Bab 2

103 8 1
                                    

Keesokannya pagi nyer , ketika mata pelajaran subjek pendidikan jasmani ... kelas mereka telah diarah kan supaya mengutip sampah-sampah yang bertaburan di padang bola sepak sekolah mereka ....

Semasa mereka mengutip sampah , Suhada ternampak satu botol plastik kosong di penjuru padang Suhada pun belari anak untuk mengambil botol itu, tanpa disedari Aiman pun hendak mengutip botol itu juga ... Aiman tidak perasan akan Suhada yang ingin juga mengambil botol itu ... Tatkala Suhada ingin mengambil botol itu , tangan Suhada tersentuh tangan Aiman tanpa sengaja ... Syafiq dan Farra hanya pandang dari jauh sahaja dan memendam perasaan yang tak sedap hati.

Sesudah selesai mengutip sampah , mereka pun pulang ke kelas mereka . Semasa di dalam kelam , Aiman mendekati Suhada lalu berkata " Sorry lah pasal tadi aku tak nampak yang kau nak ambil botol tu ..." . Suhada pun membalas " Tak pe lah aku pun tak nampak tadi , " . Jawab Aiman " Ohh yeke ... jadi kau dah maafkan aku lah ye ...hehe , " . " Mestilah ," Suhada menjawab ... kemudian mereka ketawa terbahak bahak mengenangkan kejadian tadi . Farra yang hanya memerhati, menggenggam tangannya dengan erat. Lamunan Farra terhenti apabila Syafiq menepuk bahunya , Syafiq berkata dengan nada perlahan " kau jealous kan , tengok diorang macam tu , " . " Mestilah jealous kalau tengok orang yang aku sayang buat cam tu " jawab Farra dengan nada sedih . " aku pun jealous gak tapi kene lah tahan , gentle sikit ," kata Syafiq dengan nada gurauan . Farra ketawa . "Haa... macam tu lah ... baru comel ... " . Syafiq berkata lalu ketawa . Selepas beberapa minit Syafiq menyambung balik perbualan mereka yang terhenti kerana ketawa . " Farra , aku sebenarnye ade tiket wayang , dua tapi aku tak de kawan lah nak tengok sekali minggu ni , kau nak ikut tak , " . " Wayang , wah best nyer boleh bile nak pegi ... tapi kau ambil aku ye kat umah boley , " jawab Farra " . Syafiq dengan nada gembira menjawab " Yes.. ok cun ... nanti aku ambil ko kat umah yee .." . " Ok " balas Farra.

Jodoh Aku Adalah Kau!(slow update)Where stories live. Discover now