bab 17

65 4 4
                                    

Semua orng didalam bilik itu terperanjat dgn pernyataan mark sunbae yg mnyatakan aku nie gf dia....didepan ahli got7 n hanbyul....tiba2 kedengar cawan jatuh🍷......rupa2nya cawan itu merupakan cawan isya kim....

mark sunbae terus kearah isya n bertnya

"Mark sunbae:isya are you okay?"

"Isya:mark oppa" (what isya pnggil mark sunbae is mark oppa)😭

"Mark sunbae:hmm"

"Isya:oppa cinca nurul is your gf...are serious...oppa nurul is not your style oppa...I really know your oppa what is your like or not n she don't know anything about you oppa... please open your eyes oppa"

(Smbil menagis)

"Mark sunbae: nurul is different...she is one in million...she very important to me.....nurul is everything to oppa isya.... please accept my decision isya....if you know me"

Isya : no oppa...do you think I will give you to this jerk girl...sorry oppa no...never oppa never...

Smbil berjalan kearah aku n menampar aku lalu isya berkata

"Wei pompuan kau ingat kau dh dpat mark oppa sorry sikit ya....kau x kan dpat dia....n cermin muka kau dulu....budak selekeh mcm kau nie mana layak dgn mark oppa"

"Isya stop it....why you like this isya"

Mark sunbae bersuara smbil menarik isya jatuh dripda aku....mark sunbae takut apa pulak lh si isya tu akan lakukan....

Tetapi aku bersuara untuk menegakkan maruah aku....Kerana aku penat kena tmpar n maki macam nie sebb aku x melakukan apa2 kesalahan....aku x nampak mark sunbae dripda dia mark sunbae sndiri yg kata aku ni gf dia...n aku mnyuruh mark sunbae melepaskan isya smbil berkata

"Isya aku tahu kau suka mark sunbae tapi sorry lah dia pilih aku .....aku x perlu cermin diri aku untuk lihat keselekehan aku....aku tahu aku x secantik kau isya but aku tahu ada something special dlm diri aku yg mark sunbae nampak dan ia x ada didalam diri orng lain...so kau x perlu maki aku kita kan kawan isya.....kita barbaik ya isya kim"

Smbil aku mnghulurkan tngan untuk berbaik tetapi dia malahan tepis tngan aku n pergi duduk Di belakang

................

Isya balik Kerana sakit hati...

mark sunbae n Jackson sunbae ke toilet.....aku mendapat masej dripda minjae hyung suruh Turun Sekarang Kerana appa nak balik dh...so aku meminta hanbyul untuk teman aku ke toilet untuk minta diri dulu dekat mark sunbae....sewaktu smpai Di toilet aku mndengar suara mark sunbae

"Aku couple dgn nurul sebb nak jealous kan isya tu ja x lebih"....'tapi itu...."

Tanpa sempat mark sunbae mnghabiskan ayat itu takut aku yg sakit hati....Aku terus kearah mark sunbae lalu menampar dia n smbil berkata

"Ouhhh jadi tadi sunbae kata saya gf sunbae depan isya untuk jealous kan dia saja....jadi sunbae x suka saya sunbae just nak main2kan saya....jadi apa yg sunbae kata tu just palsu....perh sunbae lakonan yg hebat dan mngalih sunbae ....jadi sunbae bngga buat saya mcm nie....apa2 pon congrats sunbae sebb dh berjaya memperdayakan saya"( aku tersenyum sinis😏)

.................

Aku terus turun n jalan kearah kereta appa aku....dlm perjalanan aku memakai ear fon....aku malas nak jawab soalan appa n hyung aku itu....aku menutupkan mata aku smbil membuka lagu ex girl by monsta x (title of song)....apa bila smpai dirumah aku terus bergegas masuk kedalam bilik....fon aku berdering2 lagu footsteps by kang haneul....lagu tu khas aku setkan muka mark sunbae yg call or masej aku....aku buat x tahu dah terus tidor...

...............

Pagi untuk kesekolah tidak biasanya aku tidak bersarapan ....selalunya aku paling semngt kalau nak mkn.....tapi hari nie x mungkin sebb kejadian Malam tadi(smbil mngeluh).....aku terus mngajak minjae hyung untuk kesekolah.....di sekolah aku n isya ibarat musuh dh Sekarang nie....isya asyik mnjelingkan matanya....dah lah dia duduk disebelah aku....aku pon x tahu nak kata apa....sepatutnya aku marah dia sebb mark mempergunakan aku untuk buat dia jealous ini x dia pulak yg marah....x palh buat apa nak marah diaa...dia bukan tahu apa2 pon...

..............

Waktu rehat yg panjang tnpa nurin....aku dgn beraninya kekelas minjae hyung Untuk ajak minjae hyung rehat sama2....tapi didepan kelas minjae hyung ada mark sunbae n isya kim.....aku memakai ear fon n terus lalu kearah mereka dua....aku terus kearah minjae hyung n kawan2nya....

aku memanggil minjae sunbae.....

..............

Dia kantin aku mendapat masej dri mark sunbae

"Nurul datang jumpa saya Sekarang dekat atas bumbung sekolah klau x saya bagi tahu Satu sekolah sapa awak sebenarnya"

...............

Aku meminta diri dan terus pergi ke atas bumbung dia mna mark sunbae katakan......aku x tahu apa yg dia nak katakan....tapi aku rasa ada yg x kna sebb perasaan aku rasa lain mcm X sedap ja perasaan nie....mngkn aku takut nak tahu kebenarannya bahawa mark sunbae x pernah suka aku.....it's okay nurul mungkin mark sunbae bukan yg terbaik untuk kau....just lupa kan dia sebb dia x layak dpat kau....aku sudah smpai dia atas bumbung sekolah but kenapa ramai sangat nie

.................

#nk tahu apa yg berlaku Di atas bumbung tunggu chapter 18

My LifeWhere stories live. Discover now