Lexia 22

46 1 1
                                    

Hugos pov
Nu har det gått en vecka sen Engla borde den där buren efter hon fick gå så gick jag ner till vårt bibliotek å kolla bland gamla trollböcker å magiböcker och sont jag å ett par vakter letade igenom alla 2900 bokhyllor med böcker å den sista bokhyllan hittade vi en bok som tillhörde en häxa vid namn terro vi vet att han dog men vi vet oxå att hans dotter Lexia bor här men ingen har pratat med henne sen hennes far blev mördad hon kanske kan hjälpa engla men vi måste prata med henne först i boken innehöll allt som har med magi att göra men hälften står på häxs språk jag tar boken å tar med den till engla.
Några minuter senare
Jag går in igenom dörren å där i vardagsrummet sitter engla hej sa jag å hon springer i min famn å kramar mig å sa hej sen så satt hon sig igen å jag tog fram boken hon frågade vad det var för bok å jag sa en magibok så du ska lära dig att trolla vilken bra ide' men vem ska lära mig en häxa som heter Lexia.  Å bra vart är hon?  I ett träd i det största trädet i vårt territorium.  Bra då går jag å pratar med henne Hugo. Det får du inte!  VA!!!!!  Varför inte 😨😠 för att hon kan skada dig engla! Okej jag lovar tack så mycket engla ingen orsak. Jag går och kollar på tv jag satt å kolla på annabell å efter ungefär 20 min så hörde jag dörren stängas igen jag sprang dit å försökte öppna dörren men hon har låst den.  Fan oxå hon kommer bli dödad nej, nej, nej det får inte hända jag tar tag i allt jag får tag i å kastar på dörren men den är omöjlig att bryta upp å om jag slår o kastar mig på den så kommer jag bryta mina ben i kroppen säkert jag får ringa nån som kan hjälpa mig.

Englas pov
Jag var på väg att gå till trädet när när jag stötte på Lynx hej sa hon ganska glatt hej sa jag tillbaka vart ska du öm... öm till ett ställe bara hehe  😰  du vet väll att jag kan läsa tankar va. Ja jag försökte gömma vart jag skulle men det gick inte. Va! Ska du till de magiska trädet för att prata med häxan!!  Nej du får inte hon kan döda dig!!  Nepp kom vi går hem istället, nej jag måste träffa henne hon kan lära mig att hantera mina krafter å berätta varför mina ögon är röda, grön å  gula. Lynx suckade okej då men jag följer med i såifall okej då (suck)  vick till en bit in i skogen å fick syn på ett träd som lyste det var såååå vackert

 Lynx suckade okej då men jag följer med i såifall okej då (suck)  vick till en bit in i skogen å fick syn på ett träd som lyste det var såååå vackert

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Vi gick närmare å närmare trädet och hur kommer vi in då?  Jag vet inte Lynx men ja ska in. Okej då lycka till att hitta öppningen.  Sa lynx  hm man kanske ska trycka ner en rot så,  äch det kommer inte funka engla lynx lutade sig mot en gren å då öppnades en dörr å smart lynx.  Nu går vi in oj vad stort det är ju lika stort här som en lyx villa å på utsidan är det bara ett litet träd det är säkert tre våningar å fler stora rum.  Vad gör ni här å vad vill ni mig !!! Det kom en röst från ingen stanna jag behöver din hjälp att lära mig att trolla å bemästra saker å varför skulle jag jälpa dig !? För jag har din fars bok å min kille kände honom. Plötsligt så var hon framför mig å pekade på stolarna att vi skulle sätta oss så vi gjorde det vi pratade om allt möjligt å blev faktiskt bra vänner tills jag sa kan du hjälpa mig Lexia ja jag hjälper dig. Bra ni får sova över här inatt om ni vill bägge nickade å vi gick å kolla på film å åt godis å bada å allt sen gick vi å la oss.

"""""""""""
Förlåt för den dåliga uppdateringen skäms verkligen jätte mycket men har inte haft några idér men tänkte börja skriva igen men jag skulle gärna vilja ha tips på vad.  Love You babe's 😘

Fanny😜

The Big Wolf Of MagicWhere stories live. Discover now