"Yeobosaeyo?"
"Can i speak with Kim Yeri?"
"Oh wait ya."
Irene berlari menuju ke biliknya.
"Yeri, ada orang call. Nah."
Huh? Yeri membuat muka peliknya. Siapa je yang nak call dia malam-malam macam ni. Dah lah mengantuk ni.
"Hello?" Yeri pisat-pisat bangun menjawabnya.
"Kim Yerim?"
Yeri sudah dapat mengagak orang yang call dia. Jeon Jungkook. Dia seorang sahaja yang memanggil Yeri dengan nama betulnya.
"Nae. Nak apa ya?"
"Sorry ganggu malam ni. Tapi saya nak bincang pasal our documentary. Is it okay if we do about industry music? Sebab kita pun background dari situ."
Yeri diam dan berfikir seketika. Peliklah mamat ni malam buta jugalah nak bincang hal sekolah. Macam esok tak boleh.
"Hmn. Okay. Saya setuju." Jawab Yeri tanpa banyak soal.
"Kalau macam tu, next week, isnin petang after class awak free tak?"
"Tak. Rasanya after dream concert baru free."
"Okay cun. Nanti after dream concert jumpa. Dah pergilah sambung tidur balik. Good night. Bye."
Jungkook sudah merancang untuk merakam documentary mereka disekitar big hit dan sm entertainment.
.
Pada pagi itu, lain dari biasa apabila tidak ada seorang pun wanita menggeremuni nya seperti hari hari yang lain. Pelik.
Mana diorang semua ni pergi?
Dalam perjalanannya ke kelas, Jungkook terdengar riuh rendah suara dari arah blok B.
Waeyo? Dia straight pergi ke sana.
Keadaan orang yang terlalu ramai menyebabkan Jungkook sukar melihat apa yang terjadi.
Alangkah terkejutnya apabila dia melihat SinB dan rakannya sedang menampar Yeri dengan kuat sekali. Semua pelajar sekadar memerhatikan saja dan tidak berani untuk menghalang.
Jungkook melihat muka Yeri sudah pun berdarah dek kerana tamparan yang kuat itu. Dia tidak mampu lagi untuk melawan.
"Yyahhhhhhhh. Stop it." Jungkook berlari mendapatkan mereka.
"What are you doing SinB? Gila ke?" Tengking Jungkook dengan kuat sekali.
"Yyahh. I buat ni semua sebab you tau. Sejak dia masuk sini, hubungan i dengan you makin renggang. You always back up her. Why? You tahu tak i sedih bila you buat i macam ni?"
"You nak apa sebenarnya? Perangai you makin lama makin teruk. I dah lama bersabar dengan perangai gedik you tak tentu arah ni tau. Ni bukan jalan penyelesaian tau. You tak malu ke semua tengok?" Jungkook cuba mengawal suaranya agar tidak terus menengking perempuan yang pernah dicintainya dulu.
"Okay guys, from now we officially break up."
Itulah jalan terbaik buat masa sekarang ni. Ya jungkook takkan menyesal.
Kata-kata Jungkook itu memeranjatkan semua orang termasuk SinB. Dia menjadi semakin gila lagi.
Terus SinB mendapatkan Yeri dan menendang perutnya."Ahhh.Appaaaaaaaa." Yeri meraung kesakitan.
Jungkook tidak duduk diam, dia menarik tangan SinB dan menolaknya jatuh ke belakang.
"Kim Yerim!"
Dia berlari mendapatkan Yeri dan menggendongnya untuk pergi dari situ kerana dia risau apa lagi yang akan dilakukan SinB lepasni.
"Wooooooooo" Seisi ruang block B terperanjat dengan tindakan Jungkook itu.
.
"Auchhh." Yeri menjerit sebab pedih apabila Jungkook letak ubat pada lukanya.
"Tahan sikit ye."
Kesian pula dia melihat Yeri kerana terpaksa menangung masalah ini.
"Jungkook-sshi , lepasni awak tak payahlah nak take care pasal saya. Pergilah pujuk SinB tu balik. Kesian dia. Memang saya ni selalu sakitkan hati dia."
"Eh bukan salah awak Yeri. Memang perangai dia tu dah lama saya perhatikan. Takpelah benda dah jadi."
Jungkook meneruskan sapuan luka dekat kaki Yeri sehingga selesai. Selepas itu straight dia keluar dari situ kerana tidak mahu Yeri berfikir bukan-bukan pula pasal dirinya.
Yeri mengeluh seorang diri. Beratnya dugaan yang dihadapinya.
YOU ARE READING
HATE BECOME LOVE [JUNGKOOK x YERI] ♥️ JUNGRI
RomansaMengisahkan tentang pertemuan Yeri dan Jungkook dia Hanlim Art School. Permulaannya, Yeri sangat bencikan Jungkook kerana layanan yang diberikan terhadap dia terlalu istimewa. Yeri bersekolah disitu sejurus dia dapat masuk ke SM ENTERTAINMENT. Mana...