Pop up yang terpapar di skrin handphone direnung.
Shah:Hi awak !
:Lama tak dengar khabarRaihana senyum apabila membaca mesej daripada Shah.Tepat jangkaannya.Well,Raihana kan memang pro bab bab prediction ni.Cuma dirinya saja yang unpredictable HAHA.
Raihana:Lol!Yelah orang dah lupa member mana nak tanya khabar kita dahh :')
Shah:Ehhh manadalah kita tak pernah lupa member apatahlagi awak!Raihana rasa nak muntah.'Zzz dah apahal mamat ni nak ber awak saya dengan aku?Geli pulak baca'
Namun begitu tangannya masih menaip juga mesej untuk dihantar pada lelaki itu.Raihana:Ahahaha yelah tu kau,Shah.So,acane kv ?best ?
Shah:Emm so far okaylah.Heh kau kenapa tak masuk do baru nak buat geng😭😭
Raihana:Takde rezeki nak buat apa lagi..
Shah:Weh nak tanya ?
Raihana:Apa?
Shah:Kau ada boyfriend?Jantung terasa macam berhenti 2 saat.Biar betul mamat ni baru nak kenal kenal dah tanya soalan gitu?Lama dibiar mesej tu sepi tak berjawab.
Raihana:Tak ada.Tak minat.Takda hati.
:Kau ni tanya orang,kau tu macam mana ?Shah rasa nak lompat!Walaupun balasan gadis itu kali ni agak dingin,tapi sekurang kurangnya Shah tahu,dia masih ada peluang nak dapatkan gadis itu.
Dia tak tahu kenapa,tapi Raihana benar benar buatkan hatinya tertarik.Shah:Takde.Sebab tu aku tanya.
:Weh,jom couple?'Makk uii!Lelaki ni gila ke takde akal ke memang dah kemaruk ni!
Adehhh alasan apa aku nak bagi ??'
Jujur,Raihana masih tak mampu nak buang Adrian dari hatinya.Ya!Adrian yang dia lepaskan.Yang dia korbankan perasaannya hanya kerana tak mahu Adrian hancur kerana sifat tak pernah seriusnya.Yang dia ambil masa bertahun untuk lupakan.Cakaplah,apa saja cara telah dia gunakan untuk buat lelaki itu hilang dari ingatan.Tapi sampai sekarang pun hati yang sekeping ini masih untuk Adrian.Fikirnya bila dia sayang Zarith dulu hatinya dah tak ada untuk Adrian.Erghh.Silap percaturan lagi. Makin dia jauhkan diri,makin mendekat Adrian dengannya.Dia sendiri tak tahu sampai bila Adrian mahu main tarik tali begini.Menjerut dirinya dalam mainan perasaan sendiri.Dia tak tahu siapa dirinya di mata Adrian.Ah,susah benar mahu ditebak jiwa lelaki itu.Shah:Raihana are you there???
Raihana:Kat kv tu dah pupus perempuan ke sampai nak kena cari kat luar?
Shah:Tapi awak lain.
Raihana:Pahal lak?
Shah:Awak dah curi hati saya.
Raihana:Aku takde curi hati sesiapa pun.
Shah:Adaa!Raihana dah malas nak layan.Sudahnya dia biar saja lelaki tu begitu.Dicampak smart phone ke tepi,ditarik selimut hingga ke dada.
'Tidur lagi baik.Ada gak pekdahnya.' Dan akhirnya,tanpa mengambil peduli handphone yang menjerit minta diangkat dihujung kepala,Raihana lena diulit mimpi.
*************
YOU ARE READING
Oh,Miss Heartless!
RomanceOh,Miss Heartless! "Mengenali kau,aku belajar satu benda.Nak tahu apa?" "Apa?" "Jangan percayakan lelaki.Yang cinta cuma di bibir bukan hatinya.Yang perkataan sayangnya cuma bertahan sekejap,bukan untuk selamanya.Yang cintanya bukan kerana Tuhan tap...