Dışarıya bakma sevdam kızgın domuza benzemiş olan 'hıyar soförün'bağırmasıyla son bulmuştu.Arabadan indiğimde bile bana söven şoföre 'Kapa Çeneni!'demeyi ne kadar istedim.
Tekmeyle karışık hareketlerle kapıyı açtım."Sen mi geldin hayatım?"
"Ben kılığında bir tecavüzcü,anne!"
"Niiiiiil!Sana kaç kere daha söyleyeceğim böyle cümleler kurma diye?"
Omuz silktim."Ne var?Eğleniyoruz kötü mü?"
"Tabii ki değil hayatım ama böyle cümleler terbiyeni ve seni sarsar.İlk günün nasıldı?"
"İğrenç,güzel,berbat.mükemmel!"
"Yani?"
"Yanisi iğrenç;güzeli,berbatta;mükemmeli götürür ve elde kalır sıfır!"
Ellerimlede konuşmama renk katarken küçük çocuklar gibi önünde 32 diş gülümsedim.Annem bana tip tip bakarken bende 32 dişe devam ettim."Ahh ahh!" Diye uzun uzun sitem etti."Şu güzelim aklınızı boş yere kullanmayın!Hepsi boş iş yavrum bunların hepsi!"
Gözlerimi devirdim.Ağzımı açacakken annem sağolsun engelledi.Sağolsun!
"Olmuyor kızım!Emeklerimize,saçılan onca paraya yazık biz niye didiniyoruz siz başarsınız iyi bir geleceğiniz olsun diye!"
"Üstünü değiştir gel,yemeğini ye ve derse otur!"
'Derse otur!' lafını duyduktan sonra gözlerime istemsiz olarak faltaşı gibi açarken "Ney ney ney?Ders mi?Daha okulun ilk günü anne!Saçmalıktan ibaret!"
"Ne dedin küçük hanım?Ne ara dediklerim kulaklarından girdide çıktı bile?" "Off!" "Off! yok!" "Öff!" "Öff!te yok!" "Pufff!"
"Puff!ta yok" "Aghhhh!" "Aghhh!ta yok!" Annem zafer gözlerini bana dikerken sinirden köpürmüştüm." Offöffpuuffaghh!" Diye kaçarken annem ayağındaki terliği çıkardı attı.Terlikten kaçarken rolleri değiştirmiş annem sinirden köpürmüşken ben gülmekten kırılıyordum.Anneme el sallayıp yukarı çıkarken fotoğraflarıma göz attım."Çık yukarı Nil!"
Annemin sesi ile uyuşuk uyuşuk çıktım merdivenleri.Yatağıma oturdum ve sadece oturdum.
***
"Tamam anne geldim geldim!Çatlama!"
"Nil!Kızım nasıl cümleler kuruyorsun ya öyle?"
"Peki anne peki!"
***
"Eğer burası 78 cm ve burasıda 43 ise çarpı ve bölme
ile...BİTTİ!"
"Bu kadar çabuk nasıl bitirdin?"
"Meslek sırrı!"
"Meslek sırrıymış,o sınavlar hele kötü gelsin mesleğide sırrıda görürsün sen!"
Koltuğa hücum ederken diğer elde kumandayı kapmış oturmuştum."Okey anne okey okey!"
"Nil benle eyle meyle diye konuşma çarparım!"
"Anne var ya şaka zevkin sıfır"
"Kendine bak canım espri yaptığınız da espri olsa bari."
"Ay doğru değil mi kız?Sen bunlara boncuk demişsin kız ama bunlar taş yahu ahahhHahahahhhahahahhahaha!"
Diye arkadaşlarının taklidini yaptım.
"Benle uğraşma küçük hanım doğru yatağa!"
"Ne şaka di mi?Anne ne uykusu ya bana ne!"
"Nil sana doğruca yatağa dedim sana muhalefet ol demedim!"
"Üff ya tamam iyi geceler!"
"Sana da hayatım"
Ve annemin deyişiyle yatağa gittim ama hayat benim için yeni başlıyordu..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Aşktan Yoksun
Teen FictionSıkılmıştım cidden beni hep üzen buradan hayattan çok sıkılmıştım.Okulun yeni kızı olmam bile tuhafken okulun popüler çocuğu ile olan saçma ilişki tarzı olan şey beni gererken bir anda her şey ters düz oluyor.İstemediğim anda gelen özleme duygusu il...