Egyedül voltam egy hatalmas réten. A bogarak zümmögtek körülöttem, a madarak csicseregtek. Minden túlságosan idilli volt. Próbáltam élvezni, és csak átadni magamat ennek a végtére is gyönyörű pillanatnak.
Szőke tincseimet az arcomba fújta a szellő, ami virág illatot hozott magával. Lehunytam a szemem, és mire kinyitottam ott állt mellettem az Édesanyám. Megfogta a vállamat, és magához húzott. Az egyik kezemmel átöleltem, a másikkal egy legyet próbáltam elhessegetni róla, de az csak tovább repkedett felette.- Erősnek kell lenned Beth! A testvéred megtanít bánni a fegyverrel, és akkor esélyed van a túlélésre. Tudod, hogy ha nem készülsz fel, akkor ugyanarra a sorsra jutsz mint én. - hangja lágy volt. Csak úgy simogattak a szavai.
- Hogy érted, hogy ugyanarra a sorsra mint Te? - a pillantása kibogozhatatlan volt. Most már mind kettő kezemmel a legyeket hessegettem, amik egyre csak Anyámra szálltak. A ráncai fakók lettek, arcának fénye, mosolya eltűnt. A csodálatos égkék szemei szürkés árnyalatba fordultak át, ruhája szakadt lett, és koszos.
- Mit tettek veled Anya! Gyere vissza kérlek! Nem teheted ezt! Anya! - üvöltöttem, egyre hangosabban, de a hangomat elnyelte a távolság. Felébredtem. Fáztam, és izzadtam egyszerre. Ő is megbetegedett. A családom nagy része úgy gondolta, hogy van gyógyír, és egy nap majd felépülnek. Én kételkedtem... Sokakat közülünk megharaptak, és olyan sok volt a veszteség. Mindig sok lesz. Megéri egyáltalán? Shawn, Arnold, Anette az Anyukám, és még sorolhatnám. Édesapám nem bírta feldolgozni ,ezért nem is hagyta őket kóborolni. A pajtában voltak egy darabig. Gyakran én etettem őket, de mindig elkapott a hányinger amikor beléptem oda. Nem bírtam rájuk nézni. Mindenkit odagyűjtött a környékről, akinek nem volt akkora szerencséje mint nekünk. Bölcs ember, de ez egy rossz döntés volt részéről. Akkoriban hittem neki. A történtek után miattam aggódtak a legjobban, hogy feltudom-e a dolgozni a traumát. Én értük aggódtam, hogy túl élik-e. Ebédhez készülődtünk. Megterítettem, Patricia a levest kavargatta. Ő és a férje Otis fél éve éltek nálunk, régi jó barátok voltak.
- Amint hazaér a vadászatból, ebédelhetünk. - mondta higgadtan. Szemei alatt szarkalábak húzódtak, haja laza fonatba volt fogva, amiből a kusza hajszálak ide-oda csúszkáltak ki. Hirtelen egy éles kiáltás zúgott vévig a konyhán, mire Ő kiejtette kezéből a fakanalat. Maggie volt az. Kitömörültünk a teraszra, ahonnan messziről látni lehetett egy közeledő alakot. Kezében egy fiúval.
- Megharapták? - kérdezte Hershel.
- Meglőtték. - kiáltotta a férfi, kezében a gyermekkel. Egyenruhában volt, amit vér és kosz terített be. Félre álltam helyet adva neki. Felrohant a lépcsőn, be a házba. A régi fa csak úgy recsegett alattunk. Apám kiadta az utasításokat, infúzió, fájdalomcsillapító stb. Én az ablakból figyeltem mi történik. A nyegyvenes éveiben járó ember az arcát törölgette saras kezével, ami az idegtől remegett.
- Lory nem tudja. Nem tudja, hogy itt van. A saját anyja nem tudja. - ismételgette magában. Pár perc múlva megjelent egy újabb idegen, és Otis, kezében a puskával. Ők is beszaladtak a házba. Megnyugtató volt, hogy nem csak mi élünk még, de ijesztő is, hogy megint egy káosz közepébe csöppentem. A kisfiú a frissen mosott, fehér lepedőn feküdt, miközben mindenki körbeugrálta. Bőre sápadt, haja gubancos volt, de én még éreztem benne az erőt. Összeszorítottam a fogaimat, és szurkoltam neki.
- Patricia én esküszöm, hogy nem láttam. Én csak egy szarvasra lőttem. De, de a golyó átment rajta egyenesen a kis... - magyarázta kétségbeesetten. El sem hittem, hogy megint ez van.
- Semmi baj, hiszek neked! - ölelte át férjét. Dühos voltam rá. Jó ember volt, lehet, hogy nem látta, de akkor is.
- Szükségem van egy lélegeztető gépre. Így nem jut elég oxigén a vérébe, és beállhat az agyhalál. - baktatott ki Apám a szobából. Ekkor már én is a nappaliban ültem.
- Én elmegyek! - kapta fel a fejét az egyenruhás férfi.
- Nem Rick! Magának maradnia kell. A fiának vér kell, és ezt csak maga tudja biztosítani. - egyező vértípus. Érthető. És legalább megtudtam, hogy hívják a sheriffet. Így hát a maradék ember elindult a szerkezetért, nem máshova, mint az iskolámba. A halott diákok, tanárok közé. Nem is érdekel az egész. Menjenek csak. Nekem már minden mindegy volt. Felvettem egy szalmakalapot, zsebre dugtam a kezem, és sak sétálgattam a mezőn. Déjà vu fogott el. Letéptem egy virágot, valami gazt, de azért szép volt, gyönyörködtem benne pár percig, aztán csak átadtam magamat az érzésnek. Megoldódik minden ugye?
YOU ARE READING
Homály
HorrorA világ most már egy más hely. Nincsenek többé szabályok, vagy törvények. Maradt az üresség, és a káosz. Az utcákat ellepte a vér. Az egyetlen ami számít az a túlélés.