kapitel 5

77 3 0
                                    

Flachback
Jag gick till sjukstugan å satt mig utanför och väntade när Lea plötsligt kom ut med stora ögon.
Flacback slut
Jag reste mig ur soffan å sprang snabbt fram till Lea som fortfarande hade stora ögon å bara kollade skräckslaget på mig. Lea vad har hänt är han död sa jag lesamt hon skakade på huvudet å drog med mig in till Lucas rum hon pekade på hjärtapparaten den som ska känna av om hjärtat slår. Hon sa panikfullt hjärtat slår inte på honom men han andas endå. Den där hjärtapparaten kan inte vara söder vi köpte den ju igår å den ska inte krongla då eller visa fel! Men det betyder ju att Lucas är hälften skiftare och hälften vampyr hur kan han vara det båda hans föreldrar är ju skiftare å han har ju aldrig blivit biten av nån vampyr vad jag vet tänker jag. Jag sa till Lea att jag sticker å hämtar hans föräldrar hon nickade å jag sprang å hämtade dom när jag kom dit så knakade jag på och gick in de sprang till mig å frågade hur han mådde. Och jag sa bra men ni måste förklara en sak för mig å de nickade. Då berättade jag vad ja och Lea sett Lucas föreldrar stod där å funderade vad de skulle säga sen började Lucas pappa att berätta ( pappan- p)
P När Lucas var liten så kom det en natt 12 st vampyrer till vår flock å attackerade vi han döda och jaga bort vampyrerana innan nått hemskt skulle hända men när vi skulle hämta vår son i vårat sovrum så skrek en person till vi skyndade oss upp och in i vårat rum där vi la Lucas när vi öppnade dörren så låg Karin en kvinna som skulle vakta Lucas medans vi stred hon låg död på golvet å sen så såg vi den värsta synen man kan få vår lilla Lucas i famnen på en vampyr å exakt när vi skulle springa fram så bet vampyren honom han mor skrek å sen i nästa sekund var vampyren borta å Lucas låg i sin vagga igen. Vi hittade aldrig vampyren men om jag nån gång ser honom så ska han dö för det han gjorde!
Englas pov
Allt som har varit konstigt med Lucas många skiftningar på ögonfärgen, jätte snabb, bra hörsel å dubbelt så vassa tänder när han skiftar beror på den där jävla vampyren! Beklagar det som hände hörni men måste sticka å berätta det för Lea så hon vågar gå närmare honom hejda. Senare när jag kommit tillbaka så berättar jag allt till Lea å hon är ju en som är orolig för alla så gissa vad hon sa. Ååå vad hemskt stackran å så vaknade Lucas å då frågade han ni vet eller hur? Å suckade innan han ställde sig upp å började gå mot oss med snabba steg.

The Big Wolf Of MagicWhere stories live. Discover now