kapitel 18

45 1 0
                                    

Hugos pov
Det har gått ganska bra sen vi satt ihop flockarna vi har tränat så dom e stark, många har hittat sina mates å jag tror att min bästis Gustav åxo har hittat sin hon heter jolin hon är ganska snäll å e bra vän till min älskade Engla. Vi har ett problem oxå det har kommit fler å fler vampyrer å de flesta är Ophelias vänner så vi har några vampyrer i flocken nu men problemet är att vissa är onda och vissa har tagit sig in i territoriumet dödat vissa barn vi måste komma på en lösnining så jag kallar in alla till ett flock möte i eftermiddag. Men engla kommer inte vara med för hon är sjuk hon har halsfluss å kan inte prata å e trött.
Eftermiddag
Nu var alla i stora salen och mötet hade börjat jag gick upp på sen och sa välkomna till mötet jag har samlat er här för att vi måste komma på en lösning för de onda vampyrerna vi kan inte tillåta fler döda barn jag tänkte att våra vampyrvänner kunde hjälpa oss. Vad håller vampyrer borta från oss? Vampyrerna kolla på varandra innan en tjej kom fram jag tror hon hette Lynx hon sa det finns en slaks blomma som håller dom onda borta om vi planterar dom tunt vår mark så kommer dom inte i närheten av vårt revir. Och varför gör dom inte det Lynx vad gör den blomman? Jo om dom går nära den så bränns deras hud upp tills dom dör. Okej men ni då? Vi goda dör inte av blomman för denna blomma känner av deras aura är dom onda bränner blomman dom å är man god så gör den ingen ting. Okej vi gör så vi planterar blomman runt vårt revir vad heter den? Den heter orana lasulis. Å var kan man köpa den på vampyr marknaden. Ok har vi några som vill hämta den?? Lynx, Ben kan ni de ni är dom snabbaste av oss alla. Ja vi är tillbaka imoron bitti. Okej medans ni är borta börjar vi gräva runt hela vårt territorium ( suck alla) ok stick nu vi ses imon ok. De nickar sen drar dom. Här med avslutas mötet. Jag går från mötet å in till Engla jag frågar om det är bättre och hon nickar jag berättade om allt på mötet å hon sa va bra å vetu jag känner mig bra igen så nu kan jag prata och gå. Va bra sa jag sen gick jag ut å hjälpte de andra innan vi ens visste det så var vi klar å det var redan nästa morgon å dom kom med blommorna det.var nästan 3 miljoner kassar med tre i varje undra hur dom fick med sig alla men hur som helst dom var jätte finna och nu när man sätter dom så ser man verkligen hur enormt vårt territorium är det är säkert en av de största i världen tror jag men vem vet. Det tog en hel vecka att sätta alla å det var jätte fint nu med dom vackra blommorna.

The Big Wolf Of MagicWhere stories live. Discover now