* كن لنفسك كل شىء لا احد يبقى *"طمنى يا دكتور هما كويسين ؟؟!""
وقف الدكتور يببصلهم 5 دقايق وبعدين قالهم "شدوا حيلكواا مقدرناش نعملهم حاجه "
مقدرتش استحمل اسمع منه طلعت من المستشفى بجرى مش شايفه قدامى من كتر الدموع قعدت امشى امشى لحد ما اتلقيت حديقه فاضيه هو دة اللى محتجاه دلوقتى قعدت وسندت ضهرى على شجره مبعملش حاجه غير انى ببص للسما واعيط مش قادره استوعب ان انا دلوقتى يتيمه مليش حد غير اخوياا ازاى بالسهوله دى يكون فى شخص معاك وفجأه يروح منك من غير حتى اى انذار يعنى اى حد معايا دلوقتى اكون لسه شايفااه وبنهزر ونضحك نتلقيه فجأه رااح بحجه اسمها "الموت" ....
بعد 4 ساعاتت ..
فتحت عينى بصعوبه اتلقيت نفسى فى نفس الحديقه حاولت اقوم بصعوبه رجعت للمستشفى دورت ع احمد متلقتهوش سئلت الممرضات قالولى مشى وراح يدفنهم روحت البيت اخيراا مقدرتش اشوفهم وهما بيتدفنوا .. متلقتش حد طلعت اوضتى غيرت هدومى واستحميت وطلعت فتحت تليفونى اتلقيت مكالمات كتير من مروة ومن صحابى مش عارفه ازاى اعمل عزاا حتى اخويا مش موجود وملناش اى قرايب حتى لو عملنا عزا محدش هيجى نمت ع السرير وقعدت افكر فى اللى هيحصل فى حياتى بعد كده ازاى هقدر اتأقلم من غير ام ولا اب ازاى انا مبعرفش اعتمد ع نفسى فى اى حاجه ماما وبابا ابتدوا يوحشونى من االلحظه دى نفسهم فى البيت وكلامهم معايا وهزارنا مش قادره استوعب فكره انى مش هقدر اسمع صوتهم تانى حتى اخويا مش عارفه دلوقتى هو فين ولا حصله ايه ومروة معرفش عنها حاجه يا ريتنى كنت معاها دلوقتى واعيط فى حضنها ... دفنت راسى فى المخده وفضلت اعيط لحدد ما نمت ..
بعد مرور يومين ...
صحيت من النوم كالعادة متأخر مروحتش المدرسه من يوم وفاة اهلى ..
"احمد انت كنت فين بقالك يومين ؟؟ "
"مفيش كنت عند صاحبى "
واضح انه بيكدب اول مره اشوفه كده باين عليه اثار اكتئاب غين ضحكته ورخامته علياا بصلى وحضنى وقعد يعيط ..
حاولت اهديه واطمنه ان كل حاجه تمام وهما فى مكان احسن من هنا مع انى محتاجه تن حد يقولى الكلام ده سابنى وطلع اوضته قررت انزل من البيت اخيراا طلعت اوضتى ولبست خدت تليفونى اتصلت بمروة وقولتلها ع اللى حصلل وقالتلى استنى وهى جيالى...
صوت الباب ببيخبط ..
"ميرنا البقاء لله .. "
خدتنى فى حضنها "مروة كنت محتجاكى اليومين اللى فاتوا دول ازاى متكونيش معايا ؟؟ " وعيطتتت مسحت دموعى بأيدهاا
"متزعليش انا كنت مسافره المنصوره ولسه راجعه امبارح بعتلك رساله قولتلك بس واضح انك مخدتيش بالك "
أنت تقرأ
❤ Me And You For Ever ❤
Romanceقصه تحكى حكايه بنتين حبوا بعض عن طريق الصدف - مش محتاجه نصايح من حد - القصه عن gxg اللى مش عاجبه برا - اتمنى تعجبكم