يلا enjoy ... ❤❤
فى يوم الذهاب الى رحلة السفارى ..
Merna pov ..
صحيت من النوم الساعه 6 الصبح عشان اجهز نفسى دخلت الحمام واستحميت ولبست بنطلون اسود ضيق وتيشيرت اسوود بأكمامم وجاكيت رمادى وجذمه رمادى ونضاره الشمس واخدت شنطتى الكبيره واتصلت بصحابى عشان نتجمع قدام المدرسه و كله كان جااهزز وصلت عند المدرسه الساعه 7 الا عشره وكان كل اللى طالع فى الاتوبيس ماعدا صحابى كانوا مستنينى ..مريم "يلا يا بنتى اتأخرتى كده لييه "
رديت بملل "معلش صحيت متأخر شويه .. ازيكوا ؟؟ " ردو عليا انهم بخيرر وطلعنا الباص وقعدت جمب مروه
مروة "وحشتينى يا نوناا " ..
ميرنا " نونااا :o .. وانتى كمان يا ميروو " وحطيت الهاند فرى وشغلت اغاننى وهى كمان عملت كده .
مروة " ايه رايك نتفرج ع فيلم لسه الطريق طويل وانا ملييت "
بصتلهاا ومكنتش سمعاها كويس " بتقولى ايه ؟؟ " عادت كلامها وقولتها ماشى يلاا شغلت فيلم ع التاب بتاعها وكان فيلم اسمه house of sand and fog .. فيلم بيحكى عن بنت الضرايب خدت البيت بتاعها بالغلط و اتباع فى المزاد وبتحاول طول الفيلم ترجع البيت وصحاب البيت هيموتوا نفسهم وتستغنى عن البيت فى الاخر ... وخلصنا الفيلم وكانت جميل جدا ونمنا ..
المشرفة امل " يلا يا بناات وصلنا انزلوا واحدة ولحده واقفوا تحت عشان اديكوا التعليماات " بتزعق عشان الكل يسمعها نزلنا باأنتظام
المشرفه امل بتدينا التعليمات والاوامرر " طبعاا كش هقولكوا اننا فى مكان شبه الصحر رمب وبحر وشجر واكيد فى حشراات وحاجات خطره علينا بس هنحاول نحافظ على نفسنا ووننبسط طبعا هنبنى الخيم هما جاهزين بس محتاجين نفرشهم كل خيمه هيقعد فيها اتنين تقدروا تنظموا نفسكواا عشان جايين ننبسط مش اجبرك تقعدى مع مين يلا ابنوا الخيم وانا هساعدكم وبعد ما نخلص نستريح نفطر ونتجمع تانى عشان تعرفوا نظام الاسبوع تانى "
Merna pov ..
قاموا البنات كان عددهم بالظبط 60 وكانت الخيم 33 ونظموا البنات المكان وكان النظام "انا طبعا مع مروة " "مريم و ميرا " منار ومنه " وطبعا الباقى نظموا نفسهم وخلصنا وروحنا نفطر وقومنا نتفرج ع المكان المكان روعه رمل اصفرر و اشجاار كتييره والبحر النايه بتاعته صافيه وشكل الخيم بعد ما اتبنت كانت جميله ..المشرفه امل "يلا يا بناات تقفوا بانتظاام طبعا اول يووم هيبتدى من بكره تلنهارده اعملوا اللى انتوا عايزينه واعرفوا المكاان واحنا حطينا علامات عشان محدش يتعدى المكاان دة ومحدش يعدى العلامات دى المكان هناا مش امن كفايه الغداء هيبقى ع الساعه 3 العصر والعشاا 9 وتبتدوا تناموا ع 11 او 12 واللى عايز يسهر يسهر بس محدش ينزل بحر بليل ممنوع وبكره هعلق ورقه فيها برنامج الالعاب ومشوف هنتسلى ازاى اسيبكوا بقى دلوقتى يلا افرحوا يا حبايبى مش عايزة مشاكل "
أنت تقرأ
❤ Me And You For Ever ❤
Romanceقصه تحكى حكايه بنتين حبوا بعض عن طريق الصدف - مش محتاجه نصايح من حد - القصه عن gxg اللى مش عاجبه برا - اتمنى تعجبكم