{16}

1.4K 142 19
                                    

كلمت عمة ريتا و سارة و قولت لهم علي الي حصل، جم وقعدوا معها، ريتا كانت لسة مافقتش فقلت اروح لسعد.
_____
وصلت بيت سعد و رنيت الجرس.
"حسين الحمد الله انك جيت حصل حا--"
زاقيته لجوا و رزعقت الباب.
"تصدق انك طلعت وسخ" و اديته بوكس محترم.
"الله الله.. في ايه يا حسين انت اهبل ولا ايه؟؟"
"انت حتستعبط و حتعمل نفسك اهبل؟؟ بقي كده يا سعد، تتهجم علي الي خلاص حتبقي مرات اخوك؟؟"
"اتهجم؟؟ انت اهبل ولا ايه يا حسين!"
"ريتا في المستشفي عشان جالها صدمة عصبية بسبب محاولة اغتصاب"
"انت فاكرني حاولت اغتصبها يا حسين؟؟ عيب والله انك تقول علي اخوك كده..ده انا حتة متجوز و عندي بنت صغيرة..ازاي تقول كده."
" انا شوفتك بعيني طالع جري من بيتها اول اما سمعت صوت عربيتي تحت."
"دي كلمتني عشان اجي اقعد معاها و لما وصلت لقيت واحد لابس اسود بيجري روحت جريت وراه."
"و انت فاكرني حصدق كدبتك الهابلة ديه؟؟"
"بتشّك في اخوك الكبير يا حسين؟"
"انت من انهاردة ولا اخويا و لا اعرفك يا سعد."
مشيت من البيت و قولت اروح اقعد لوحدي في حتة حبك و بعدين اروح لريتا في المستشفي.
_____
*سارة*
اول اما حسين كلمني روحت جري علي المستشفي الي ريتا فيها ، اختي و حبيبتي يحصل معاها كده تاني ليه يا رب بس...صعبانة عليا اوي. انا و عمتو كنا قعدين في اوضة ريتا، انا علي يمين ريتا و عمتو علي شمالها، مسكت اديها و قعدت اكلمها حبة عشان تفوق.
لقيتها مسكت ايدي، ببص لقيتها فتحت عينيها، الي مليانة حزن و آلم.
"سارة" و بصتلي.
"ايه يا حبيبتي" لقيتها وسعتلي مكان علي سريرها، فهمت انها عاوزني اقعد جمبها.
"شوفتي الي حصل يا سارة..." و اترميت في حضني و قعدت تعيط.
مكنتش عارفة اقولها ايه فقعدت اطبطب (و ادلع😂😌😌) عليها عشان انا عارفة ان نفسيتها مدمرة.
"يحصلي كده تاني يا سارة!! تاني!!"
"معلش يا حبيبتي..احمدي ربنا انه ملحقش يعمل فيكي حاجة. انتي شوفتي وش الحيوان ده ولا لا؟"
هزتلي راسها بمعني لا.
"بس انا شاكة في شخص."
"مين؟" "صالح."
"صالح؟؟؟" "ايوه"
"ليه؟"
"مش انا كنت حكيالك الحوار الي حصل الاسبوع الي فات؟؟"
"اه"
حكتلها الي حصل من اول مكالمة حسين لحد ما اغمي عليا.
"بس يا ستي.. "
الدكتور دخل اطمن علي ريتا و قال انها ممكن تمشي، خلصنا اجراءات الدفع و روحنا
______
*حسين*
سارة  كلمتني و قالتلي ان ريتا فاقت الحمد الله و راوحت، بس هي مدمرة نفسياً. فجريت علي  بيتها طبعاً، جبت لريتا ميلكا (شوكولاتة)عشان عارف انها بتعشقها.
وصلت بيت ريتا و سارة فتحتلي الباب، سلمت عليه و قالتلي ان ريتا في اوضتها نايمة فطلعتلها.
كانت زي القمر و هي نايمة..
امتي يجي اليوم الي اصحي فيه علي المنظر الجميل ده يارب.
قفلت الباب ورايا و لقيتها صحت من صوته.
جيت و قعدت علي طرف السرير جمبها، قامت عدلت شعرها "بصي جبتلك اييه"
وريتها الميلكا و ضحكتلي ضحكة مكسورة، عينيها دمعت و هي بتضحك، روحت حاضينها و قعدت تعيط.
"اهدي يا ريتا، انا حفضل جمبك و حاحميكي."
"مرتين يا حسين، يحصلي كده مرتين.."
مكنتش عارف اقولها ايه بصراحة.
"انا روحت لسعد انهاردة و نفختوه"
شالت راسها من علي كتفي و بصتلي باستغراب.
"ايوه و انتي فكراني كنت حسيبه؟؟"
"ايه الي دخل سعد في الموضوع؟"
"ايه الي دخل سعد في الموضوع؟؟ انتي هابلة يا ريتا ولا ايه؟؟ محسساني انه ولا اعتدي عليكي ولا حاجة!!"
"اعتدي عليا؟؟؟ انت اهبل يا حسين من قالك كده!!!"
"اهبل؟؟ في ايه يا ريتا متظبطي كده و افتكري!! انا متنيل شايفه طالع جري من بيتك اول اما انا جيتلك!!"
"يالهوي" قالتها و حاتت راسها في ايديها.
"قبل ما اكلمك انا كنت مكلمة سعد يجي يقعد معايا عقبال ما الكوافير يجي، و عقبال ما هو جه كان الي جاه اعتدي عليا بجد جه."
"يعني مش سعد الي عمل فيكي كده؟؟"
"لا..انت نايلت ايه؟؟"
حكتلها الي حصل كله.
"المهم لو مش سعد الي عمل فيكي كده يبقي مين؟؟ شفتي وشه؟"
"لا..بس انا عارفة مين. بص يا حسين الاسبوع الي فات صالح قالي انه بيحبيني بس انا قولتيله انه بنسبالي اخ و ان انا و انت حنتخطب قريب، الي حاول يغتصبني قالي  "انتي بتاعتي انا بس و عمري ما حسيبك تكوني لحد تاني" مين بقي الي حيقولي كده غيره!! و كمان كان لابس ساعة في ايديه زي بتاعت صالح.."
اتعصبت و قمت من علي السرير و كنت رايح افشخ الي جابه صالح، لقيت ريتا شادتني من ايدي لتحت. (تحت فين يا سافل 😉😉)
"حسين قبل ما تعمل اي حاجة، روح اتأسف لسعد الاول."
"ماشي"
نزلت من بيت ريتا و روحت لبيت سعد، و صلت و رنيت الجرس.
بنت سعد الي فتحتلي، "كده يا اونكل تزعل بابي منك؟؟"
"هو فين يا حبيبتي؟؟"
"قعد لوحده في ال living room."
روحتلوا و لقيته قعد و كان باين عليه انه زعلان اوي.
"سعد"
بصلي "ايه جاي تضربني تاني ولا ايه؟؟"
"سعد انا اسف, اقسم بالله ما كنت اعرف الحقيقة، ريتا لسه طلعة من المستشفي و قالت لي علي كل حاجة، انا اسف انت عارف اني من غيرك و لا حاجة، انت اخويا الكبير يا سعد، و نبي سامحني انا اسف. الحيوان صالح الي عمل فيها كده، و نبي يا سعد سامحني و نحط ايدينا في ايد بعض عشان نجيب ابن الكلب ده."

"مع اني زعلت انك شكيت فيا بس انا حسامحك عشان ريتا و عشان عارف انك اهبل و ما بتحسش بنفسك و انت متعصب. و الواد صالح ده احنا حنفشخوا."

"حبيبي يا سعد انا اسف تاني" و حضنته.
-
-
-
-
20Votes + 5 Comments = New Part 💓
ايه رأيكم؟؟ كومنت ونبي ❤️

المستحيل // حسين السيدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن