PART 7

260 19 1
                                    

Malam itu Yeri simple sahaja. Seluar jeans, and oversize t-shirt with converse. Yeri mahu bersederhana sahaja malam ni.

Tepat jam 8 malam, Jungkook tiba di cafe yang dijanjikan dengan Yeri siang tadi. Tidak kelihatan pula Yeri disitu. Matanya melilau memandang kesana sini. Jangan-jangan Yeri menipu nya tak? Hatinya sudah fikir yang bukan bukan.

"Maaf Jungkook-sshi, saya lambat. Traffic jam teruk." Yeri menyapa dari arah belakang dengan tercungap-cungap.

"Its okay. Mari duduk order makanank ya."

Jungkook memerhatikan Yeri dalam diam. Ini adalah kali pertama dia berjumpa Yeri secara informal. Bukan di sekolah, atau di stage. Walaupun mengenakan gaya yang ringkas, tetapi tetap menarik perhatiannya.

"Okay. About our documentation, so nak buat dengan company mana dulu?" Yeri memulakan bicara. Sebab dia sudah janji dengan unnie nya untuk tidak lama keluar. Takut kantoi dengan manager. Ini pun, Irene unnie yang hantarnya kesini.

"Saya rasa better buat dengan Bighit dulu. Sebab kami baru launch our new building. So time nak rasmi tu, boleh lah record sekali kan?"

"Oh kalau macam tu, saya ikut jelah. Then after that baru buat dekat SM ya."

Suasana hening seketika. Tiada apa yang hendak dibualkan. Semuanya senyap melayan perasaan.

"Hmmmm.... Jungkook-sshi..." Belum habis Yeri bersuara, Jungkook sudah memotong cakapnya.

"From now, between us, jangan formal okay. Call me Jungkook, oppa. Other else yang awak selesa tau. Aresso?"

Yeri sekadar mengangguk.

"Hmmm.... Jungkook, saya nak tanya sesuatu boleh?"

"Boleh. Apa dia?"

"Saya masih lagi rasa bersalah dengan......" Kali ini ada lagi yang memotong cakapnya. Bukan Jungkook tetapi orang lain. Siap dengan siraman air sekali.

Yeri dan Jungkook masing-masing terperanjat dengan SinB. Dia datang dan menyimbah air tepat di muka Yeri. Pelanggan disitu semuanya menoleh kearah mereka.

"SinB! Apa yang kau buat ni?" Jungkook merenung tepat ke mukanya.

"Oppsss! I kacau u dating ya. I ingatkan sampah. Thats why i buang je air kat sini. Opppsss! Sorry!"

SinB gelak dengan gediknya bersama konco-konconya. Hairan. Stalker. Kemana Jungkook pergi, pasti akan diekorinya.

"Shittttt! Get out from my life bitchhhhh!" Jungkook menarik tangan Yeri untuk keluar dari situ. Sempat lagi dia menggengam penumbuknya. Rasa ingin sahaja dia tumbuk SinB sampai jatuh tersungkur ditepi meja. Padan muka.

Yeri pergi ke toilet untuk membersihkan mukanya. Habis make upnya ditanggalkan kerana basah dek simbahan tadi.

Mereka berdua berjalan beriringan menuju ke apartment Yeri. Jungkook mahu menghantar Yeri pulang sebagai tanda minta maaf atas kelakuan unmatured SinB itu.

Jungkook terpana dengan bared face Yeri yang sangatlah cantik. Baby face gitu.

Sedang mereka berjalan, Jungkook teringat kembali, Yeri mahu bertanya tadi sebelum SinB kacau.

"Yeri. Apa yang awak nak cakap tadi?"

"Takpelah abaikan je."

"Alaaa. Janganlah macam tu, tanya jelah." Jungkook membuat mimik muka merayu. Aigoo~

Yeri tergelak memandang muka Jungkook. Ini kali pertama dia melihat Jungkook sebegitu. Sebelum ini macho saje. "Hmm. Macam mana awak boleh terpikat dengan SinB ya?"

Jungkook diam. Nafas panjang dihelanya. Muka nya kembali serius. Yeri yang perasan akan tindakan Jungkook segera menyambung ayatnya. "Saya tanya je. Kalau taknak jawab pun takpe. Awak jangan ingat saya busy body pulak ye."

"Tak. Saya nak jawab cuma tengah recall moment dengan dia."

"Saya kenal dia dah lama. Dia tu childhood saya. Dia bestfriend dengan kawan saya. Tapi kami biasa biasa je kawan. Cuma bila saya dah debut, dia mula nak rapat dengan saya. Saya pun tak pasti apa sebabnya. Mula-mula tu perangai dia bukan macamni. Dia baik je. Cakap tak pernah tinggi. Sifat dia lain sangat. Dengan cara tu, buat saya tertarik dengan dia. Tapi since dia dah debut, dia makin besar kepala. Perangai dia makin menjadi-jadi. Saya tak sangka dia teruk sampai macam ni sekali.

"Baik awak kata? Habistu yang seronok berasmara dalam toilet tu kenapa?"

Yeri segera menekup mulutnya kerana terlepas cakap. Oppsssss. Habislah dia kali ini.

"Hmmmmmm. Sebab dia selalu goda saya. Well, i'm a man. kalau kena seduced setiap hari, confirm cair punya." Telinga Jungkook dah mula kelihatan merah. Aduh mana nak letak mukanya dek kerana perbuatannya sebegitu.

"Yelah tu." Yeri menunjukkan mimik muka yang kurang berpuas hati dengan jawapan Jungkook tadi. Tak habis-habis nak salahkan perempuan.

"Betullah. Kalau awak tak caye, try lah goda saya. Saya boleh buat dekat awak macam mana saya buat kat SinB dulu."

"Eh tak nak lah. Tak ingin pun. Buwekkkk." Yeti mulakan lariannya meninggalkan Jungkook dibelakang. Seram

"Yeke ni? Serious?" Jungkook ketawa apabila dia melihat Yeri berlari laju menuju ke dormnya akibat takut dengan usikan Jungkook itu.

"Serioussssss! Dah byeeeee!" Yeri melambai dari jauh sebelum nak ke dormnya.

Jungkook hanya mampu gelak sahaja. Walaupun dapat jumpa dengan Yeri seketika, tapi sudah cukup membahagiakan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 05, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

HATE BECOME LOVE [JUNGKOOK x YERI] ♥️ JUNGRIWhere stories live. Discover now