"محاولة اغتصاب ادة الي صدمة عصبية"
"بقي كده يا سعد.." قولت في سري.
أنت تقرأ
المستحيل // حسين السيد
Mystery / Thriller"انا عارف ان الوقت مش مناسب و لا المكان بس انا لازم اقولك كده..ريتا انا بحبك.. بحبك و مقدرش اعيش منغيرك، يمكن اول مرة شوفتك فيها مع بنت سعد كان شكلك حلو اوي مع الاطفال، و حبيت اغلس عليكي و اقولك انك حتخطفيها بس انا كنت عارف انك مكنتيش حتخطافيها، و ل...