{18}

1.3K 124 10
                                    

شكرا لاختشيي و صديقتشييي NourMZ51 كتبت البارت معايا 😍❤️.
___
لبست ونزلت اروح لبيت حسين، رنيت الجرس و فتحتلي مامته.
"ازيك يا ريتا يا بنتي عاملة ايه اتفضلي اتفضلي."
"الحمدالله، حسين فين يا طنط؟؟"
"في اوضته يا حبيبتي، تحبي تش-"
مخلتهاش تكمل الجملة عشان جريت علي اوضة حسين، دخلت لقيته قاعد بيلعب فيفا، بصلي و ضحكلي "ريتاا ايه المفاجأة الحلوة ديه! عاملة ايه؟؟ تعالي تعالي العبي معايا دور"
رميت الصور في وشه، "تقدر تقول لي ايه ده يا حسين؟"
مسك الصور و قعد يبص فيهم.."ايه ده... ايه الصور ديه؟؟ انتي جبتيها منين؟"
"ملكش دعوة جبتهم منين..انا عرفت حقيقتك يا حسين و اكتشفت انك وسخ، انا مش عاوزة اعرفك تاني يا حسين انت من سكة و انا من سكة" و رميتله الدبلة في وشه و نزلت جري من البيت و ركبت العربية، و كنت مراوحة، قعدت اعيط طول الطريق.
و صلت البيت و طلعت اوضتي لقيت نور و روان و سارة كانوا متجمعين فيها.
"ايه ده يا ريتا مالك يا حبيبتي؟؟" نور سألتني.
"انا سبت حسين"
"ايه؟؟!" صرخوا في وشي.
"زي ما سمعتوا كده"
"ايه الي خلاكي تعملي كده يا مجنونة بس؟؟"
"في حد بعتلي صور ليه الصبح علي البيت مع بنات، و مكنتش صور عادية، كانت كلها صور بوس و احضان.."
"و ايه الي يضمنلك ان الصور ديه بجد يعني؟؟" روان سألتني
"لا بجد"
"افرضي البنات ديه قرايبه مثلاً؟؟!!!!" سارة صرخت في وشي.
"مش عارفة بقي مش عارفة..اتا زعلانة اوي مكنتش متخيلة انه يطلع كده.."
________
*حسين*
"ريتا يا ريتا!!!" جريت وراها بس لاقيتها مشيت.
"في ايه يا حسين يا بني؟؟" ماما سألتني.
"ريتا رميتلي الدبلة..ريتا سابتني.."
جريت علي اوضتي و قفلت الباب. كلمت سعد و قولتيله يجيلي البيت وحكتلوا على كل حاجة.
" انا عارف مين الوسخ اللى عمل كدا.." سعد قال لي
"مين"
"مفيش غيره صالح.. مفيش غيره له مصلحة فى كدة.."
"ونتأكد ازاى؟؟ ده الواد في السجن"
"هو فى السجن بس حبايبه برا.."
"تفتكر مي اللى هيعملها ؟؟"
"والله يا بنى مش متأكد.. بس اللى فى دماغى هو كريم.."
"مين؟ بامبو؟"
"اقرب صاحب ليه .. ومفيش غيره هيثق فيه عشان يعمل العملة دى..بس اية يا ولا دا.. مظبط الصور اية .. لا ومزز يخلوا ريتا تتغاظ فعلاً.."
"يا بنى احنا فى اية ولا فى اية.. المهم دلوقتى ريتا.. انا خايف لا تعمل فى نفسها حاجة يا سعد..كلمتها كذا مرة ومش بترد عليا..كلمها انت .. هى بتسمع كلامك يا سعد..هى مكنش ليها حد غيرى.. مش عارف مين ابن الكلب اللى عمل فينا كدا.. حتى لو عايز يكسرنى ويكسبها هو مش فاهم.. دا بيعذبها وبيكسرها هى..كلمها يا سعد.."
_______
*ريتا*
البنات قرروا انهم هيباتوا معايا عشان مرضوش يسبونى وانا في الحالة ديه..
قعدت على جمب وقعدت افكر فى حسين.. معقول بعد دا كله يطلع بيخونى.. (بيخونى.. بيخونى يا عمو حسام 😂) نور جت وقعدت جمبى و قطعت تفكيري..
"ريتا.. انا عايزة اقولك على حاجة.. حسين بيحبك.."
قاطعتها و قولتلها "نور.. بلاش تتكلمى فى الموضوع دا.."
"لا يا ريتا هتكلم.. انتى تصدقى ان حسين ممكن يعمل كدا،
حسين عمره ما بص لوحدة..وبعدين اية اللى خلاكى متأكدة ان الصور ديه بجد..انتى عارفة فى فانز كتيير اوى لحسين.. نفسهم يكونوا مكانك ..ريتا.. انتى اتسرعتى اما عملتى كدا.. بجد انتى ازاى تفكرى ان حسين ممكن يعمل كدا.."
"نور.. انا شوفت الصور بعينى.."
"انتى عارف شباب اد اية بيحاولوا يقلدوهم فى لبسهم وشكلهم اكيد واحد متخلف عمل كدا وحاول يستغل الموضوع دا و يفرق ما بنكوا"
قطع كلامنا التليفون بتاعى بيرن وكان سعد..
"ما تردى.."
"هتلاقية حسين قاله يكلمنى.."
"ما انتى مرضتيش تسمعى حسين..اسمعى سعد.. اديله فرصة يتكلم انتى سمعتيه حتى؟؟"
اقتنعت بكلمها فرديت عليه.
"ريتا انتى كويسة.."
"اه تمام"
"ريتا.. انت فاهمة غلط.."
"انا شوفت الصور بعينى محدش حكالى.."
"هى الصور جاتلك ازاى؟؟"
"لقيتها ادام باب البيت.."
"طب وانتى مش شايفة ان الصور كان الولد حاطط تاتو على دراعه وانتى عارفة ان حسين مبيحطش الحاجات دى.."
"نعم تقصد ايه؟؟"
"اقصد ان الموضوع مترتبله يا ريتا..الي في الصور ده مش حسين"
"انت متأكد؟"
"ايوا"
"طب و العمل؟"
_______
20 Votes + 5 Comments = New Part 💋
رأيكم بليز و قولولي نفسكم ايه الي يحصل في القصة؟

المستحيل // حسين السيدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن