Zülfikar:Sultanım felaket bir donanma yaklaşıyor kalabalık payihtada doğru yaklaşıyor kasırgalar.
Sultan ahmet:Kim gelir Zülfikar?
Zülfikar:inanmıyacaksınız ama iskender Şehzadeymiş!
Sultan ahmet:sen nerden biliyorsun babam hepsini öldürdü.
Zülfikar:KÖSEM sultanımız öğrenmiş oda bana söyledi.
Sultan ahmet:KÖSEM mi? Derhal donanmaya haber verin o gafilin işi bitsin hemen!
Şehzade Osman:neler oluyor validem bu telaş ne?
Kösem:önemli birşey değil aslanım hainlerin sonu yaklaşıyor!
Deniz savaşını iskender kaybetmiştir ve Avrupaya doğru kaçar...
Nasuh paşa:büyük bir tehlikeyi atlattık sultanım..
Sultan ahmet :evet atlattık ama senin bu vaziyetten nasıl haberin olmaz sen benim irademi temsil ediyorsun.ve bana söylediğin yalanlardan haberim var sürekli bana yanlış raporlar sunuyorsun sinoptaki katliamdan haberim var Nasuh paşa...
Nasuh paşa:Hünkarım hepsi kuru bir iftira açıklayabilirim.
Sultan ahmet :herşeyi biliyorum herşeyi yaptığın ihaneti! Çok yazık derviş paşanın ölümü sana ibret olmalıydı!
Nasuh paşa:Hünkarım durun!
Sultan ahmet:bostancılar idam edin bu haini!
Nasuh paşa:Hünkarım durum benim günahım yok Hünkarım affedin Hünkarım!!!
Avluya çıkartılarak idam edilir.Sultan ahmet:kara mehmet paşa iktidar ateşten bir gömlektir aynı hataları senden istemiyorum bundan böyle veziri azamımsın.
Mehmet paşa:güveninizi boşa çıkarmıyacam.Şehzade Osman:Hünkarım bahçede olmamız ne kadar güzel şu ağaçlar muazzam
Şehzade mehmet:Hünkarım bizden arzunuz nedir?
Sultan ahmet :kardeşime kıymadığımı biliyorsunuz bu hayattaki en önemli şey sevgi kardeş sevgisidir kıymetini bilin bir daha asla kavga etmeyin yarın ki camii açılışına katılacaksınız.Halime sultan:Mustafanın hareketleri garip ürküyor...
Menekşe hatun:sultanın bi cariye göndersek rahatlatır onu.
Halime sultan:doğru söyledin en iyi cariyeyi seçin bu akşam halvet var.Kösem :Ahmet iyi misin?
Ahmet han:değilim Kösem sen benim arkamdan işler çevirdin senin masumiyetin vardı ne oldu...
Kösem:Ahmet ven herşeyi senin için yapıyorum...
Ahmet han :benim için mi seni görmek istemiyorum!Kapı çalınır...
Şehzade Mustafa :Gel!
Menekşe hatun:Şehzadem bu cariyeyi valideniz gönderdi.
Pinhan:Şehzadem canınızı almaya gelen bir cellat o! Sakın kanmayın teslim olmayın! Uyumanızı bekleyecek sonra sizi öldürecek!
Pinhan:o sizi öldürmeden siz onu öldürün!
Şehzade Mustafa cariyeyi öldürür.Halime sultan:Mustafam,dün burda olanları kimseye anlatmıyacan herşey düzelecek.
Şehzade Mustafa:Ben yapmak istemedim validem Pinhan dedi öldür dedi bende öldürdüm!
Halime sultan:Pinhan kim mustafa?
Pinhan:Şehzadem sakın!zinhar bahsetmeyin benden zira sizden başka kimse göremez beni!
Şehzade Mustafa:kes sesini! Sus!
Pinhan:Asıl siz susun bilmesinler beni eğer öğrenirlerse tekrardan kafese kapatırlar sizi! Bir daha asla çıkamazsınız!
Şehzade Mustafa :Git burdan giiitt katil!Sultan ahmet:bana mehmet giray getirin.
Bostancı ağası:mehmet giray hünkarımız sizi istedi.
Mehmet giray:yedikule zindanlarından kurtuluyorum kardeşim peki?
Bostancı ağası:o kalacak.
Mehmet giray:çıkartacam seni.
Şahin giray:dikkat et kardeşim öldürmesin seni!Sultan ahmet:Gel mehmet giray yaptıklarını artık unutma vakti seni bundan böyle kırım hanı yapıyorum!
Mehmet giray:yüce affınıza karşı saygıyla eğiliyorum teşekkür ederim Hünkarım.Şehzade Osman:lala babam vedat ettiğinde taht kime geçecek?
Lala ömer:sistem değişti kardeşi geçecek.ama duyduklarıma göre akıl sağlığı yerinde değil diyorlar.
Osman:nasıl yani?
Lala öner:yıllar sonra ilk defa odasından çıktı hareketleri bir hayli değişti allah hünkarımıza uzun ömürler versin.
Osman:Amin
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Osmanlı Devleti 2:KÖSEM
Fiction Historiqueİnsan tarihinden hiç bir vakit vazgeçmeleli sürekli okumalıdır... Bu yüzden işk serim başarılı olduğu için ikinci seriye başlıyorum.