PART 3

205 18 0
                                    

Kejadian minggu lepas itu benar-benar membuatkan rakan sebilik Yeri terkejut. Tak sangka Jungkook dan SinB berkelakuan sedemikian rupa.

"Ommo, teruknya mereka macam tu. Kesian dekat fans diorang. Unnie harap kita tak jadi macam tu." Irene berkata sambil membesarkan matanya kerana geram melihat perlakuan mereka terhadap maknaenya.

"Ala unnie jangan risau. Kita takkan macam tu." Seulgi meyakinkan.

Yeri diam sahaja mendengar kata-kata unnienya. Dia risau akan hari esok kerana tidak tahu apa lagi yang akan terjadi pada dirinya.

Gee..Gee..Gee.. Baby Baby Baby

Kedengaran lagu daripada Girls Generation dari jam locengnya berbunyi.

"Ah malasnya." Yeri menggeliat kecil.

"Yyah Yeri. Ppali. Unnie dah ironkan baju and siapkan bekal. Kan Yeri kata nak bawak bekal kan?"

Irene sudah pun menyiapkan segala kelengkapan persekolahan Yeri. Sebagai kakak, dia sangat mengambil berat perihal adik-adiknya yang lain.

Pada pagi itu, Hanlim Art School mengadakan tournament bola jaring. Yeri dan Sujeong turut serta dalam acara tersebut sebagai cheerleaders. Ketua kumpulannya tidak lain dan tidak bukan tentunya SinB.

Acara pembukaan akan berlangsung tidak lama lagi. Yeri sungguh gementar kerana ini merupakan aktiviti pertama yang dilakukan sepanjang berada disekolah ini. Malam tadi tidak tidur dibuatnya kerana risau akan step nya.

"Yeayyyyyyyyyyyy"

Kedengaran suara sorakan pelajar mengisi ruang kosong dewan tersebut.

"H to the A to the N to the L to the I to the M"

"Hanlim Arts School"

Cheerleaders memulakan langkah sorakannya. Ketika sedang rancak menari dan tiba masa untuk Yeri menjadi center, SinB telah menghalang kaki Yeri daripada terus mara kedepan.

"Aduhhhh!" Yeri menjerit kesakitan.

Jungkook yang sedang menyaksikan persembahan itu tersentak. Ommo.

"Yyah Yeri. Bangunlah. Jangan pura-pura sakit." SinB menarik tangan Yeri supaya meneruskan tariannya.

Ketika itu Yeri merasakan kakinya sangat sakit dan kelihatan lututnya sedikit berdarah gara-gara terseret lantai dewan tersebut. Tetapi digagahkan juga dirinya untuk bangun.

"Yeri awak okay tak?" Sujeong mendapatkan Yeri sebaik sahaja mereka habis membuat persembahan.

"Saya okay. Jangan risau."

Yeri berlalu pergi ke bilik rawatan untuk mendapatkan first aid.

"Yyah!" SinB menarik rambutnya dari belakang.

"Sakitlah. Lepaskan lah." Yeri menarik kembali rambutnya.

"Aku bagi peringatan dekat kau. Jangan cuba nak berlagak dengan aku ya."

Rambut Yeri ditarik dengan kuat sekali. Air mata mula menitik keluar dari tubirnya. Yeri tak berdaya nak melawan kerana tenaga nya sudah habis.

"SinB yyah. What are you doing?" Jungkook menyergah dari arah belakang.

SinB yang terkejut akan kehadiran Jungkook segera melepaskan rsmbut Yeri.

HATE BECOME LOVE [JUNGKOOK x YERI] ♥️ JUNGRIWhere stories live. Discover now