"ايه؟؟!!"
"زي ما بقولك كده..تعالي بسرعة علي مستشفي ******"
"ماشي انا جايا""ايه خير؟؟" حسين سألني.
"عمتي عملت حادثة يا حسين!!!" و بدأت اعيط."احنا لازم نروح المستشفي حالاً يلا!!"
"طب ماشي اهدي و نبي علشان البيبي علشان خاطري.""اهدي ازاي و عمتي مرمية في المستشفي يا حسين.. هو ربنا بيأذيهم كلهم ليه؟؟ ليه؟؟ مش كفاية بابا و ماما بقي!!"
"طب بس يا ريتا بس متقوليش كده! يلا نروح لها."
-
وصلنا المستشفي و كانت سارة قاعدة جامب اوضة العمليات مستنية اي حد يطلع و يطمنها. جريت عليها و سألتها عن عمتو"سارة!! ايه الي حصلها؟؟"
"معرفش والله كانت نزلة رايحة المول فجأة لقيت حد بيكلمني بيقولي انها عاملة حدثة..هي في العمليات بقالها ساعة لحد دلوقتي"
"ساعة؟؟ استرها يارب"
استنينا حبة و لقينا دكتور طالعلنا و جرينا عليه.
"خير يا دكتور ايه الاخبار؟؟""الحادثة للاسف كانت صعبة شوية..جالها نزيف داخلي في المخ وارتجاج. الحمدالله قدرنا نوقف النزيف بس الارتجاج سببلها غيبوبة بالاضافة انها عندها ٣ اضلاع مكسورين و شرخ في رجلها"
(يا عيني يا عمتو دانتي اتشنيرتي خالص😂😂)
"طب احنا ينفع ندخلها؟"
"اه اكيد هي في غرفة رقم ٥٠٠"
اتجهنا انا و سارة حسين لاوضة عمتي،
دخلت و حسين و سارة قالوا يسبوني لوحدي معاها. كان منظرها وحش اوي، عينيها اليمين زرقاء و ورمة وراسها ملفوفة و رجلها متجبسة.قعدت جمبها و قعدت اكلمها..
"عمتوو عاملة ايه..انتي اكيد سامعني دلوقتي..انا عاوزكي تصحي و تفوقي و تبقي معايا..قوليلي كده بس مين الي حيربي معايا حبيبة الي جايا في السكة؟؟ انت عرفاني هابلة...طب مين حيقعد يجبلها في لعب و يقعد يدلعها؟؟؟ طب مين الي حيساعدني في تغيير البامبرز؟؟ عمتو انتي امي التانية و نبي متسبينيش علشان خاطري، مش حبقي بابا و ماما و انتي يا عمتو بقي علشان خاطري فوقي!!!" و قعدت اهز فيها و اعيط لحد ما حسيت بدوخة فجأة و اغمي عليا.*حسين*
لقيت ريتا اتأخرت اوي جوا فقولت اخوش اشوف لو في حاجة. لقيت رتا مغمي عليها. "سارة!!" ناديت علي سارة." ايه خي- ايه ده!!"
"نادي دكتور بسرعة يا سارة!!"طلعت برك و رجعت و كان في ايدها دكتور اخده ريتا في اوضة تانية و نايمها علي سرير، خلونا انا و سارة نطلع بارة الاوضة فاستنيناه برة.
خمس دقائق عدت و الدكتور طلع.
"ضغط الاستاذة ريتا كان واطي مما ادي انها يغمي عليها، احنا ركبنلها محلول ملح، نص ساعة بظبط و حتفوق. ياريت تساعدوها و تقفوا جمبها علشان عمتها و ياريت متخلوهاش تتوتر او تشيل هم حاجة علشان البابي الي في بطنها ما يتضرش.""ماشي شكراً يا دكتور"
_______
*ريتا*
الحمدالله عديت الايام و عمتو طلعت من المستشفي، كانت فاقدة الذاكرة لمدة اسبوع بس الحمدالله وجعت تاني، ضلوعها خفت و فاضل رجلها. بحمد ربنا كل يوم انه سابهالي، اصل حالتها كانت حرجة اوي.
______
[الاسبوع السابع و العشرون : اول حركة للجنين]كنت قاعدة في البيت لوحدي بظبط شوية حاجات في اوضة حبيبة. حسين كان عنده ماتش مهم بكره فا كان في النادي من اول اليوم. خلصت الي كنت بعمله في اوضة حبيبة و روحت اوضتي انا و حسين و قعدت علي السرير، شوية و لقيت حسين رجع و دخل الاوضة، باس راسي و اترمي علي السرير حمبي و رايح راسه علي جمبي اليمين.
"نفخكم في التمرين ولا ايه؟؟"
هز راسه بمعني اه.
"يا عيني يابني"
حوار انك تبقي حامل بيتعب بغباء، ممكن فجاة تلاقي نفسك روحتي في النوم، و ده الي حصلي، حسين مقامش حتي يغير لبسه و نام هو كمان.
*حسين*
و انا نايم حسيت بحاجة في تيشيرت ريتا بتطلع و بتخبط في خدي، اتخضيت، استنيت حبة لقيتها بتتكرر تاني.
"ايه ده!!" قولت و انا مبرق
ريتا قامت براحة من النوم "في اي-"
"استني. اسكوتي و ركزي علي بطنك كده."
بصتلي و هي مستغربة بعدين حصل تاني.
"ايه ده حبيبة بتتحرك يا سحس اخيراً!!" قالتها و مسكت ايدي و حتطها علي بطنها.
حبيبة كانت عاملة تدي ريتا شلاليت يمين و شمال.
"ايه ده شكل بيبو حتطلع لاعيبة كورة زي بابي" ريتا قالتها و كانها يتكلم حبيبة.
"اه..هي تيجي بس و احنا الاتنين نعلمها.😍"
و حضنت ريتا و بوست بطنها و نمت.
_____البارتات سلق بيض انا عارفة😂😂قولوا رأيكم و خلاص ✌🏼️😌❤️
25 Votes + 10 Comments = New Part
أنت تقرأ
المستحيل // حسين السيد
Mystery / Thriller"انا عارف ان الوقت مش مناسب و لا المكان بس انا لازم اقولك كده..ريتا انا بحبك.. بحبك و مقدرش اعيش منغيرك، يمكن اول مرة شوفتك فيها مع بنت سعد كان شكلك حلو اوي مع الاطفال، و حبيت اغلس عليكي و اقولك انك حتخطفيها بس انا كنت عارف انك مكنتيش حتخطافيها، و ل...