Shah:Kau semak dengan aku kan?😪
:Aku sedar aku je terhegeh hegeh dengan kau kan?Takpelah aku tak kacau kau lagi.Berderau darah Raihana baca.'ALAMAK.DIA TERASA HATI AA HABISLAH HABISLAH.' Menyesal jap cakap kasar dengan lelaki ni .Kan dah tersinggung manusia tu?Tapi sebelah hati kata jangan layan sangat si mamat ni.Saja dia nak mengada.
Kenapa Raihana rasa macam .........
Haih!Dia pun tak tahu.'Takkan aku dah ters...Erghhh no wayy !'Dibiar Shah dengan rajuknya.Atau dia kena sebut,rajuk yang dibuat buat untuk tarik perhatian?Ah,entahlah dia taknak peduli.Bukan ada kena mengena dengan dia pun.HUH!Seminggu berlalu tanpa sebarang Whatsapp dari Shah.'Hai senang dalam hati,tak kena kacau lagi!'Kata hatinya.Em,yeke senang?Padahal seminggu ni macam apa dah dia duduk tunggu nama Shah keluar dekat notification tapi hampa,satu message pun tak ada.Kenapa dia rasa macam ni?'Apa jenis nama perasaan nya ni?Rasa kosong..tanpa dia di sisi aku...'
Bukan dia takreti tafsir rasa hati sendiri. Cuma,entahlah.Dia tak berani.Takut percaturannya salah.Takut nafasnya sesak lagi kalau benar Shah cuma bayangan bahagia tanpa ada jujurnya.'Em,yelah.Takut sampai biar ego control.' Monolog hati Raihana. Eh betul apa ?Kalau dia lembut hati,nanti terluka.'Kalau keras hati pun seksa sebab kau rindu dia!' Akalnya membidas.
Hai hati,sungguh aku dalam dilema .........Separuh hati,dicari nama Shah dalam contact Whatsapp.
Gigih dia scroll down.Al maklumlah Raihana jenis save semua number yang ada.Kenal tak kenal dia kisah hapa!Dia taksuka tengok banyak nombor menyemak dalam group Whatsapp yang berlambak aka belana kokna dalam bahasa Klate tu.SHAH
0123456789'YES.JUMPA DAH!'
K jap.Nak type apa ? Baby I miss you?EEE .JANGAN GATAI RAIHANA!Raihana:Shah ..
Macam tahu tahu dia whatsapp,tetiba jek nampak Shah online.
Shah:Yes
Raihana:Sorry Shah.
Shah:What for?
Raihana:For hurting you?
Shah:Its ok.
Raihana:Wanna know something?
Shah: apa
Raihana:Bila kau takda aku rasa lain.Kosong.Atau patut aku sebut,rindu?Shah gosok mata tak percaya.'Apakah ini mimpi?Apa maksud dia?'
Laju tangan menaip.Jantung rasa nak tercabut.Berdebar.OH TUHAN! ADAKAH INI CINTA?
Em.K drama sangat. Hahaha
Shah:Ok,so?
Raihana:Aku ....
Shah:Kau apa
Raihana:Aku terima kau.RAIHANA RASA MACAM NAK PENGSAN!
Shah?
TERGOLEK JATUH TANGGA SEBAB TERKEJUT.
**********
YOU ARE READING
Oh,Miss Heartless!
RomanceOh,Miss Heartless! "Mengenali kau,aku belajar satu benda.Nak tahu apa?" "Apa?" "Jangan percayakan lelaki.Yang cinta cuma di bibir bukan hatinya.Yang perkataan sayangnya cuma bertahan sekejap,bukan untuk selamanya.Yang cintanya bukan kerana Tuhan tap...