Bab 9

81 3 0
                                    

Skip

Di Hospital.

Soo young di masukkan ke wad ICU,Girls Generation dan BIGSTAR menunggu Soo young di luar.

Sudah 2 jam lebih masih lagi Doktor atau Misi keluar dari bilik ICU,macam mana agaknya keadaan Soo young kan,Author pun x tahu.

Taeyeon :Lamanya,Doktor ni,merawati Soo young di dalam x keluar dari tadi lagi" Kata Taeyeon risau.

Tifanny :Itulah dah dekat 2 jam ni"Kata Tifanny.

Hanyoung :Unnie Wae, Kenapa Unnie buat Semua ini, Kenapa Unnie sanggup mengadaikan nyawa Unnie semata2 hendak selamatkan Hanyoung "Kata Hanyoung yang risau keadaan Soo young di dalam yang masih tak tahu bagaimana keadaan Soo young di dalam sambil meletakkan kedua2 belah tangan pada muka nya,Macam orang cemas,entah lah,Macam mana author nak terangkan,faham 2 jelah.

Yuri :Baru sekarang awak nak memanggilnya Unnie, selama ini, Soo x apa 2,awak buat seperti Soo young x wujud di hadapan awak, sekarang dah jadi Macam ni, baru awak, nak memanggil 2 dia Unnie" Kata Yuri.

Hanyoung :Mianhae, Unnie Yul,Unnie Yoona, Han,betul 2 menyesal dengan sikap Hanyoung selama ini, Hanyoung janji kalau Unnie dah sedar,saya akan berubah"Kata Hanyoung sambil airmatanya xberhenti henti membasahi pipinya.

Yoona :Sudahlah, x ada guna dah sekarang ni, kerana semuanya dah terlambat kerana sekarang ni, Soo young sedang nazak di dalam bilik ini, awak nak menyesal Macam mana pun,Semua xkn berubah"Kata Yoona.

Seohyun :Sudah, Yoona, jangan awak terus2 menyalahkan Hanyoung,ini bukan kesalahan penuh pada Hanyoung,benda yang dah terjadi x ada guna awak marah 2 Macam ni "Kata Seolhyun menenangkan Yoona kerana Yoona jadi Macam ni adalah Yoona dn Soo young sangat rapat pada waktu kecil lagi dah seperti adik beradik sehingga kini,sebab itu dia begitu.

Sedang kecoh2 di luar Doktor yang merawat Soo young keluar dari bilik ICU itu.

Jong suk :Doktor, Macam mana dengan Soo young " Kata Jong suk

Kamu Semua ni,siapa " Kata Doktor itu.

Hyo Yeon :Kami adalah kawan2nya, dan kami juga adalah seperti adik beradik "Kata Hyo Yeon.

Doktor :Owh,Ara,Erm keadaan Soo young sangat merisaukan kerana darahnya terlalu banyak tapi kami telah membersihkannya dan kemungkinan Soo young akan mengalami koma yang sangat lama " Kata Doktor itu sebaik sahaja mendengar Kata 2 Doktor itu Semua semakin deras menangis kerana sebak.

Flashback

Semua Girls Generation telah kembali ke belakang pentas cuma Soo young yang masih lambat ke belakang pentas kerana dia ingin menyaksikan persembahan dongsengnya iaitu Hanyoung dari AOA.

Lagu kedua dari AOA.

Semasa Mereka sedang menampilkan lagu yang kedua iaitu Short Hair tiba2 lampu yang berada tepat atas kepala Hanyoung talinya terputus lalu hendak menimpa Hanyoung tetapi dia di tolak oleh Unnienya iaitu Soo young dan orang yang tertimpa lampu itu adalah Soo young sendiri.

Hanyoung :Unnie! "Panggil Hanyoung Selepas bangun lalu ternampak Soo young Sudah tidak sedarkan diri sambil kepalanya berlumuran darah lalu Hanyoung pergi kepada Soo young.

Jong suk :Soo young!!" Jerit Jong suk.

Lee Minho :Soo young,Apa yang dah berlaku sebenarnya ni,Kenapa Soo young boleh jadi Macam ni "Kata Lee Minho.

Hanyoung :Mianhae, Oppa Ini Semua salah Hanyoung kerana Hanyoung Unnie jadi Macam ni, Unnie Soo, jadi Macam kerana nak selamatkan Hanyoung dari tertimpa lampu ni dan pada akhirnya Unnie yang kena" Kata Hanyoung sambil menangis kerana cemas.

Yoona :puas dah,sekarang, hah,puas ke,ini yang awak nak kan Hanyoung,baru awak rasa puaskan sebab x ada sesiapa yang boleh kacau awak lagikan",Kata Yoona.

Taeyeon :Yoon,dah lah tu,x guna awak marah 2 Macam ni, Khaja kita hantar Soo ke hospital sekarang, Pali2" Kata Taeyeon lalu Jong suk mengangkat Soo young lalu memasuki kedalam kereta khas untuk Girls Generation dan di bawa ke hospital.

Flashback end.

Keluarga Soo young datang ke hospital itu dan terus ke bilik ICU.

Jessica : Minho!"Panggil Jessica.

Lee Minho :Omma, Appa, Unnie, bila korang ke Malaysia ni dan macam mana korang boleh ke sini siapa yang beritahu kalian"Kata Lee Minho.

Omma Ji Hyo :Macam mana Soo young dongseng kamu"Tanya Omma Ji Hyo yang risau keadaan Soo young sambil di paut bahunya oleh Appa Gary suami Omma Ji Hyo.

Lee Minho :Doktor kata, keadaan sekarang sangat kritikal dan kemungkinan Soo young akan koma untuk masa yang lama"Kata Lee Minho.

Mr Choi :Sebenarnya Apa yang berlaku pada Soo young "Kata Mr Choi.

Hanyoung :Ini Semua salah Hanyoung" Kata Hanyoung.

Jessica :Apa maksud kamu ini salah, Hanyoung, apa yang kamu dah buat pada Soo young "Kata Jessica.

Hanyoung :Semasa Hanyoung tengah menyanyikan lagu kedua Short Hair di konsert tu pertengahan dari lagu itu tiba2 lampu pancaran tepat di atas kepala Hanyoung talinya terputus dan sedikit lagi hendak tertimpa Hanyoung dan tiba2 ada menolak Hanyoung dan orang itu adalah Unnie Soo young, Ini Semua salah Hanyoung Mianhae" Kata Hanyoung sambil menunduk kepala+menangis tiba2

PANGG!! Bunyi tamparan pada pipi Hanyoung dari Omma Ji Hyo.

Appa Gary :Yeobo!"sergah Appa Gary menenangkan Omma Ji Hyo.

Omma Ji Hyo :Biar,biar dia sedar apa yang dia dah buat pada Soo young kerana dia Soo young jadi, itulah yang kamu nak kan,walaupun kamu x mengaku dia adalah kakak kamu,dan kamu menghinanya Macam 2 tapi bagi Soo young tidak sedikit pun dia tetap anggap kamu adiknya walaupun bukan ikatan darah,tapi tengok Apa yang dia dah buat pada kamu,dia selamatkan adik yang x nak mengaku dia adiknya"Marah Omma Ji Hyo menggoncang badan Hanyoung.

Appa Gary :Omma, sudahlah tu,kawal emosi tu Ini hospital, lebih baik kita mendoakan Soo young agar dia selamat bukan saling salah menyalah begini "Kata Appa Gary.

TBC

Nak tahu apa yang akan terjadi pada Soo young di dalam bilik ICU itu, nnti kan chapter seterusnya.

The Daugther SooyoungWhere stories live. Discover now