PART 1

407 24 4
                                    

Hari ini merupakan hari pertamanya di sekolah baru iaitu Hanlim Art School. Dia memasuki sekolah itu kerana berjaya untuk debut bersama group Red Velvet. Sebelum ini, Yeri tinggal di California dia sudah berada di Korea sejak 2011, jadi pertuturannya dalam hangul sangat baik.

"Aigoo~ bosannya. Mesti saya takkan ada ramai kawan disekolah itu nanti. Tak boleh ke kalau saya pergi Seoul Art School? Dekat situkan ada Joy unnie" Keluh Yeri dihadapan managernya.

"Yeri-sshi, kamu kena juga pergi sekolah itu. Seoul Art School sudah terlalu ramai artis. Jadi tiada privacy disana nanti."

"Nae." Yeri tunduk diam sahaja ketika otw ke sekolah.

Pagi itu apabila Yeri sampai sahaja disekolahnya, dia duduk berseorangan dibangku kerusi. Tiada siapa yang mahu menegurnya. Semuanya kelihatan sombong sekali.

Dalam sibuk dia memerhatikan orang, tiba-tiba dia nampak kelibat seorang lelaki yang amat dikenali.

"Mwuh? Itu bukan ke Jungkook sunbaenim? Ommo! Dia pun sekolah sini ke? Tapi siapa perempuan disebelah tu? Girlfriend dia ke? " Yeri menggaru kepalanya yang tidak gatal.

Yeri yang sedang leka melihat pergerakan Jungkook itu tiba-tiba ditegur dari arah belakang "Anyeonghasaeyo. Kamu pelajar baru disini ke?"

"Ohhh. Nae. Say...Saya pelajar baru disini." Jawab Yeri yang sedikit terkejut dek terjahan wanita itu.

"Saya Jung Sujeong. Grade 10." Lalu menghulurkan tangan kepada Yeri tanda persahabatan.

"Saya Kim Yerim. Boleh panggil Yeri je. Ommo! Kita sama grade. Saya pun grade 10 juga." Yeri menyambut huluran salam itu.

"Sujeong-sshi, boleh tunjukkan saya dimana kelas saya? Saya tak tahu."

"Boleh. Marilah saya tunjukkan."

Mereka berdua berjalan beriringan menuju ke kelas. Yeri diberitahu bahawa Sujeong merupakan anggota kumpulan Lovelyz. Dia dibawah agency Woolim Entertainment. Yeri berasa seronok kerana akhirnya dia mempunyai kawan yang mempunyai karier sama dengannya disekolah baru itu.

"Anyeonghasaeyo. Maaf kami lewat." Sujeong bow dihadapan teacher.

"Dah banyak kali kamu lewat. Huh! Siapa dibelakang kamu tu?" Jerkah teacher Lee dengan garang.

"Oh. Mianhei. Saya Yeri. Pelajar baru disini. Semalam baru daftar." Yeri sedikit takut apabila melihat teacher Lee yang garang tu.

"First day sekolah dah lambat. Saya tak kira, kamu baru atau tidak pasti akan didenda. Harini lepas kelas kamu berdua tunggu saya disini."

Yeri dan Sujeong menundukkan muka sahaja sambil pergi mengambil tempat. Yeri malu kerana hari pertamanya disekolah dia dah buat masalah. Ketika mahu menuju ketempatnya, Yeri sekali lagi terpandang orang yang amat dikenalinya. Jungkook. Jeon Jungkook!

"Dia buat apa dekat sini? Siapa perempuan tu? Ommo! Mereka berpelukan. Teacher Lee tak nampak ke?" Yeri bermonolog seorang diri. Riak mukanya juga sudah habis dikawal. 

"Sujeong yah, itu Jungkook sunbaenim kan? Yang dari group BTS tu kan? Siapa perempuan tu? Teacher tak marah ke diorang berkelakuan tak senonoh macam tu?" Yeri berbisik perlahan di telinga Sujeong.

"Nae. Dia Jungkook sunbaenim. Yang sebelah dia tu, SinB. Dia baru saja debut dengan kumpulan GFriend. Mereka berdua memang macam tu. Jungkook anak murid kesayangan teacher Lee. Jadi apa yang dilakukan didalam kelas mesti teacher takkan marah punya." Sujeong menerangkan satu persatu dengan teliti dan sangat perlahan agar orang sekeliling tidak mendengar umpatan mereka.

"Aigoo~ teruknya. Kalaulah fans mereka tahu. Mesti diorang sedih sangat."

"YERIIIIIIIII ! SUJEONGGGGGG! BERDIRI SEKARANG! Saya mengajar didepan, kamu berdua bercakap dibelakang ya." Teacher Lee memekik dengan kuat sekali didalam kelas tu.

HATE BECOME LOVE [JUNGKOOK x YERI] ♥️ JUNGRIWhere stories live. Discover now