Part 6

28 0 0
                                    

"Emm.Manaaaaaaa dia niiiiiiii" Gila agaknya Raihana cakap sorang sorang depan skrin phone.Em,memang gila.Gilakan Shah Emir ! *gelak fake*

Macam ada kuasa telepati,nama Shah muncul tetiba.Aplikasi Whatsapp ditekan.

Shah: Hi sayang,I miss you.

Senyum ditarik lebar lebar sampai sakit pipi dia rasa.Jari menaip laju balasan untuk cinta hati pengarang jantung nya itu.

Raihana:I miss you even more sayang.😭
Shah:Nanti dating jom
Raihana:Taknaklah.I taksuka keluar berdua dengan lelaki.You tahu kan?
Shah:Em ....
Raihana:Ajak mama.
Shah:Bila?
Raihana:Nanti.
Shah:Okay.You buat apa?
Raihana:Cintakan you dikira perbuatan tak?
Shah:Aish sayang.Takpernah tak melting dengan awak ni tauu tak.
Raihana:Ahahaha.Kalau tak,takkan you jatuh cinta dengan I .
Shah:Untung I ada you
Raihana:Haih rinduuuuu .

Tak sampai satu saat,phone berdering.Raihana dah boleh tebak siapa call tengah malam begini.
"Sayang!"Ucap Shah. Raihana senyum.Hati dia rasanya dah jadi taman bunga ros. Mekar,kembang mewangi macam lagu Akim & The Magistrate tu.

"Ye baby.Buat apa tu?" "Buat hati you jadi makin jatuh cinta dengan I"Balas Shah sambil ketawa.
Perbualan diteruskan.Macam macam cerita keluar.Dari kisah keluarga sampailah perancangan masa depan mereka.Sedar sedar saja jam dah menginjak ke angka 3 pagi.
"Sayang,aku mengantuk ah.Nak tidur" Kata Raihana.Mata dia dah berat benar rasa.
"Okay,jom tidur." "Goodnight sayang.I love you endlessly" Shah senyum.Gadis yang seorang ni,tak pernah gagal buat dia rasa bahagia."I love you too sayang.Tidur tau,takmo nakal nakal" Pesan Shah. "Ha you la letak dulu."

Memang dah jadi kebiasaan,Raihana akan biar Shah yang letak phone dulu.

"I love you."Ulang Raihana sekali lagi.

Senyum terukir sebelum direbahkan tubuh ke atas katil.
Dalam hati keduanya berharap,bahagia yang ada sekarang kekal sampai bila bila.

*********
Idea takdak. Pendek benor kan part ni?Fikir punya fikir takleh perah dah. Ahaha keep on reading Oh Miss Heartless sampai habis okay ? 💕

Oh,Miss Heartless!Where stories live. Discover now