kapitel 23

46 3 1
                                    

{ Lexia} 👆
Lexias pov
På morgonen så vaknade jag 5  för att göra frukost,  hämta tillbehör tills jag ska lära engla att trolla och att hinna prata med min far. Jag vet att det är töntigt att ha ett altare å en tavla å att prata med en tavla  men det känns bra att prata för då känns det som att han faktiskt finns kvar i livet i det här livet. Efter jag hade gjort frukost å plockat fram allt så gick jag till rummet där altaret finns jag satt mig ner på knä tände några ljus å började prata " pappa jag har fått två nya vänner som litar på mig å dom e jätte snälla och roliga en av mina vänner Engla ska jag lära att trolla och blodbända å styra elemänten. Men hur kommer  det sig att en skiftare kan trolla det är omöjligt pappa  vad ska jag göra?😢 allting började skaka å ramla jag ställde mig hastigt upp å å mitt i allt så var det en blå virvel sen försvann den bara sådär!  Men istället för det blåa stod någon å när jag insåg vad så sprang jag allt vad jag kunde å hoppa upp i denns famn pappa sa jag lyckligt,  Lexia sa han lunkt min fina flicka. Pappa men vad gör du här jag e här för att varna dig engla e the big wolf hon ska beskydda skiftare från onda väsen å fiender  men det kommer ett krig Lexia onda skiftare, vampyrer,  å demoner och jag glömde nästan häxor och ledarna dom som dödade mig de är vampyrer det är Olivia och Alex båda är systrar å dom kommer göra allt r att döda engla du måste skynda dig till flocken å varna dom visa dom vad som kommer hända om en månad visa med  ditt sinne jag älskar dig Lexia å jag kommer beskydda dig.  Efter det tonade han bort jag stod mot väggen å såg shockat på allt när dörren plötsligt öppnades hastigt å engla och Lynx kom in springandes " vad har hänt!!   Vi hörde smällar från övervåningen. Vi måste till flocken genast på en gång!!
""""""""""""''
Hej all my friends nu när jag läste i min bok så såg jag hur tråkig den var å jag e ledsen men det är min första bok å jag vet inte hur man ska göra för att ni ska gilla den å jag har inte kommit på vad jag ska skriva som e spännande men ska försöka iallafall love You all 😘

Fanny

The Big Wolf Of MagicWhere stories live. Discover now